Nyt ei todellakaan ollut kysymys siitä, että jotain tarvitsisi "poikia"ennenkuin vika rekisteröitäisiin moottoriin liittyväksi ongelmaksi. Eli auton voimalähteeseen voi tulla erilaisia muitakin "toimintahäiriöitä" kuin että kampiakselin ja kiertokangenpalasia noukitaan muovipussiin motarin penkoilta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
700-srj 96-> koneet ei kestä ?
Collapse
X
-
Re: 700-srj 96-> koneet ei kestä ?
Originally posted by henccaElikkä faija on ostamassa 700-sarjan 740i tai 750i vm.96 eteenpäin. Merkkiliikkeessä väitettiin että yksikään siellä huollossa käynyt 700-sarjalainen v8 tai v12 koneella ei ole päässyt 200tkm ilman koneremppaa, koska koneen sylinterit on putkesta eikä lohkoon valettuna (?) Pitääkö paikkansa? kuulostaa vähän skeptiseltä merkkiliikkeessa sanottuna...F20 118d Aut.
________
Volvo S40
MB W204
e90 320d
e46 coupe
e32 730ia
Comment
-
-
Mua nyt rupes kiinnostaa miten radikaalisti toi kone sit on muuttunut tossa -96 vuonna? Itsellä kun sattuu olemaan tuota vanhempaa mallia oleva M60 motti ja on rullattu jo 250tkm Melkein ongelmitta niin ihmetyttää nämä puheet :? . tohon koneeseen on vaihdettu vesipumppu, termostaatti, koppien tiivisteet ja joku huohotinventtiili (ei voi muistaa mikä se oli tarkalleen)... ei muuta ja käy nimittäin kuin kello. Ei mitään mekaanista rallatusta ym..
Comment
-
-
Kumma kyllä ku Hemi tuntuu tietävän että noi pannut laukeaa 200tkm jälkeen.. Itse kun olin tuota autoa hankkimassa ja tiesin noi kilometrit niin tuli kyllä PALJON kyseltyä mitä toi pannu kestää ym... Juttelin monen ihmisen kanssa jolla on moisia ollut ym. Kumma vaan että kukaan ei niistä sanonut mitään että 200tkm jälkeen tuli ongelmia plaaplaaplaa... Vähän sama ku mulle aikanaan peloteltiin että M20 koneesta menee kansi halki ku menee 200tkm rikki... kumma ku mulla ei ollu yhteenkään autoon tehty kansiremppaa niistä neljästä jotka omistin M20 motilla...
Hemillä joku V koneita vastaan? :wink:
Pliis...ei herneitä..
Comment
-
-
Nythän on hyvä muistaa mistä tämä juttu lähti liikkeelle. "Merkkiliikkeessä väitettiin että yksikään siellä huollossa käynyt 700-sarjalainen v8 tai v12 koneella ei ole päässyt 200tkm ilman koneremppaa". Kukaan ei ole ennen kuullutkaan näistä vioista?
Koska vioista jotain tietävät eivät kerro (salaseura, johon köyhät ei pääse?) niin tässä on ne kaksi, jotka itse tiedän.
Jenkeissä M60 (vm. 92-95) moottorin Nikasil:stä tehdyt sylinterit eivät kestäneet paikallista rikkipitoista bensiiniä. Tämä ei ole ollut ongelma Euroopassa, mutta Jenkeissä oli ja netistä löytyy paljon lisää tietoa.
Toinen vika oli öljypumpun kiinnitysmuttereiden löystyminen. Tämä oli todellinen ongelma, sillä onhan selvää mitä tapahtuu, jos öljypumppu irtoaa moottorin käydessä... Asian voi tarkistaa öljypohjan irrottamalla. Omastani (M60B30) tarkistin ja momentissa olivat, mutta varmistin Loctite-542:lla.
Uskon Wackot:in tavoin, ettei kyseinen moottori ole sen huonompi kuin muutkaan BMW:n moottorit. Tuntui luottoa löytyvän muuallakin, koska M62b44 oli pohjana, kun E39 M5 sai moottorikseen S62B50…
Comment
-
-
Originally posted by HemiMistä ihmeen "pannun laukeamisista" minä nyt olen puhunut??? Ei herran tähden ihmiset, lukekaa mitä olenkaan oikeasti kirjoittanut?BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 54*BMW
Comment
-
-
Originally posted by pmvJoo, no jos lähtökohta on se että eri mielipiteen omaava on subjektiivinen fakki-idiootti, niin mihinkään rakentavaan dialogiin ei kyllä päästä.Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta
t: luft waffel
"Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"
Comment
-
-
Tästä on ihan turha jankata kun kerran näin paljon tuntuu olevan faktaa bemun ns."isolohkojen" ongelmattomasta/ikiliikkujamaisesta luonteesta.
Mitähän se ADAC mahtaa muuten aiheesta tilastoida... Bemun huollossakin taitaa vain tuuli liikutella äijien huulia tässäkohdin. Miljoonamoottoreita ja miljoonamoottorien maineessa kun ammattipiireissä oikeasti ovat.
Comment
-
-
Originally posted by HemiTästä on ihan turha jankata kun kerran näin paljon tuntuu olevan faktaa bemun ns."isolohkojen" ongelmattomasta/ikiliikkujamaisesta luonteesta.
Mitähän se ADAC mahtaa muuten aiheesta tilastoida... Bemun huollossakin taitaa vain tuuli liikutella äijien huulia tässäkohdin. Miljoonamoottoreita ja miljoonamoottorien maineessa kun ammattipiireissä oikeasti ovat.
Kummallinen threadi muutenkin. Toinen sanoo ajaneensa omalla autollaan yli 200tkm ilman suurempia ongelmia, mikä näköjään taas katsotaan vastaanjankkaamiseksi ja itselleen valehteluksi.E28 518i
Comment
-
Comment