Eli orkkis koko omassa E61:ssä on 245/40/18 ja tarkoitus on vaihtaa alle 17" vanne. REngaslaskurin mukaan 235/45/17 on kehältään vähän pienempi, mutta onko erolla väliä käytön tai vaihteiston ym. kannalta? Tuskin on, mutta kysympä kuitenkin.
245/40/18 vs 235/45/17? Hankook K110 V12 EVO:t
Collapse
X
-
235/45-17 644mm
245/40-18 653mm
Eli ei suuri ero, mut on kuitenki pienempi. Laita 225/50-17 jonka halkaisija on 658mm.Nykyiset.
Bmw e34 m5 touring -94. Bmw e30 325i 24v touring -93. Bmw e34 525ix 4d sedan -93. Bmw e30 335i -85 (ratapommi projekti).
Entiset.
Bmw e30 325i -88. Bmw e34 535i -88. Bmw e30 325i -87. Bmw e30 327i -85. Bmw e30 318i -84. Bmw e21 315 -81. Bmw e12 528i -78. Bmw e28 525i -84.
Comment
-
Olen tässä asiassa samaa mieltä, pyöränkaaret on sen verran isot, että pienikin kehän pudottaminen alkaa näkymään.Originally posted by Hemi View Post....mutta sen verran kuitenkin että näyttävät erityisesti e60/61:n isojen pyöränkaarien alla selvästi alikokoisilta...Nykyiset.
Bmw e34 m5 touring -94. Bmw e30 325i 24v touring -93. Bmw e34 525ix 4d sedan -93. Bmw e30 335i -85 (ratapommi projekti).
Entiset.
Bmw e30 325i -88. Bmw e34 535i -88. Bmw e30 325i -87. Bmw e30 327i -85. Bmw e30 318i -84. Bmw e21 315 -81. Bmw e12 528i -78. Bmw e28 525i -84.
Comment
-
...ja e60:ssä tuon 235/245:sta syntyvän halkaisijaeron huomaa poikkeuksellisen selvästi/kaukaa. Eli vielä enemmän kuin e39:ssä 225/235:n eronOriginally posted by Flart View PostOlen tässä asiassa samaa mieltä, pyöränkaaret on sen verran isot, että pienikin kehän pudottaminen alkaa näkymään.
Comment
-
Eikös E61:ssä päivitys pitäisi tehdä 18" -> 19" / 20" eikä 18" -> 17" ?
All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
Aivan ehdottomasti tosiaan pitäisi. e60/61:ssä varsinkin 17" kesäkiekot ovat kyllä jo selkeästi "nuljukumit". 18" on ehdoton minimi, mikäli ei ole tottunut Amerikkalaisen autoteollisuuden "helmiin".Originally posted by Juhis View PostEikös E61:ssä päivitys pitäisi tehdä 18" -> 19" / 20" eikä 18" -> 17" ?
Comment
-
Se hiljaisuus ja mukavuus on paljon enemmän kiinni alle laitettavan renkaan merkistä/mallista, kuin siitä onko se e60/61:n varsin isolla isolla vierintäkehällä 17" vai 18" kokoluokan vanne!Originally posted by joko View PostTässä kaiketi haetaan hiljaista ja mukavaa ajettavuutta.. Joo mutta laita 225/50, itellä on tuollaiset talvella ja näyttää ihan sopivilta (talvipyöriltä)
Comment
-
No kerroppa mikä olisi mukava ratas.Originally posted by Hemi View PostSe hiljaisuus ja mukavuus on paljon enemmän kiinni alle laitettavan renkaan merkistä/mallista, kuin siitä onko se e60/61:n varsin isolla isolla vierintäkehällä 17" vai 18" kokoluokan vanne!
Nyt on alla 205/60/16 nastarengas ja on kohtuullisen miellyttävä ajaa. Alusta on tehtaan sporttialusta. 245/40/18 RF kesärenkailla ajomukavuus on perseestä kaikilla mittareilla. Täryjyrä paska.
Jos kokee itseisarvona itsensä kiusaamisen tai että on kool olla matala auto/kova alusta/isot vanteet, niin mikäs siinä.
235/45/17 oli E39:ssä ja ei todellakaan ollut mikään nulju, höpö höpö.
Comment
-
Itellä oli alussa myös, kun auto tuli Saksanmaalta, 245/40/18 RF renkaat ja täytyy ihmetellä että miten helvetissä joku on voinut tuolla autolla rullata päälle 100tkm noilla renkailla? Muistan kun lähdin satamasta ajeleen pohjoista kohti niin ajattelin heti että ei jumalauta mikä kivireki ja melu pönttö tämä auto onOriginally posted by MarttiKK View PostNo kerroppa mikä olisi mukava ratas.
Nyt on alla 205/60/16 nastarengas ja on kohtuullisen miellyttävä ajaa. Alusta on tehtaan sporttialusta. 245/40/18 RF kesärenkailla ajomukavuus on perseestä kaikilla mittareilla. Täryjyrä paska.
Jos kokee itseisarvona itsensä kiusaamisen tai että on kool olla matala auto/kova alusta/isot vanteet, niin mikäs siinä.
235/45/17 oli E39:ssä ja ei todellakaan ollut mikään nulju, höpö höpö.
Ja voi jeesus sitä vetelyä RF renkailla.
No sinnittelin 500km kotia asti, mutta seuraavana arkipäivänä ajoin rengasliikkeeseen ja vaihdettiin alle oikaet ilmakumirenkaat niin auto muuttui aivan täysin, ajettavuudeltaan, mukavuudeltaan ja sisämelultaan. Rengaskoko säilyi samana, mutta ei voi muuta sanoa kuin että kyllä voi renkaat ja varsinkin RF renkaat pilata hyvän auton aivan sata nolla. Eli on todellakin perää siinä että mitkä renkaat auton alla on. Ja RF renkaita ainakaan tuossa kokoluokassa ei voi suositella muutakuin juhannus kokkoon.530e G30 M-Sport -21
***********************
Ex Audi A6 allroad -17
Ex X5 xd30 M-Sport -14
Ex 530dA F11 M-Sport -11
Ex E61 530xD M-Sport -08
Ex 530DAT E61
Ex E39 M-Sport
Comment
-
Talvirenkaana (kitka luonnollisesti, renkaissa on kumia, ei metallia) 235/45R17, joihin olen hieman tyytymätön. Kuopissa (niitä riittää Suomessa, oletteko huomanneet?) aika ikävät, tasaisella kyllä tyydyttävät.
Valitse suoraan 225/50 niiden 235/45 sijaan. Tehdaskin tyrkkää mieluummin 225:sta alle. Meidän ajonopeuksilla, asfalttipinnoilla ja niin edelleen...
t. SamiE60 523i
E10 kiitos ei.
Comment
-
Se ongelma on se RF...eikä todellakaan 18" rengaskoko.Originally posted by MarttiKK View PostNo kerroppa mikä olisi mukava ratas.
Nyt on alla 205/60/16 nastarengas ja on kohtuullisen miellyttävä ajaa. Alusta on tehtaan sporttialusta. 245/40/18 RF kesärenkailla ajomukavuus on perseestä kaikilla mittareilla. Täryjyrä paska.
Jos kokee itseisarvona itsensä kiusaamisen tai että on kool olla matala auto/kova alusta/isot vanteet, niin mikäs siinä.
235/45/17 oli E39:ssä ja ei todellakaan ollut mikään nulju, höpö höpö.
Comment
Comment