Announcement

Collapse
No announcement yet.

316i vm. 90 ja muutama kysymys

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joonas_a
    Newbiemmer
    • Sep 2004
    • 18
    • Helsinki

Originally posted by dunkelblau
    Originally posted by Joonas_a
    Nyt se lämpömittari on alkanut viettää aikaa ajossakin lähempänä keskiviivaa, vaikka alle se on silti. tuntuu näyttelevän vähän mitä sattuu. Mutta voishan sen termarin varmuudeksi vaihtaa..
    Voiko muuten pakkivalojen toimimattomuus johtaa hylsyyn katsastuksessa? Ihan ekana vois tietty tarkistaa sulakkeen..
    Laakkosella ainakin 'fiksasivat' mun e30:iin lämpömittarin kuntoon, eli siellä kyllä pitäs tietää miten eräs yleisimmistä tyyppivioista tuossa korissa korjataan. Kait ne pakitki ois hyvä palaa, ehkä voit joskus jopa tarvita niitä?
    Oliko jonkun isomman rempan yhteydessä? Meinaan ei varmaan ihan halpaa hupia tuo laakkosella käyttäminen, varsinkaan pikkuvikoihin.. On muuten tuo pyörän laakeri aivan tolkuttoman hintainen kapistus! Motonetissä 64€ ja SKF 99€! Mitä mahtaa maksaa bemarilla?

Comment

• MikkoJII
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 1807
      • Lapua

Mulla makso laakeri 74 euroa. Mun piti hakee eräältä autokorjaamolta lainaan 36mm ohut reunanen hylsy, että saatiin se mutteri auki. Ei löytyny kaupasta ollenkaan sellasta :juo
      E32 750i 11/89

Comment

• Joonas_a
        Newbiemmer
        • Sep 2004
        • 18
        • Helsinki

Missäs tuo termostaattikotelo muuten sijaitsee? Korjausoppaassa luki että koneen oikealla puolella ja siihen menee kolme vesiletkua. En noilla tuntomerkeillä vielä sitä paikantanut..
        Mikä olisi helpoin tapa nollata keltainen huoltovalo ja oil service-valo. Korjausoppaassa lukee että pitäis olla porattu diagnostiikkapistoke ja sitten yhdistää navat 1&7. Kokeilin yhdistää navat irrottamalla pistokkeen kannen, mutta mitään ei tapahtunut (vaikka virrat oli päällä), eli pitääkö tuon kannen olla siinä päällä kun siinähän on muutama pistoke.
        Nyt on kuskin puolen pyörännapa/laakeri vaihdettu, mutta jurina säilyi, se vahvistuu huomattavasti vasemmalle käännettäessä. Eli voiko syynä olla yhtä kulunut toisen puolen laakeri? Eipä kai tuolla ohjauksessa enää muita mahdollisia olekaan. Toivottavasti ei siitä koidu haittaa kun vanha laakeri oli jo hieman kuluttanut akselia..
        Niin ja voiko joku vahvistaa että tuota ATF:ää uskaltaa laittaa ihan tuohon e30:n manuaalilootaankin?

Comment

• Kurre
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2003
          • 384
          • Veteli

itse laitoin omaan autooni (316i E36 -96) ATF-öljyt laatikkoon.. ja ihan hyvin tuntu toimivan koko viime talven.

Laakeri, pusla jne osissa omasta mielestäni ei kannata aina ostaa halvinta ettei tarvi sitten olla jonkin ajan päästä taas vaihtamassa ko. osaa.
          esim. SKF, TRW ennemmin kuin jotain ns. halvempia italialaisia.
          sigpic
          Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
          ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

Comment

• Joonas_a
            Newbiemmer
            • Sep 2004
            • 18
            • Helsinki

Olin yllättynyt että motonetin se 64€ tarvikenapa oli VAG ja bemussa kiinni ollut vanha laakeri oli myös VAG-tuote. Että eipä kai siellä kaikki ihan tuubaa ole..

Comment

Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎