Originally posted by dunkelblau
Announcement
Collapse
No announcement yet.
316i vm. 90 ja muutama kysymys
Collapse
X
-
Missäs tuo termostaattikotelo muuten sijaitsee? Korjausoppaassa luki että koneen oikealla puolella ja siihen menee kolme vesiletkua. En noilla tuntomerkeillä vielä sitä paikantanut..
Mikä olisi helpoin tapa nollata keltainen huoltovalo ja oil service-valo. Korjausoppaassa lukee että pitäis olla porattu diagnostiikkapistoke ja sitten yhdistää navat 1&7. Kokeilin yhdistää navat irrottamalla pistokkeen kannen, mutta mitään ei tapahtunut (vaikka virrat oli päällä), eli pitääkö tuon kannen olla siinä päällä kun siinähän on muutama pistoke.
Nyt on kuskin puolen pyörännapa/laakeri vaihdettu, mutta jurina säilyi, se vahvistuu huomattavasti vasemmalle käännettäessä. Eli voiko syynä olla yhtä kulunut toisen puolen laakeri? Eipä kai tuolla ohjauksessa enää muita mahdollisia olekaan. Toivottavasti ei siitä koidu haittaa kun vanha laakeri oli jo hieman kuluttanut akselia..
Niin ja voiko joku vahvistaa että tuota ATF:ää uskaltaa laittaa ihan tuohon e30:n manuaalilootaankin?
Comment
-
-
itse laitoin omaan autooni (316i E36 -96) ATF-öljyt laatikkoon.. ja ihan hyvin tuntu toimivan koko viime talven.
Laakeri, pusla jne osissa omasta mielestäni ei kannata aina ostaa halvinta ettei tarvi sitten olla jonkin ajan päästä taas vaihtamassa ko. osaa.
esim. SKF, TRW ennemmin kuin jotain ns. halvempia italialaisia.sigpic
Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89
Comment
-
Comment