Announcement

Collapse
No announcement yet.

automaatti rupesi häröileen venakopan tiivisteitten vaihdon jälkeen..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MetalmaN
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 76
    • Raahe

    automaatti rupesi häröileen venakopan tiivisteitten vaihdon jälkeen..

    Lähdinpä koeajolle tiivisteitten vaihdon jälkeen ja ei kakkoselle laatikko vaihdakkaan normaalisti pkle! noh painoin kaasua ja piti nostaa kierrokset 6000 tuntumaan ennenkuin heittää isompaa pykälää!!?
    Kävin kaupassa ja tyhjäkäynnillä rupesi kierrokset heittelemään hieman edes takaisin ja , kun lähdin ajelemaan taas samalla lailla vaati kiekkoja , mutta yhtäkkiä rupes herjaan trans program ja ilmeisesti meni johonki vikasietotilaan kun vaihtaa edes jotenkuten...

    Loota on tätä ennen toiminut todella hyvin ei mitään ongelmaa?

    Voisikohan vaikuttaa kun en vaihtanut niitten pulttien alle tulevia tiivisteitä (ei tullut mukana tiivistesarjassa vaikka myyjä väitti että sisältää kaiken tarpeellisen..menee tilaukseen ens viikolla).

    Voisikohan se vaikuttaa että akun kenkä oli irti ja se olisi vaikuttanut jotenkin laatikon sielunelämään..

    Auto on e34 540 vm.95
    Ex bmw:t e34 540ia e36 325ia e38 740iL 95 ..
  • Garret2260
    Newbiemmer
    • Jan 2009
    • 22

    #2
    väitän että venakopan tiivisteiden vaihdolla ei ole osaa eikä arpaa automaattilaatikon toimintaan
    e30 facelift m50b25tic M-tech2 incl. e36 coupe puolinahkasport sisusta, lukkoperä, tehostettu ohjaus, abs, sähkölasit, konin säädettävää, kauko-ohjattu keskuslukitus+hälytin

    Comment

    • superb
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2827

      #3
      Originally posted by MetalmaN View Post
      Lähdinpä koeajolle tiivisteitten vaihdon jälkeen ja ei kakkoselle laatikko vaihdakkaan normaalisti pkle! noh painoin kaasua ja piti nostaa kierrokset 6000 tuntumaan ennenkuin heittää isompaa pykälää!!?
      Kävin kaupassa ja tyhjäkäynnillä rupesi kierrokset heittelemään hieman edes takaisin ja , kun lähdin ajelemaan taas samalla lailla vaati kiekkoja , mutta yhtäkkiä rupes herjaan trans program ja ilmeisesti meni johonki vikasietotilaan kun vaihtaa edes jotenkuten...

      Loota on tätä ennen toiminut todella hyvin ei mitään ongelmaa?

      Voisikohan vaikuttaa kun en vaihtanut niitten pulttien alle tulevia tiivisteitä (ei tullut mukana tiivistesarjassa vaikka myyjä väitti että sisältää kaiken tarpeellisen..menee tilaukseen ens viikolla).

      Voisikohan se vaikuttaa että akun kenkä oli irti ja se olisi vaikuttanut jotenkin laatikon sielunelämään..

      Auto on e34 540 vm.95
      Onko katottu, et kaikki rempassa irrotetut liittimet, putket yms on kaikki takaisin paikoillaan? IMM johto paikoillaan?

      Comment

      • MetalmaN
        Bimmer Rookie
        • Jan 2009
        • 76
        • Raahe

        #4
        Lähinnä tarkoitan että mitä tuon rempan yhteydessä olisi voinu mennä vikaan esim jonkun alipaineletkun irtoaminen aiheuttaisi tuollaisia oireita..

        Vaikuttaako monikin niistä antureista imusarjan päällä laatikon toimintaan?
        Ex bmw:t e34 540ia e36 325ia e38 740iL 95 ..

        Comment

        • MetalmaN
          Bimmer Rookie
          • Jan 2009
          • 76
          • Raahe

          #5
          Kävin kyllä johdot huolella läpi mutta ainahan jotain on voinu jäädä huomaamatta..mutta eikö siitä pitäisi heti moottorin vikavalo tms herjata jos jokin anturi ei pelitä?!
          Ex bmw:t e34 540ia e36 325ia e38 740iL 95 ..

          Comment

          • mailman
            BTCF Member
            • Jul 2003
            • 8003
            • Vantaa

            #6
            Originally posted by MetalmaN View Post
            mutta eikö siitä pitäisi heti moottorin vikavalo tms herjata jos jokin anturi ei pelitä?!
            Ei herjaa kyllä todellakaan kaikista. Toki piuhan päähän jos laitoksen saisi niin se voisi jotain kertoillakin...
            G01 ///M40i '19
            F48 xDrive20i ///M-Sport '18
            E39 ///M5 '00

            Comment

            • superb
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 2827

              #7
              Originally posted by MetalmaN View Post
              Kävin kyllä johdot huolella läpi mutta ainahan jotain on voinu jäädä huomaamatta..mutta eikö siitä pitäisi heti moottorin vikavalo tms herjata jos jokin anturi ei pelitä?!
              Moottorin vikavalo on ollut käytössä vain jenkkiversioissa. Euromalleissa ei pela, ellei joku oon jälkeenpäin värkänny. Kannattaa tarkistaa uudemman kerran kaikki liittimet ja liitokset, riippuen mitä tuli irroiteltua tiivisteremontissa ja mikäli auto pelasi moitteettomasti ennen remppaa?

              Comment

              • MetalmaN
                Bimmer Rookie
                • Jan 2009
                • 76
                • Raahe

                #8
                Ei kai se auta kun käydä pistokkeet läpi vielä kertaalleen..
                Ex bmw:t e34 540ia e36 325ia e38 740iL 95 ..

                Comment

                • Morkai
                  BTCF Member
                  • Sep 2005
                  • 3196
                  • Saarijärvi

                  #9
                  Muistaakseni kaasuläpän asennontunnistimen ja tyhjäkäyntimoottorin piuhat voi laittaa väärinpäin paikoilleen. Aikasemmassa hopassa oli edelliseltä asentajalta päässy käymään tuollai, ajelin itekin kuukauden edes huomaamatta ongelmaa.. ihan käsittämätöntä miten se pysty toimimaan..
                  sigpic
                  E23 728iA V8-projekti
                  E38 730D -projekti
                  E39 540iA -projekti
                  I01 i3 -projekti

                  Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                  Comment

                  • MetalmaN
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2009
                    • 76
                    • Raahe

                    #10
                    Vika korjattu! omaa huolimattomuutahan se oli
                    Siinä kaasuläpän vieressä on kaksi kolminapaista liitintä ne oli väärinpäin...
                    Ex bmw:t e34 540ia e36 325ia e38 740iL 95 ..

                    Comment

                    • superb
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 2827

                      #11
                      Originally posted by MetalmaN View Post
                      Vika korjattu! omaa huolimattomuutahan se oli
                      Siinä kaasuläpän vieressä on kaksi kolminapaista liitintä ne oli väärinpäin...
                      Eli juurikin tyhjäkäyntimoottorin ja kaasuläpän johot Hyvä että tuli kuntoon

                      Comment

                      • örvellys
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2009
                        • 93
                        • youtube

                        #12
                        Originally posted by superb View Post
                        Eli juurikin tyhjäkäyntimoottorin ja kaasuläpän johot Hyvä että tuli kuntoon
                        Perkele! Samaan miinan astuin Vaihdoin imusrj. tiivisteet ja trans programmia rupes huutaa. Nyt pelaa!!!

                        Comment

                        • BmwPunisher
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 7629
                          • Lemu

                          #13
                          Originally posted by Morkai View Post
                          Muistaakseni kaasuläpän asennontunnistimen ja tyhjäkäyntimoottorin piuhat voi laittaa väärinpäin paikoilleen. Aikasemmassa hopassa oli edelliseltä asentajalta päässy käymään tuollai, ajelin itekin kuukauden edes huomaamatta ongelmaa.. ihan käsittämätöntä miten se pysty toimimaan..
                          millaisia oireet olivat, jos et huomannut niitä?

                          anteeksi, että kaivoin vanhan topicin, mutta kiinnostaisi tietää oireet..
                          E70 X5 30d

                          Comment

                          • Morkai
                            BTCF Member
                            • Sep 2005
                            • 3196
                            • Saarijärvi

                            #14
                            Originally posted by BmwPunisher View Post
                            millaisia oireet olivat, jos et huomannut niitä?

                            anteeksi, että kaivoin vanhan topicin, mutta kiinnostaisi tietää oireet..
                            Aavistuksen heikko tyhjäkäynti, moottorijarrutus ei oikein halunnut toimia. Auto oli 740 manuaali, niin ei ollut sen isompia oireita. Automaatillahan tuon huomaa heti.
                            sigpic
                            E23 728iA V8-projekti
                            E38 730D -projekti
                            E39 540iA -projekti
                            I01 i3 -projekti

                            Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                            Comment

                            • BmwPunisher
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 7629
                              • Lemu

                              #15
                              Originally posted by Morkai View Post
                              Automaatillahan tuon huomaa heti.
                              miten tämän huomaa automaatilla?
                              E70 X5 30d

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎