Announcement

Collapse
No announcement yet.

Putkisto asiaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • urh0
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 160
    • Kuopio

    Putkisto asiaa

    Ei ainakaan haulla sattunut silmään tälläistä joten kirjoitellaanpa uusi aihe.
    Elikkä putkistoista keskustelua ja itselläni tälläinen kysymys, että, jos te joilla kokemusta olisi niin osaisitte kertoa, että mikä olisi paras putkisto ja peltipakosarja e46 328 bemariin. Elikkäs tolle m52 koneelle.
    e30 m3
  • 2bar..ahhh
    BTCF Honorary Member
    • Nov 2004
    • 3351
    • haapavesi

    #2
    Originally posted by urh0 View Post
    Ei ainakaan haulla sattunut silmään tälläistä joten kirjoitellaanpa uusi aihe.
    Elikkä putkistoista keskustelua ja itselläni tälläinen kysymys, että, jos te joilla kokemusta olisi niin osaisitte kertoa, että mikä olisi paras putkisto ja peltipakosarja e46 328 bemariin. Elikkäs tolle m52 koneelle.

    kerroppa mitä haet tehoja,alavääntöä,yläpäähän jotain vai ääniä vain pelekästää?
    €34 M5 pelastetaan museoinnilta

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      #3
      Uusien pakosarjojen kanssa menee ainakin katalysaattorit uusiksi, ovat yhtä puuta
      Siinäpä se pakopuolen virtauksen parantaminen taitaa pitkälti olla vakiokoneessa, hyvät pakosarjat ja vähemmän ahdistavat katit. Miten niille tilan löytää on toinen juttu.
      Mitenhän S-koneiden putkistot/pakosarjat sitten..

      Anyway ei halpaa tai helppoa välttämättä.
      Last edited by petrolhead; 12-01-2009, 13:13.
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • urh0
        Bimmer Rookie
        • Jan 2009
        • 160
        • Kuopio

        #4
        Originally posted by 2bar..ahhh View Post
        kerroppa mitä haet tehoja,alavääntöä,yläpäähän jotain vai ääniä vain pelekästää?
        Tehoja hakusessa ja kivahan siinä samassa olisi hieman vääntöjäkin saada lisää. Äänet tottakai täytyy olla kohdallaan myös, mutta sitähän pystyy myös jo vaimentimillakin muokkaamaan.
        e30 m3

        Comment

        • kake
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2002
          • 590
          • Kerava

          #5
          http://www.octane-styling.fi/tuotteet.html?id=1109/3651 katalysaattorit mukana.
          Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

          Comment

          • urh0
            Bimmer Rookie
            • Jan 2009
            • 160
            • Kuopio

            #6
            Tuon Schmiedmannin uskoisi kyllä olevan laadukas ja ihan hyviä tehonlisäyksiäkin lupaileevat. Halvemmallakinhan noita kyllä saa, mutta eipä vielä kallein putkistokaan.

            Supersprintin putkistosta oli heidän sivuillaan tehomittauksia ja niiden mukaan heppoja saisi 8,3 lisää, mutta samalla voi odottaa myös 7newtonin tappiota väännöissä
            e30 m3

            Comment

            • Turo85
              Bimmer Rookie
              • Sep 2006
              • 67
              • Satakunta, los leistilä

              #7
              itte kattelin kans omaan tuota supersprintin putkistoa..ikään kun tais olla catback mallia mut tarkoituksena olis liitellä rosteripakosarja ja vähemmän ahistavat catit..ja loppu olis sit ihan tota supersprintin tuotantoa:think:think
              -Eikä ollu varaa ostaa edes neljää ovea, eikä kunnon kattoa-

              sigpic
              nyk. 8L ääskolmonen olympiarengas
              ex. e46 330i touring `familjenwaagon`
              ex. e36 328`cabiincrew`
              ex. e34 520`stealthfighter`

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16457
                • Asikkala

                #8
                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=157580 Sama kone ja putkea siellä suunnitellaan.

                Comment

                • urh0
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2009
                  • 160
                  • Kuopio

                  #9
                  Originally posted by jr66 View Post
                  http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=157580 Sama kone ja putkea siellä suunnitellaan.
                  Juu kiitti mielenkiintoinen projekti
                  e30 m3

                  Comment

                  • urh0
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2009
                    • 160
                    • Kuopio

                    #10
                    Originally posted by Turo85 View Post
                    itte kattelin kans omaan tuota supersprintin putkistoa..ikään kun tais olla catback mallia mut tarkoituksena olis liitellä rosteripakosarja ja vähemmän ahistavat catit..ja loppu olis sit ihan tota supersprintin tuotantoa:think:think
                    Eikös supersprintiltä siis löytyisi kokonaan valmis setti missä olisi jo sportti catit ja rosteripakosarja?
                    Edit: Taitaa ollakkin aika huikeissa hinnoissa noi supersprintin pakosarjat
                    Last edited by urh0; 29-01-2009, 22:23.
                    e30 m3

                    Comment

                    • urh0
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2009
                      • 160
                      • Kuopio

                      #11
                      Nyt, kun tässä on koittanut noita tutkia niin tuo Schmiedmannin pakosarja missä tulee noi uudet katit mukana niin vaikuttaisi hyvältä ja ihan hyvin ainakin lupaillaan tuota tehoa lisää ja hintakaan ei kuulostaisi mielettömältä? :think Mutta mutta.. eräs foorumilainenhan tuollaisen jo asenteli autoonsa ja ei se istuvuus kuulema ollutkaan ihan niin laadukasta tasoa kuin lupailtiin oli joutunut tekemään todella paljon muokkaustöitä, eli joutuuko sitä tuon sitten unohtamaan.. Supersprintin pakosarjat tuntuu pyörivän aivan mielettömissä hinnoissa. Fulda steel pakosarjat olisi hieman huokeamman hintaisi tehoa luvataan mallista riippuen max 12hp.
                      Päätevaimennin olisi mielestäni eisenmannin race malli. Vielä täytyy vain selvittää, että joutuuko tuosta 328 joka tapauksessa leikkaamaan tuon varapyörän kotelon pois. Mutta entäs sitten itse putkisto? Miltä merkiltä tämä kannattaisi harkita? Corsa sattui silmään ja ei nyt aivan hullumman kuuloinen ainakaan ollut? (tässä siis ei vielä pakosarjaa vaihdettu) http://www.turnermotorsport.com/html...UCT_ID=14550-1
                      Hinnasta joku osaa kertoa onko se järkyttävä vai järkevä?

                      Sitten vielä joku kokeneempi voisi valaista, että mitähän mahtaisi tulla maksamaan, jos itse vetäisi tuon putkiston uusiksi eli hankkisi vain pakosarjan ja lopun tekisi itse (katit ja vaimentimet tietty joutuu ostamaan).
                      e30 m3

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #12
                        Yhdellä katilla vaan, y-pipe pakosarjojen jälkeen ja loppupätkä yhdellä 3". Magnaflown pöntöt reilun satkun kipale, katit ei maksa hirveitä, riippuen siitä millasen haluaa. Normaalit toimii ihan hienosti ja tais olla jossai 150e hintaluokassa.

                        Tekemistä kyllä riittää...
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Cride80
                          BTCF Member
                          • Mar 2007
                          • 141
                          • vantaa

                          #13
                          Originally posted by urh0 View Post
                          Nyt, kun tässä on koittanut noita tutkia niin tuo Schmiedmannin pakosarja missä tulee noi uudet katit mukana niin vaikuttaisi hyvältä ja ihan hyvin ainakin lupaillaan tuota tehoa lisää ja hintakaan ei kuulostaisi mielettömältä? :think Mutta mutta.. eräs foorumilainenhan tuollaisen jo asenteli autoonsa ja ei se istuvuus kuulema ollutkaan ihan niin laadukasta tasoa kuin lupailtiin oli joutunut tekemään todella paljon muokkaustöitä, eli joutuuko sitä tuon sitten unohtamaan.. Supersprintin pakosarjat tuntuu pyörivän aivan mielettömissä hinnoissa. Fulda steel pakosarjat olisi hieman huokeamman hintaisi tehoa luvataan mallista riippuen max 12hp.
                          Päätevaimennin olisi mielestäni eisenmannin race malli. Vielä täytyy vain selvittää, että joutuuko tuosta 328 joka tapauksessa leikkaamaan tuon varapyörän kotelon pois. Mutta entäs sitten itse putkisto? Miltä merkiltä tämä kannattaisi harkita? Corsa sattui silmään ja ei nyt aivan hullumman kuuloinen ainakaan ollut? (tässä siis ei vielä pakosarjaa vaihdettu) http://www.turnermotorsport.com/html...UCT_ID=14550-1
                          Hinnasta joku osaa kertoa onko se järkyttävä vai järkevä?

                          Sitten vielä joku kokeneempi voisi valaista, että mitähän mahtaisi tulla maksamaan, jos itse vetäisi tuon putkiston uusiksi eli hankkisi vain pakosarjan ja lopun tekisi itse (katit ja vaimentimet tietty joutuu ostamaan).
                          Jos ei välttämättä tarvi olla rosteria taakse asti niin voisin vääntää putkiston siirtäisi katit auton alle jolloin olisivat viileämmät ja virtaisi paremmin, siis racing katit. Leimalle joutuis vähän "lämmittelemään". Hinta jäisi putkiston osalta alle 1000e tarvikkeineen, Siis pakosarjalta taakse.

                          -cride-
                          Born to kill ants

                          teki niin tai näin...aina väärinpäin
                          Teen kaarien pokkaukset tarkemmin,varmemmin ja paremmin kuin muut. 0404160132
                          BMW 740d
                          Honda Legend 3.2 V6 "riisi"
                          BMW 525 tds med holset.

                          Comment

                          • sailor
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2003
                            • 369
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Ei edes parin työkaverin mukaan kallis ja kohtuu lähellä Kuopiota: http://www.pakoputkistot.com/

                            Comment

                            • urh0
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2009
                              • 160
                              • Kuopio

                              #15
                              Originally posted by Cell View Post
                              Yhdellä katilla vaan, y-pipe pakosarjojen jälkeen ja loppupätkä yhdellä 3". Magnaflown pöntöt reilun satkun kipale, katit ei maksa hirveitä, riippuen siitä millasen haluaa. Normaalit toimii ihan hienosti ja tais olla jossai 150e hintaluokassa.

                              Tekemistä kyllä riittää...
                              Riittääköhän yksi katti, jos haluaa vielä leimastakin läpi?
                              e30 m3

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎