elikkä antakaa neuvoja miten alatuki varsi irtoaiskun paukuttelut ja lämmöt ei auta?? onko jotain lukitusmekanismejä???
Announcement
Collapse
No announcement yet.
alatukivarren iroitukseen neuvoja
Collapse
X
-
Mikähän auto mahtaa olla kyseessä?
Jos vanha saa hajota niin se alatukivarsihaarukka toimii kun niitä haarukan päitä vähän lyhentää. Ainakin e39:iin piti lyhentää motonetin mallia.
Toinen kikka on kiertää vanha mutteri sen alatukivarren pultin päähän ja paukuttaa siihen.
Noilla kikoilla itsellä vasta 1kk sitten irroitettu alatukivarret.E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
-
-
Paukutat väärään kohtaa, lyö siihen "silmukan kylkee", lyö tervästi älä naputtele.
Idea on lyödä niin lujaa, että se olkatuessa oleva kartion muotoinen reikä elää sen verran, että pallonivelen tappi putoaa pois.
Itse nivelen pieksäminen tuhoaa nivelen ennen irtoamista ja tukivarren alapäin lyöminen on toivottoman voimatonta.
Jos ei pääse lyömään kuvaamaani kohtaan, niin käytä leka kuvaamaa työkalua.Olli.
Comment
-
-
Voivat joskus olla tiukassakin...
Lämmittämistä, iskua, ja voimaa kannattaa käyttää yhdistelmänä. Kerran yhdessä autossa oli niin tiukassa, että teroitettiin kaverin kanssa rautakangen ohuempi pää jotta mahtui väliin. Toholla lämmitettiin liitosta ja kaveri (80kg) hyppi rautakangen päässä ja minä hakkasin moskalla samaan aikaan ennenkuin irtosi...
-Kun äly loppuu, otetaan voima avuksi--Ennen hyvä suunnistaja, nykyisin erakko-
Exiä E39 520D, E38 735
Nykyisiä E61 525D, E65 745
Comment
-
Comment