Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin taival lähestyy loppuaan.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • --_janne_--
    Bimmer Rookie
    • Jan 2008
    • 112

    Bemarin taival lähestyy loppuaan.

    Nyt on sitten aika puhua suunne puhtaiksi mikä bimmeriäni vaivaa (jos tietoa ;D)
    Eli auto lähtee välillä käyntiin ihan normaalisti(e34 520I -89) mutta kun auton sammuttaa ja se seisoo vähän aikaa. Kun menee käynnistämään niin auto ei lähde enää käyntiin. startaa hyvästi ja bensa alkaa haisemaan. välillä hörähtää mutta ei kuitenkaan lähde käyntiin.
    MISSÄ MAHTAA SIJAITA KAMPIAKSELIN ASENTOTUNNISTIN JA TÄMÄ LISÄILMALUISTIN?:think
    Jos en saa autoa toimimaan viikonlopun aikana niin vien sen paikalliselle romuttamolle ja sinne se saa jäädä, eli jos haluatte että bemu ei kuole niin kertokaa kaikki ne asiat jotka voi tehdä tuollaista ja jos on ollut samoja oireita niin miten olette saaneet sen korjattua!
    Vaihdettu:
    Motronicin boxi
    jakajan kansi
    pyörijä
    tulpat.
  • M325i
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 1529
    • Etelä-pohjanmaa

    #2
    Bensapumppu todennäköisesti kulunut loppuun...Jos vuotoja ei ole.
    E30 ja E46 ///M

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8262
      • Järvikylä (Nakkila)

      #3
      maksan 130% romuttamon hinnasta! (jos ei tartte hakee mistään 500km päästä) haaskalinnut kiertää jo
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3452
        • Janakkala

        #4
        Vie suosiolla romuttamolle PAALIIN vaan...
        Turha tuollaisia paskoja on ruveta elvyttään...
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • Panu.K
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2004
          • 824
          • Salo

          #5
          Imusarjan alla oleva pyöreä liitin kannattaa tarkistaa oikosulkujen ja katkoksien varalta. 325i e30 cabriossa ilmeni samoja oireita liittimessä olevan oikosulun takia.
          Kulkuvälineet:
          Etsintä käynnissä
          ex BMW:t
          e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
          ex muun merkkiset:
          Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

          Comment

          • Carman
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2002
            • 676
            • Vilppula

            #6
            Suuttimet vuotaa.
            Vuotaa seisonnan aikana ja kastelee tulpat. Pidempään seisottuaan lähtee hyvin käyntiin kun tulpat on jo kuivunut.
            Eipä olis ihan eka kerta näissä M20...

            Comment

            • Supra^
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 5150
              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

              #7
              Tai koneen lämpöanturi rikki? antaa liikaa bensaa lämpösenä käynnistäessä ja kastelee näin tulpat.
              Musti 8HP
              Nokivasara M47
              TeiniCoupé DCT
              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

              Ex:
              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

              Comment

              • --_janne_--
                Bimmer Rookie
                • Jan 2008
                • 112

                #8
                Korjattu osittain!

                Sain auton pyörimään kun käytin suuttimet irti ja putsailin paineilmalla ne varovasti.
                Mutta auto pyörii ehkä vain 3-4 pytyllä ja ei ota kierroksia´että missä voisi tällä kertaa olla vika?
                Bensansaannissa kenties?

                Comment

                • epäkesko
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2009
                  • 49
                  • pyhäjoki

                  #9
                  Mulla ois myydä m20b20 suuttimet jos tarviit?
                  -E36 325tds -94

                  Comment

                  • Samee
                    BTCF Member
                    • Mar 2006
                    • 888
                    • Valkeakoski

                    #10
                    Erittäin todennäköistä olisi juurikin se että ne suuttimet vuotavat. Eli kun auto hetken seisoo, niin suuttimet falskaavat bensat syliteriin. Sitten kun yrität startata niin tulpat kastuvat. Bensanpaine mittarilla tämän pystyisi varmistamaan, jos sammutuksen jälkeen paineet laskevat liian nopeasti. Paineet tietysti voivat pumpunpäästäkin kadota, että sekin pitää ottaa huomioon testatessa.

                    Suuttimet ovat todennäköisesti kuluneet ja vuotavat siitä syystä, toki voivat olla roskaisetkin. Niiden pesu tulee suorittaa ultraäänipesurilla, paineilma tuskin auttaa kovinkaan paljoa. Ultraäänipesu maksaa varmasti toimivien käytettyjen suuttimien verran joten melkeimpä itse hankkisin samalla numerolla olevat ehjät käytetyt jotka varmasti saat sopuhintaan ihan täältä foorumiltakin.
                    Last edited by Samee; 14-03-2009, 12:38.
                    E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
                    E30 316 4d '89
                    E36 M3 Coupe '93
                    F30 318d '13

                    Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

                    Comment

                    • Soininen
                      BTCF Member
                      • Nov 2006
                      • 1296
                      • Kajaani

                      #11
                      Originally posted by Samee View Post
                      Erittäin todennäköistä olisi juurikin se että ne suuttimet vuotavat. Eli kun auto hetken seisoo, niin suuttimet falskaavat bensat syliteriin. Sitten kun yrität startata niin tulpat kastuvat. Bensanpaine mittarilla tämän pystyisi varmistamaan, jos sammutuksen jälkeen paineet laskevat liian nopeasti. Paineet tietysti voivat pumpunpäästäkin kadota, että sekin pitää ottaa huomioon testatessa.

                      Suuttimet ovat todennäköisesti kuluneet ja vuotavat siitä syystä, toki voivat olla roskaisetkin. Niiden pesu tulee suorittaa ultraäänipesurilla, paineilma tuskin auttaa kovinkaan paljoa. Ultraäänipesu maksaa varmasti toimivien käytettyjen suuttimien verran joten melkeimpä itse hankkisin samalla numerolla olevat ehjät käytetyt jotka varmasti saat sopuhintaan ihan täältä foorumiltakin.
                      Pitääpä hiukan poiketa aiheesta ja kysäistä että mahtaakohan tuo sama ongelma olla tuossa minun 520i, kun kylmänä sen kun näyttää avaimia niin lähtee käyntiin ja lämpimänä saa sahata jonkun aikaa ennen kun tarttaa?
                      E28 "525i" M52 -84
                      F11 520d xDrive -16

                      Comment

                      • duuk
                        Moderator
                        • Dec 2006
                        • 10510
                        • Saaressa

                        #12
                        Originally posted by Soininen View Post
                        Pitääpä hiukan poiketa aiheesta ja kysäistä että mahtaakohan tuo sama ongelma olla tuossa minun 520i, kun kylmänä sen kun näyttää avaimia niin lähtee käyntiin ja lämpimänä saa sahata jonkun aikaa ennen kun tarttaa?
                        Jep siihen kuvailemasi oireet viittaavat

                        duke's garage:
                        Suzuki R50
                        E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                        M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                        S38 S54 S62

                        instagram: _duuk

                        Comment

                        • Osmis
                          Moderator
                          • May 2006
                          • 5271
                          • Lieksa, Middle of Nowhere

                          #13
                          No sama homma se on sitte minullaki. Kylmänä lähtee kuin palmun alta. Kone kun on lämmin, ja startataan noin 5min sen jälkeen niin lähtee ekalla mutta jos seisoo esim 10 min ja koittaa startata niin lähtee ehket kolmannella yrityksellä. Siis suutinkauppaan mars.
                          Sawo-Karjala - connection

                          @osmis_garage

                          Harraste: E30 325i Cabriolet -86

                          Käyttis: E39 528i M-Sport -99

                          Comment

                          • Samee
                            BTCF Member
                            • Mar 2006
                            • 888
                            • Valkeakoski

                            #14
                            Originally posted by Osmis View Post
                            No sama homma se on sitte minullaki. Kylmänä lähtee kuin palmun alta. Kone kun on lämmin, ja startataan noin 5min sen jälkeen niin lähtee ekalla mutta jos seisoo esim 10 min ja koittaa startata niin lähtee ehket kolmannella yrityksellä. Siis suutinkauppaan mars.
                            Voihan sitä koittaa testata sillainkin että ottaa suutintukin irti imusarjasta ja sitten käyttää virrat päällä jolloin pumppu tekee pa järjestelmään paineen, ja sittenpä siitä suuttimet irrallaan on helppo todeta että vuotaako ne vai ei:think
                            E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
                            E30 316 4d '89
                            E36 M3 Coupe '93
                            F30 318d '13

                            Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

                            Comment

                            • Juubi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2004
                              • 999

                              #15
                              Originally posted by Samee View Post
                              Voihan sitä koittaa testata sillainkin että ottaa suutintukin irti imusarjasta ja sitten käyttää virrat päällä jolloin pumppu tekee pa järjestelmään paineen, ja sittenpä siitä suuttimet irrallaan on helppo todeta että vuotaako ne vai ei:think
                              Vielä ehkä helpompi ja nopeampi testi:

                              1. Nyppää bensapumpun rele irti auton käydessä ja anna käydä niin pitkään kun pysyy käynnissä.
                              2. Moottorin sammuttua käännä virrat pois ja laita rele takaisin kiinni.
                              3. Odota aika, jonka kuluttua auto yleensä kiukuttelee käyntiin lähdössä.
                              4. Starttaa (bensanpaineet on pois, joten starttiaika on hivenen normaalia pidempi)

                              Jos nyt moottori käynnistyy suunnilleen normaaliin tapaan, niin voit olla suhteellisen varma että suuttimet vuotavat.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎