Announcement

Collapse
No announcement yet.

528ia ei vedä lämpösenä alle 3500rpm..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Suksipoika
    Bimmer Rookie
    • Feb 2009
    • 80
    • sjk

    528ia ei vedä lämpösenä alle 3500rpm..

    elikkä kylmänä auto toimii suht. normisti sit kun vähä lämpee niin aivan mopo hyvä ku eteenpäin pääsee alle 3500rpm sit tulee niinku turbo mukaan

    528ia 96.. VOIKO OLLA LAMBDA paskana??

    kuluttaa myös aivan pirusti
    Muutama bmw ollut
  • Suksipoika
    Bimmer Rookie
    • Feb 2009
    • 80
    • sjk

    #2
    bmw...
    Last edited by Suksipoika; 12-03-2009, 15:37.
    Muutama bmw ollut

    Comment

    • peltone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 8092
      • Willähde

      #3
      Vikakoodit luettu?
      E30 316 -87
      E91 325i -06
      E61 530d -06
      F10 520d -14
      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

      Comment

      • Suksipoika
        Bimmer Rookie
        • Feb 2009
        • 80
        • sjk

        #4
        niin ja tuntuu että vie vähemmän soppaa mitä enemmän antaa "sikaa" .. kun yrittää rauhassa ajella niin toissapäivänä pääsin 40e 140km ja tänään 50e 160km ja on vielä tankissa yli 15l jäljellä ja nyt kyllä runtua saanut..!


        ja eikös se vanos pelaa öljynpaineiden mukaan??
        Last edited by Suksipoika; 02-03-2009, 20:20.
        Muutama bmw ollut

        Comment

        • antteri
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2008
          • 222
          • Tampere

          #5
          Ettei olisi nokka-akselin asentoanturi menny? Tosin eihän sen varmaan pitäisi silloin liikkua kylmänäkään. Itellä on samalla koneella oleva 328iA ja siinä on juuri samankaltaisia oireita, mutta päinvastaisesti eli kylmänä on laiska ja vie älyttömästi bensaa, mutta lämpöisenä toimii suht. ok.
          Last edited by antteri; 02-03-2009, 21:30.

          Comment

          • Suksipoika
            Bimmer Rookie
            • Feb 2009
            • 80
            • sjk

            #6
            lambda oli paskana ja vaihdettiin mutta ei vaikutusta...?

            ilmamäärämittariakin on kokeiltu samanlaisesta autosta mutta ennen lambdan vaihtoa. vaikuttaisi niin ilmamäärämittari vialta kun pintakaasulla sama kiihtyvyys alle 3500rpm kun täyskaasulla..

            voiko ne olla jotenkin riippuvaisia toisistaan.?
            Muutama bmw ollut

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              #7
              Luetuta nyt ensin ne vikakoodit.
              Veikkaan kanssa sitä nokka-akselin asentotunnistinta. Voi myös olla kampiakselin tunnistin..
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Onko imuvuodot poissuljettu? Erityisesti massamittarin ja imusarjan välisestä haitariputkesta?

                Comment

                • Suksipoika
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2009
                  • 80
                  • sjk

                  #9
                  nykii myös välillä n.100km/h vauhdissa kun ajaa vitosella eli kun kierrokset alle 2000rpm. nyt tuntuis kulutuksen olevan vähän normaalimpi lambdan vaihdon jälkeen kun 50e ajaa noin 300km..!

                  vaikuttaa niin ilmamäärämittarivialta mutta koitettiin kaverin autosta sitäkin ennen lambdanvaihtoa ei mitään isompaa vaikutusta. mutta sekin voi olla että sekin oli rikki. käykös kaikkien m52 koneiden massamittarit keskenään? ja eilen oli vähä kosteampi ilma ja vähän pientä sadetta niin toimi hiukan paremmin?
                  Muutama bmw ollut

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎