Elikkä faija on ostamassa 700-sarjan 740i tai 750i vm.96 eteenpäin. Merkkiliikkeessä väitettiin että yksikään siellä huollossa käynyt 700-sarjalainen v8 tai v12 koneella ei ole päässyt 200tkm ilman koneremppaa, koska koneen sylinterit on putkesta eikä lohkoon valettuna (?) Pitääkö paikkansa? kuulostaa vähän skeptiseltä merkkiliikkeessa sanottuna...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
700-srj 96-> koneet ei kestä ?
Collapse
X
-
Re: 700-srj 96-> koneet ei kestä ?
Originally posted by henccaElikkä faija on ostamassa 700-sarjan 740i tai 750i vm.96 eteenpäin. Merkkiliikkeessä väitettiin että yksikään siellä huollossa käynyt 700-sarjalainen v8 tai v12 koneella ei ole päässyt 200tkm ilman koneremppaa, koska koneen sylinterit on putkesta eikä lohkoon valettuna (?) Pitääkö paikkansa? kuulostaa vähän skeptiseltä merkkiliikkeessa sanottuna...
-
-
Mitä? Eihän näissä koneissa ole mitään erillisiä sylinteriputkia? Ei ETK:kaan näyttänyt mitään sellaista. Vai onko tässä joku ymmärtänyt asiat täysin väärin?
Ongelmia on USA:ssa ja Britanniassa aiheuttanut alumiinlohkon sylintereissä käytetty Nikasil-pinnoite, jonka rikkipitoinen Bensa on syövyttänyt pois. Manner-Euroopassa ei tätä ongelmaa ole ollut. Se ongelma on kyllä koskenut M52 koneitakin.
Varmaan näissä v8 ja V12 koneissa on vikojakin ollut, mutta jotenkin käsittämättömiä selityksiä nuo kyllä ovat. Perustelut tuntuvat ainakin olevan virheellisiä.
Comment
-
-
Originally posted by HemiSanotaanko niin, että näillä moottoreilla 200tuhatta ongelmatonta kilometriä on todella harvinaista.
Suomessahan näitä on ollut sen verran vähän, ettei täällä niistä vielä ole paljoakaan vertailukelpoisia kokemuksia - ainakaan yli 200tkm ajetuista. Vastaavasti saksassa ja yhdysvalloissa näitä on paljon ja mitä olen poikien foorumeita siellä katsellut jo useamman vuoden ajan niin koneeseen itseensä liittyviä ongelmia ei käytännössä ole ollut. Ja ajokilometrejä on ollut monilla päälle 300tkm.
Nämä nicasil versiot on sitten eri juttu ihan kokonaan.- BMW x5 f15 m50d "navetta"
- Porsche Cayenne S
- Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
- plus pari muuta
Comment
-
-
Niin...Jos tämänkin saitin keskusteluja ja ongelmatosion välistä ristiriitaa ei olisi olisin erimieltä. Eli kun näitä jenkki tms.bemarisaitteja lueskelee ei ongelmia ole oikeastaan lainkaan...kuten ei ole Opel miestenkään mielipiteissä/mielikuvissa OMISTA autoistaan. Kun kuitenkin kelaillaan näitä tekniikka/ongelmat osioita saa ainakin ulkopuolinen hieman eri kuvan ongelmien olemassaolosta. Toisaalta kun ammatin puolesta näkee ja kokee nämä eri automerkkien/mallien konkretisoituneet ongelmat Suomessa ja Saksassa, saa kyllä aika hyvän kuvan eri mallien tyyppivikakirjosta. Edelleen totean vain että monella muulla moottorilla saavuttaa tuon 200tkm:n rajapyykin ilman pienintäkään ongelmaa kuin näillä BMW:n moottoreilla. Tämä ei ole mikään epäluottamuslause juuri BMW:n ns.lippulaivamoottoreita kohtaan, vaan koskettaa monien muidenkin merkkien vastaavia voimanlähteitä(mm.mersu). Näiden koneiden konstruktiivinen rakenne on painotettu äärimmäiseen käyttömukavuuteen/ominaisuuksiin/"sivistyneeseen"tehontuottoon, jolloin ko.tekniikka ei voikkaan olla mitään ns.ikiliikkujatekniikkaa. Näiden autojen elinkaariajattelu lähtee aivan toisista periaatteista kuin esim. E220D mersun, jonka elinkaareen on kilometrejä ajateltu vähintään x4 suhteessa näihin edestusluokan autoihin/tekniikoihin.
Comment
-
-
Joo, no jos lähtökohta on se että eri mielipiteen omaava on subjektiivinen fakki-idiootti, niin mihinkään rakentavaan dialogiin ei kyllä päästä.
Meinaan että olisi kiva tietää, mitä näistä V8 ja V12 koneista menee niin dramaattisesti pieleen, että näillä ei muka pysty ajamaan juuri yli 200 tkm:ia. Onhan se tietenkin hienoa pyöritellä erilaisia teorioita, mutta faktat olisivat kivoja. Millä tavalla näiden koneiden heikko kestävyys sitten ilmenee? Mitä vikoja näissä koneissa on, mitä ei ilmene vastaavan ikäisissä ja yhtä paljon ajetuissa muissa moottoreissa?
Mitä itse olen lukenut tätäkin palstaa, niin suuremmat ongelmat tuntuvat olevan aivan muissa koneissa kuin V8:saa ja V12:ssa.
Comment
-
-
Faijan vm. 98 750 bemussa tulee just 200tkm täyteen...Ei pienen pientä vikaa koneessa..mene ja tiedä... :shock:-kaba-,
BMW 530xd 2008 takaniskatuilla
Porsche taycan turbo s. Takaniskatuet on
Ex Tesla model S P90DL 2016 takaniskatuilla
Ex F10 M550d takaniskatuilla
730d F01, Audi A8 4.2 Tdi 2010, X3 2012+ & Victory Hammer S
ex. 3 litraa, 2 turboa, ei kattoa ja 4 paikkaa niskatukineen.
ex. 328i cabrio 96 takaniskatuilla
ex. mb 230 coupe, -91
ex. Ford Granada 2.0 -84
"Tio små moppepojkar"
"Pruritum ani"
"Helsinki City Boys"
Comment
-
-
Bullshittiä sanon mä! Mitään sylinteriputkia siellä ei ole ja kyllä ne kestää ihan normaalisti. Tuo v8 ainakin on luotettavuudeltaan oikeen hyvä. V12 koneissa on jossain vaiheessa ollut joitain ongelmia, ja kallishan tuo v12 kone on rempata. Kaverilla oli 850 bemu jolla oli ajettu 300tkm, kone ei tosin enää ollut iskussa, mutta ennen tätä 300tkm ei mitään isompaa remppaa oltu tehty. Nyt se kyllä oli edessä ja auto myytiin pois... :juo
Mutta 740i bemu vm. -96 on aivan loistava hankintaei muuta kuin hyvännäköistä yksilöä hakemaan! :juo
Comment
-
-
Originally posted by HemiNiin...Jos tämänkin saitin keskusteluja ja ongelmatosion välistä ristiriitaa ei olisi olisin erimieltä. Eli kun näitä jenkki tms.bemarisaitteja lueskelee ei ongelmia ole oikeastaan lainkaan...kuten ei ole Opel miestenkään mielipiteissä/mielikuvissa OMISTA autoistaan. Kun kuitenkin kelaillaan näitä tekniikka/ongelmat osioita saa ainakin ulkopuolinen hieman eri kuvan ongelmien olemassaolosta. Toisaalta kun ammatin puolesta näkee ja kokee nämä eri automerkkien/mallien konkretisoituneet ongelmat Suomessa ja Saksassa, saa kyllä aika hyvän kuvan eri mallien tyyppivikakirjosta. Edelleen totean vain että monella muulla moottorilla saavuttaa tuon 200tkm:n rajapyykin ilman pienintäkään ongelmaa kuin näillä BMW:n moottoreilla. Tämä ei ole mikään epäluottamuslause juuri BMW:n ns.lippulaivamoottoreita kohtaan, vaan koskettaa monien muidenkin merkkien vastaavia voimanlähteitä(mm.mersu). Näiden koneiden konstruktiivinen rakenne on painotettu äärimmäiseen käyttömukavuuteen/ominaisuuksiin/"sivistyneeseen"tehontuottoon, jolloin ko.tekniikka ei voikkaan olla mitään ns.ikiliikkujatekniikkaa. Näiden autojen elinkaariajattelu lähtee aivan toisista periaatteista kuin esim. E220D mersun, jonka elinkaareen on kilometrejä ajateltu vähintään x4 suhteessa näihin edestusluokan autoihin/tekniikoihin.
Kyllä noihin nimenomaisiin moottoreihin liittyvistä ongelmista on raportoitu, mutta ne ovat silloin olleet apulaiteongelmia tai muista moottorin ulkopuolisista syistä aiheutuneita tilanteita.- BMW x5 f15 m50d "navetta"
- Porsche Cayenne S
- Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
- plus pari muuta
Comment
-
-
En millän jaksa uskoa, ettei missään olisi ollut juttua, jos nämä koneet poikisivat jo "sisäänajo" vaiheessa. Kellään ei ole ollut esittää mitään faktaa mikä olisi heikko kohta näissä koneissa. Minusta on turha, siis täysin turha sösöttää "konstruktiivisistä rakenteista" ,jos ei kerro syytä mikä hajottaa nämä myllyt.
Itselläni oli E32 730 V8 -93 (jos nyt näin vanha kelpaa esimerkiksi), jonka ostin silloiselta pomoltani. Hän oli ajanut autolla vuoteen 99 menessä n.230 tkm. ja mnä kahtena vuotena 60 tkm. lisää. Kone oli minusta noilla kilometreillä vielä täysin ehjä. Mitään vikaa ei koneessai 100% varmuudella tuohon mennessä ollut.
Comment
-
Comment