Announcement

Collapse
No announcement yet.

tds käynnistys,tyhjäkäynti,alavääntö ja vedot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tommme
    Newbiemmer
    • Sep 2008
    • 6

    tds käynnistys,tyhjäkäynti,alavääntö ja vedot

    elikkäs auto on e34 -92 525 tds.Kylmänä käynnistäminen ei onnistu ilman 3 tunnin lämmitystä yli -5 asteen pakkasesta.Kaikki hehkut ehjiä.Missähän mahtais olla vika?Samassa autossa tyhjäkäynti aaltoilee mutta vain silloin kun laittaa valot tai jonkun muun paljoa virtaa kuluttavan laitteen.Mikähän mahtais vaivata?Ja alavääntöä ei ole nimeksikään eikä mielestäni kyllä tehojakaan millään yläkierroksillakaan.Jakopää remontti tehty vasta ja ajoitukset ovat laitettu viimesen päälle.Apu olisi tarpeen...
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #2
    Huonot suuttimet, liian pieni ruiskutusennakko nyt ainakin ekana mieleen tulee :think
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • sirkus
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 2195
      • kaustinen

      #3
      Pumppu loppu.
      Chrysler 300c crd touring 2010
      Daily driver
      Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
      Man cave on wheels
      Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
      Built not bought
      V8, only juice&milk come in 2 litres

      Kawasaki zzr1100 fighter


      Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

      Comment

      • 525TDS Touring
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 483
        • Sahalahti

        #4
        Originally posted by tommme View Post
        elikkäs auto on e34 -92 525 tds.Kylmänä käynnistäminen ei onnistu ilman 3 tunnin lämmitystä yli -5 asteen pakkasesta.Kaikki hehkut ehjiä.Missähän mahtais olla vika?Samassa autossa tyhjäkäynti aaltoilee mutta vain silloin kun laittaa valot tai jonkun muun paljoa virtaa kuluttavan laitteen.Mikähän mahtais vaivata?Ja alavääntöä ei ole nimeksikään eikä mielestäni kyllä tehojakaan millään yläkierroksillakaan.Jakopää remontti tehty vasta ja ajoitukset ovat laitettu viimesen päälle.Apu olisi tarpeen...
        Millainen auto oli ennen jakopäänremonttia? Itse tehty remontti? Kuinka pumppu on ajoitettu?
        Ex-525TDSa Touring -98
        Ex-MB E220T CDi -02
        E61 520D -09
        F11 518d -16

        Comment

        • tommme
          Newbiemmer
          • Sep 2008
          • 6

          #5
          ei muuttunut jakopää rempassa yhtään.Ajotus kahtottiin heittokellolla.Suutinkärkiä oon itekki epäilly tai siirtopumppua.En oo ikinä hehkutuksen aikana kuullu pumpun ääntä.Muistelisin että viat tuli pumpun kannen irroituksen jälkeen eli mitä täytyis tehdä säätääkseen kantta?

          Comment

          • 6power
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 254
            • Tampere

            #6
            Eihän siellä suodattimelta pumpulle kulkevassa kirkaassa letkussa kulje ilmakuplia?

            Comment

            • tommme
              Newbiemmer
              • Sep 2008
              • 6

              #7
              letkut vaihettu joten ei oo kirkasta letkua.millanen on tuo pumpun kannen säätö?

              Comment

              • macofin
                Newbiemmer
                • Mar 2009
                • 12
                • finland

                #8
                Originally posted by 6power View Post
                Eihän siellä suodattimelta pumpulle kulkevassa kirkaassa letkussa kulje ilmakuplia?
                mun autossa kirkkaassa imu letkussa kulkee kuplia ja muutenki suunnilleen samat viat ku tällä kaverilla... oisko sulla tiedossa lääkettä siihen?

                Comment

                • 6power
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 254
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by macofin View Post
                  mun autossa kirkkaassa imu letkussa kulkee kuplia ja muutenki suunnilleen samat viat ku tällä kaverilla... oisko sulla tiedossa lääkettä siihen?
                  Katso ensiksi onko suodatin kunnolla kiinni..sit vaihdat pikaliittimien O-renkaat 2kpl kuvassa nro 20 http://www.realoem.com/bmw/showparts...79&hg=13&fg=15 luultavasti vika on noissa O-renkaissa jos ei niin sit tarvii mennä tankkia kohti ja katsoa kaikki liitokset ja letkujen kunto. Mites sitten vuotaako jakajapumpun tiivisteet kun pistät kylmänä koneen käyntiin?
                  Last edited by 6power; 19-03-2009, 16:22.

                  Comment

                  • 6power
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 254
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by tommme View Post
                    elikkäs auto on e34 -92 525 tds.Kylmänä käynnistäminen ei onnistu ilman 3 tunnin lämmitystä yli -5 asteen pakkasesta.Kaikki hehkut ehjiä.Missähän mahtais olla vika?Samassa autossa tyhjäkäynti aaltoilee mutta vain silloin kun laittaa valot tai jonkun muun paljoa virtaa kuluttavan laitteen.Mikähän mahtais vaivata?Ja alavääntöä ei ole nimeksikään eikä mielestäni kyllä tehojakaan millään yläkierroksillakaan.Jakopää remontti tehty vasta ja ajoitukset ovat laitettu viimesen päälle.Apu olisi tarpeen...
                    Onkos kuvassa oleva osa nro 1 testattu ? http://www.realoem.com/bmw/showparts...79&hg=13&fg=15

                    Comment

                    • macofin
                      Newbiemmer
                      • Mar 2009
                      • 12
                      • finland

                      #11
                      Originally posted by 6power View Post
                      Katso ensiksi onko suodatin kunnolla kiinni..sit vaihdat pikaliittimien O-renkaat 2kpl kuvassa nro 20 http://www.realoem.com/bmw/showparts...79&hg=13&fg=15 luultavasti vika on noissa O-renkaissa jos ei niin sit tarvii mennä tankkia kohti ja katsoa kaikki liitokset ja letkujen kunto. Mites sitten vuotaako jakajapumpun tiivisteet kun pistät kylmänä koneen käyntiin?
                      Kiitoksia näistä täytynee huomenna tutkia vuotaako jakajapumppu en ole huomannu ainakaa.. tankkia olen yrittäny tutkia... en tankin päällä olevissa letkuissa huomannu mitää.. mutta löpöä on valuttanu jostain en vaan ole varma tuliko se pelkästään tankin ison korkin välistä kun oli vähä tekemistä saada sitä jenkoilleen... siinä korkin vieressä oli lätäkkö ...o renkaat lähtee vaihtoon!!

                      Comment

                      • macofin
                        Newbiemmer
                        • Mar 2009
                        • 12
                        • finland

                        #12
                        Originally posted by macofin View Post
                        Kiitoksia näistä täytynee huomenna tutkia vuotaako jakajapumppu en ole huomannu ainakaa.. tankkia olen yrittäny tutkia... en tankin päällä olevissa letkuissa huomannu mitää.. mutta löpöä on valuttanu jostain en vaan ole varma tuliko se pelkästään tankin ison korkin välistä kun oli vähä tekemistä saada sitä jenkoilleen... siinä korkin vieressä oli lätäkkö ...o renkaat lähtee vaihtoon!!
                        tosiaan kun kone on käynnis ni ei tehois ole mitn ja pelittää hyvin... ja löpön määrä tankissa vaikutti tosin nyt pitkään aikaan en ole antanu mennä alle 30 litran...

                        Comment

                        • larmatin
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 1118
                          • Perttula

                          #13
                          Originally posted by tommme View Post
                          ei muuttunut jakopää rempassa yhtään.Ajotus kahtottiin heittokellolla.Suutinkärkiä oon itekki epäilly tai siirtopumppua.En oo ikinä hehkutuksen aikana kuullu pumpun ääntä.Muistelisin että viat tuli pumpun kannen irroituksen jälkeen eli mitä täytyis tehdä säätääkseen kantta?

                          Kai sen tiesit että tuota ruiskupumpun kantta ei saa liikuttaa kuin o.1mm jotta se viellä toimii?

                          sillä kannen asennolla säädetään ainemäärä ja koepenkissäkin se on aivan saa----n tarkka se säätö. ruuvien kiristys järjeestyskin vaikuttaa koepenkissä ainemäärään.

                          pumpun kantta ei missään nimessä saa irroittaa paikalla ollessa jollei ole sata varma että saa sen säädettyä/tietää miten sen saa kohdilleen.

                          Comment

                          • Make79
                            Newbiemmer
                            • Aug 2007
                            • 14

                            #14
                            Originally posted by macofin View Post
                            tosiaan kun kone on käynnis ni ei tehois ole mitn ja pelittää hyvin... ja löpön määrä tankissa vaikutti tosin nyt pitkään aikaan en ole antanu mennä alle 30 litran...
                            Sama vika rahikaisella... Kylmänä ei kirveelläkkään käyntiin kun on jonku verran pakkasta, vaan häätyy pitää roikassa n.2-3 tuntia ja sen jälkeen lähtee kyntiin kuin enkeli ja muutenkin lähtee aina hyvin käyntiin roikan nokasta.
                            Niin ja mulla ei ime tankista kaikkia dieseleitä, vaan meiniki loppuu kun tankin viisari näyttää vähän yli 15litraa.
                            Oisko siirtopumppu jotenkin osallinen tähän?
                            Hehkut vaihdoin syksyllä eikä vaikuttanu mitenkään...

                            Comment

                            • Kuuno
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2008
                              • 43

                              #15
                              Ja täällä...

                              Tyhjäkäynnin aaltoilu on syöttöpumpun kuluneisuutta. Jos autolla on ajettu yli 300t, alkaa pumpulla olla vaihdon aika. Halpoja ratkaisuja ei ole.

                              Itse laitoin tehdaskunnostetun pumpun ja sain monta oiretta katoamaan, mutta alaväännöt edelleen hukassa, käynnistyvyys edelleen joskus heikko, tehoja puuttuu selkeästi useampi kymmenen hp... on se nyt kyllä p... ettei näitä saa kuntoon, ja samat oireet joka toisella.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎