Olen tuore bemarin omistaja ja olisi muutama kysymys autosta:
-Onko ok että lisäsin vaihteistoon Neste 80W-90 API GL-4 vaihteistoöljyä? Manuska hyväksyi 80W sitkeyden ja GL-4 luokituksen, mutta korjausopas suositteli mobillube 80W-A öljyä, mutten ole koskaan kuullutkaaan tuosta A:sta? Vetopyörästöön menevä öljy täytyy varmaan valita öljy tosi tarkasti? avasin tarkistuspultin ja öljyä alkoi valua, joten siellä on öljyä, joskin ei enää kovin puhdasta, joten sen voisi vaihtaa.
-Mikä voisi olla vikana kun vedenlämpömittari nousee ajossa vain hieman sinisen yläpuolelle. Mutta jos on juuri ajanut, sammuttaa ja laittaa virrat takaisin, nousee mittari miltei puoleenväliin, mutta heti käynnistettäessä painuu takaisin sinisen päälle. Sisälle kyllä tulee ihan lämmintä jos vääntää punaselle. Eli onko vika mittarissa/anturissa vai termarissa? Eikös tuossa koneessa pyöri flekti ihan mekaanisesti kokoajan koneen käydessä?
-Mikä on tasauspyörästön kopassa takana oleva diagnostiikkapistokkeen näköinen liitin? Jokin anturi?
-Moottorista kantautuu noin 60km/h jälkeen suurilla vaihteilla eräänlaista hyrinää/tärinää, joka kuuluu äänenä ja pienenä tärinänä jaloissa, onko koneen ominasuus vai kieliikö jostain kardaanin laakeriongelmasta, tms? Myös pienillä vaihteilla vaihteisto kuullostaa hieman samalta kuin pakki, eli jurisee, onko tämäkin normaalia?
-Kummatkaan pakkivalot ei pala. Pitäisi yleismittarilla kokeilla lampunkopan johtimet, mutta jos ne ovat kunnossa, en keksi mistä vikaa pitäisi lähteä hakemaan. Missä sijaitsee pakkianturi joka lähettää tiedon valoille? Jos se olisi sökönä..
Tässähän oli tällä erää jo hieman kysymyksiä
-Onko ok että lisäsin vaihteistoon Neste 80W-90 API GL-4 vaihteistoöljyä? Manuska hyväksyi 80W sitkeyden ja GL-4 luokituksen, mutta korjausopas suositteli mobillube 80W-A öljyä, mutten ole koskaan kuullutkaaan tuosta A:sta? Vetopyörästöön menevä öljy täytyy varmaan valita öljy tosi tarkasti? avasin tarkistuspultin ja öljyä alkoi valua, joten siellä on öljyä, joskin ei enää kovin puhdasta, joten sen voisi vaihtaa.
-Mikä voisi olla vikana kun vedenlämpömittari nousee ajossa vain hieman sinisen yläpuolelle. Mutta jos on juuri ajanut, sammuttaa ja laittaa virrat takaisin, nousee mittari miltei puoleenväliin, mutta heti käynnistettäessä painuu takaisin sinisen päälle. Sisälle kyllä tulee ihan lämmintä jos vääntää punaselle. Eli onko vika mittarissa/anturissa vai termarissa? Eikös tuossa koneessa pyöri flekti ihan mekaanisesti kokoajan koneen käydessä?
-Mikä on tasauspyörästön kopassa takana oleva diagnostiikkapistokkeen näköinen liitin? Jokin anturi?
-Moottorista kantautuu noin 60km/h jälkeen suurilla vaihteilla eräänlaista hyrinää/tärinää, joka kuuluu äänenä ja pienenä tärinänä jaloissa, onko koneen ominasuus vai kieliikö jostain kardaanin laakeriongelmasta, tms? Myös pienillä vaihteilla vaihteisto kuullostaa hieman samalta kuin pakki, eli jurisee, onko tämäkin normaalia?
-Kummatkaan pakkivalot ei pala. Pitäisi yleismittarilla kokeilla lampunkopan johtimet, mutta jos ne ovat kunnossa, en keksi mistä vikaa pitäisi lähteä hakemaan. Missä sijaitsee pakkianturi joka lähettää tiedon valoille? Jos se olisi sökönä..
Tässähän oli tällä erää jo hieman kysymyksiä

Comment