Announcement

Collapse
No announcement yet.

700-srj 96-> koneet ei kestä ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #16
    Nyt ei todellakaan ollut kysymys siitä, että jotain tarvitsisi "poikia"ennenkuin vika rekisteröitäisiin moottoriin liittyväksi ongelmaksi. Eli auton voimalähteeseen voi tulla erilaisia muitakin "toimintahäiriöitä" kuin että kampiakselin ja kiertokangenpalasia noukitaan muovipussiin motarin penkoilta.

    Comment

    • 730ia
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 1457
      • pohjois-pohjanmaa, oulu

      #17
      Re: 700-srj 96-> koneet ei kestä ?

      Originally posted by hencca
      Elikkä faija on ostamassa 700-sarjan 740i tai 750i vm.96 eteenpäin. Merkkiliikkeessä väitettiin että yksikään siellä huollossa käynyt 700-sarjalainen v8 tai v12 koneella ei ole päässyt 200tkm ilman koneremppaa, koska koneen sylinterit on putkesta eikä lohkoon valettuna (?) Pitääkö paikkansa? kuulostaa vähän skeptiseltä merkkiliikkeessa sanottuna...
      ja kertoko se myyjä samalla että näissä uusissa 700 sarjasissa ei ole mitään vikaa ja nämä on parhaita, ja tällänen kannattaa ostaa? 8)
      F20 118d Aut.
      ________
      Volvo S40
      MB W204
      e90 320d
      e46 coupe
      e32 730ia

      Comment

      • Janza182
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 4988
        • 013

        #18
        Mua nyt rupes kiinnostaa miten radikaalisti toi kone sit on muuttunut tossa -96 vuonna? Itsellä kun sattuu olemaan tuota vanhempaa mallia oleva M60 motti ja on rullattu jo 250tkm Melkein ongelmitta niin ihmetyttää nämä puheet :? . tohon koneeseen on vaihdettu vesipumppu, termostaatti, koppien tiivisteet ja joku huohotinventtiili (ei voi muistaa mikä se oli tarkalleen)... ei muuta ja käy nimittäin kuin kello. Ei mitään mekaanista rallatusta ym..

        Comment

        • hencca
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 815
          • Hyvinkää

          #19
          Taidanpa unohtaa noi "merkkiliikkeen" selitykset ja alkaa katella sitä 700-sarjaa, en todellakaan usko et sen hintaluokan autossa olisi heikko moottoriltaan...

          Kiitän kommenteista
          Praise the lowered, go forth and modify

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #20
            Ei siinä sitten mitään kun vaan uskoa riittää jatkossakin...? Uskollahen se vesikin viiniksi muuttui...

            Comment

            • Janza182
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 4988
              • 013

              #21
              Kumma kyllä ku Hemi tuntuu tietävän että noi pannut laukeaa 200tkm jälkeen.. Itse kun olin tuota autoa hankkimassa ja tiesin noi kilometrit niin tuli kyllä PALJON kyseltyä mitä toi pannu kestää ym... Juttelin monen ihmisen kanssa jolla on moisia ollut ym. Kumma vaan että kukaan ei niistä sanonut mitään että 200tkm jälkeen tuli ongelmia plaaplaaplaa... Vähän sama ku mulle aikanaan peloteltiin että M20 koneesta menee kansi halki ku menee 200tkm rikki... kumma ku mulla ei ollu yhteenkään autoon tehty kansiremppaa niistä neljästä jotka omistin M20 motilla...

              Hemillä joku V koneita vastaan? :wink:

              Pliis...ei herneitä..

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #22
                Mistä ihmeen "pannun laukeamisista" minä nyt olen puhunut??? Ei herran tähden ihmiset, lukekaa mitä olenkaan oikeasti kirjoittanut?

                Comment

                • Janza182
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 4988
                  • 013

                  #23
                  okei okei...viilataan... koneremonttia... tietty jos vesipumpun vaihto on koneremontti ni sit tohonki on se tehty :P

                  Comment

                  • S.P.R
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2003
                    • 1009
                    • Oulu area

                    #24
                    M60 ja M62

                    M60 ja M62 kasikoneissa ei ole sen enempää tai vähempää vikoja kuin vastaavan ikäisissä M50 ja M52 kuutoskoneissa. Tai ainakaan niistä vioista ei löydy mitään tietoja tai todisteita.

                    Comment

                    • juster
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2003
                      • 624

                      #25
                      Nythän on hyvä muistaa mistä tämä juttu lähti liikkeelle. "Merkkiliikkeessä väitettiin että yksikään siellä huollossa käynyt 700-sarjalainen v8 tai v12 koneella ei ole päässyt 200tkm ilman koneremppaa". Kukaan ei ole ennen kuullutkaan näistä vioista?

                      Koska vioista jotain tietävät eivät kerro (salaseura, johon köyhät ei pääse?) niin tässä on ne kaksi, jotka itse tiedän.

                      Jenkeissä M60 (vm. 92-95) moottorin Nikasil:stä tehdyt sylinterit eivät kestäneet paikallista rikkipitoista bensiiniä. Tämä ei ole ollut ongelma Euroopassa, mutta Jenkeissä oli ja netistä löytyy paljon lisää tietoa.

                      Toinen vika oli öljypumpun kiinnitysmuttereiden löystyminen. Tämä oli todellinen ongelma, sillä onhan selvää mitä tapahtuu, jos öljypumppu irtoaa moottorin käydessä... Asian voi tarkistaa öljypohjan irrottamalla. Omastani (M60B30) tarkistin ja momentissa olivat, mutta varmistin Loctite-542:lla.

                      Uskon Wackot:in tavoin, ettei kyseinen moottori ole sen huonompi kuin muutkaan BMW:n moottorit. Tuntui luottoa löytyvän muuallakin, koska M62b44 oli pohjana, kun E39 M5 sai moottorikseen S62B50…

                      Comment

                      • Tomi T
                        BTCF Member
                        • Apr 2003
                        • 3861
                        • Nokia

                        #26
                        Originally posted by Hemi
                        Mistä ihmeen "pannun laukeamisista" minä nyt olen puhunut??? Ei herran tähden ihmiset, lukekaa mitä olenkaan oikeasti kirjoittanut?
                        Että BMW:n isoilla koneilla ei saavuta 200tkm ongelmattomasti. Mitähän se sitten tarkoittaa? Kovin arvoituksellisesti olet tähän threadiin kirjoittanut.
                        BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                        ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                        ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                        BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                        ex. 54*BMW

                        Comment

                        • Hanza
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 1931
                          • Juvan Shell. Requiescat in pace

                          #27
                          Originally posted by pmv
                          Joo, no jos lähtökohta on se että eri mielipiteen omaava on subjektiivinen fakki-idiootti, niin mihinkään rakentavaan dialogiin ei kyllä päästä.
                          Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

                          t: luft waffel

                          "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #28
                            Tästä on ihan turha jankata kun kerran näin paljon tuntuu olevan faktaa bemun ns."isolohkojen" ongelmattomasta/ikiliikkujamaisesta luonteesta.
                            Mitähän se ADAC mahtaa muuten aiheesta tilastoida... Bemun huollossakin taitaa vain tuuli liikutella äijien huulia tässäkohdin. Miljoonamoottoreita ja miljoonamoottorien maineessa kun ammattipiireissä oikeasti ovat.

                            Comment

                            • Lanttu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 1643

                              #29
                              Originally posted by Hemi
                              Mitähän se ADAC mahtaa muuten aiheesta tilastoida...
                              ADAC:in tilastoihin en kovin paljon tuijottaisi Suomessa. Hieman eri paikat hajoavat, kun lasetetaan isoilla autoilla täydellä teholla, kun Suomessa kykitään korkeintaan 120 km/h.

                              Comment

                              • Mikko I
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2003
                                • 74
                                • Tampere

                                #30
                                Originally posted by Hemi
                                Tästä on ihan turha jankata kun kerran näin paljon tuntuu olevan faktaa bemun ns."isolohkojen" ongelmattomasta/ikiliikkujamaisesta luonteesta.
                                Mitähän se ADAC mahtaa muuten aiheesta tilastoida... Bemun huollossakin taitaa vain tuuli liikutella äijien huulia tässäkohdin. Miljoonamoottoreita ja miljoonamoottorien maineessa kun ammattipiireissä oikeasti ovat.
                                Mikä ihme siinä on, että et voi sitten kertoa mikä niistä hajoaa, kun kerrat tiedät, että sieltä jotain hajoaa ennen 200tkm? Itselläni ei ole minkäänlaista tietoa aiheesta, mutta kiinnostaisi kyllä.

                                Kummallinen threadi muutenkin. Toinen sanoo ajaneensa omalla autollaan yli 200tkm ilman suurempia ongelmia, mikä näköjään taas katsotaan vastaanjankkaamiseksi ja itselleen valehteluksi.
                                E28 518i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎