Announcement

Collapse
No announcement yet.

245/40/18 vs 235/45/17? Hankook K110 V12 EVO:t

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Flart
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 433
    • Pilkanmaa

    #16
    Originally posted by Hemi View Post
    Se ongelma on se RF...eikä todellakaan 18" rengaskoko.
    Runflat renkaan runko on niin jäykkä, että sen "poskipinnat" ei jousta, joka tekee siitä kovan ajettavan. Moni on valittanut rf renkaita hirveiksi ajaa. Jos haluaa mukavan renkaan ajaa, niin merkki on silloin michelin.
    Nykyiset.
    Bmw e34 m5 touring -94. Bmw e30 325i 24v touring -93. Bmw e34 525ix 4d sedan -93. Bmw e30 335i -85 (ratapommi projekti).

    Entiset.
    Bmw e30 325i -88. Bmw e34 535i -88. Bmw e30 325i -87. Bmw e30 327i -85. Bmw e30 318i -84. Bmw e21 315 -81. Bmw e12 528i -78. Bmw e28 525i -84.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      Originally posted by Flart View Post
      Runflat renkaan runko on niin jäykkä, että sen "poskipinnat" ei jousta, joka tekee siitä kovan ajettavan. Moni on valittanut rf renkaita hirveiksi ajaa. Jos haluaa mukavan renkaan ajaa, niin merkki on silloin michelin.
      Mukavan renkaan merkistä olemme varmasti eri mieltä, mutta kyllähän tuo Runflat pitäsi olla tuotteena vain +3000kg:n panssari ja panssaroitujen ajoneuvojen tyyppirenkaana. mm.itsellä ei hermot kestä 100km:iä ajaa kyseisellä tuotteella lähes koosta riippumatta, puhumattakaan 18":n kokoluokista. Aivan järkyttävä jyristin ja esim.20":n Kumhot voittaa nämä mukavuudessa ihan aikuisten oikeasti 10/0 .

      Comment

      • VESiX
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2007
        • 407
        • Kehä 1

        #18
        Tämä tosiaan on ihan väärä foorumi keskusteluun vanteen pienentämisestä

        Minä ymmärrän hyvin, että tosi automies ajattelee ensin ajo-ominaisuuksia ja vasta sitten miltä auto näyttää muitten silmissä. Laita alle mielummin 225/50/17. Se on originaalikoko ja korkeampaa profiilia kuin 45-sarja. Mutta ensin kannattaisi varmaan koeajaa normaali 18-tuumaisilla renkailla varustettu e60:nen.

        Nyt talvella näkynyt 17 tuuman vanteita myös muutamissa M-sport korisarjalla varustetuissa e60/e61:ssa Ei se ihan niin kamalalta näytä, ettenkö semmoisella voisi ajaa. Moni muu tällä sivustolla taitaa kyllä ajatella tästä jotain tälläistä..

        Itselläni on kokemusta RunFlatin vaihdosta tavalliseen samankokoiseen kesärenkaaseen. Ero oli todella iso - sekä mukavuudessa että erityisesti melutasossa. Veikkaan että tuumaa suuremmat tavalliset olisivat olleet hiljaisemmat kuin vanhat RF:t mutta en halunnut silloin panostaa uusiin vanteisiin.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #19
          17":n RF on todellakin huomattavasti epämukavempi kuin 20":n Kumho tai 19" hankook evot e60/61:n alla.

          Comment

          • EPDM
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2005
            • 4623
            • Lahti.

            #20
            Varmasti on myös renkaan merkistä/laadusta PALJON merkitystä. Suurin osa tämän foorumin teineistä satsaa 90% vanteihin (ulkonäköön) ja 10% sitten johinkin mahdollisiman halpaan korean tjs nauharenkaihin.
            Viviendo en Lahiti
            BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
            Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
            Vw Corrado vr6

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #21
              Originally posted by EPDM View Post
              Varmasti on myös renkaan merkistä/laadusta PALJON merkitystä. Suurin osa tämän foorumin teineistä satsaa 90% vanteihin (ulkonäköön) ja 10% sitten johinkin mahdollisiman halpaan korean tjs nauharenkaihin.
              Kun tässä nyt kuitenkin puhuttiin myös näien ylikokorenkaiden mukavuudesta, niin kuitenkin nuo Korealaiset ovat kuitenkin siinä suhteessa Suomalaisilla karkeilla/uraisilla teillä yleensä sieltä mukavimmasta päästä.
              Renkaan merkki tai hinta romanttisista kuvitelmista huolimatta EI tähän juurikaan korreloi.
              Se joka Suomen talvessa pärjää vuoden vanhoilla kitkarenkailla....pärjää Suomen kesässä aivan mainiosti muiden ominaisuuksien suhteen sillä markkinoiden halvimmallakin tuotteella.

              Comment

              • MSam
                Bimmer Rookie
                • Jan 2009
                • 181
                • Länsi-Suomi

                #22
                Kysytäänpä nyt (hieman OT) sitä, miten moni on tyytyväinen ROF/RSC/SSR -renkaisiin? Itse olen ajanut sellaisilla vain lyhyen koeajon (E90 325i) enkä voi moittia liikaa, mutta harvassa tuntuu olevan em. rengastyypin sietäjät.

                Talvirenkaana näiden käyttö lienee meidän keliolosuhteissa täysin väärä valinta, koska pakkanen tekee vielä omat kepposensa.
                E60 523i

                E10 kiitos ei.

                Comment

                • touring39
                  BTCF Member
                  • May 2005
                  • 3901
                  • Kaarina

                  #23
                  Originally posted by MSam View Post
                  Kysytäänpä nyt (hieman OT) sitä, miten moni on tyytyväinen ROF/RSC/SSR -renkaisiin? Itse olen ajanut sellaisilla vain lyhyen koeajon (E90 325i) enkä voi moittia liikaa, mutta harvassa tuntuu olevan em. rengastyypin sietäjät.

                  Talvirenkaana näiden käyttö lienee meidän keliolosuhteissa täysin väärä valinta, koska pakkanen tekee vielä omat kepposensa.
                  No mulla on tossa sigun äXässä Nokian Hakkapeliitta 5:t koossa 225/50-17 Run Flatit eikä ne nyt ihmeemmin ole ajomukavuutta heikentäneet.

                  Tosin mulla kokemukset on e39:stä ennen tätä nykyistä, että en osaa sanoa, kuinka mukavasti ton sitten _kuuluisi_ mennä...
                  Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                  Ex:
                  e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                  Comment

                  • MSam
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2009
                    • 181
                    • Länsi-Suomi

                    #24
                    Originally posted by Flart View Post
                    Jos haluaa mukavan renkaan ajaa, niin merkki on silloin michelin.
                    Ehkä, mutta mitä on mukavuus? Ohjauksen tarkka vaste? Pehmeä ajotuntuma? Urheilullinen nautinto? Mutta myös Michelinillä on suuria eroja eri mallien välillä. Kuten kaikilla rengasvalmistajilla. Pilot Sportia, SXGT:tä ja XGTV:tä käyttäneenä en valita heidän high-end tuotteiden tasosta. Peruskama (kuten Energyt 90-luvulla) on sitten ihan jotain muuta.

                    Hyvä käytännön esimerkki oli ex-E46 320i, jonka ensiasennusrenkaat olivat Conti SportContact:it ja niiden korvaajaksi ostin C SC2:t, jotka tuntuivat täysin erilaisilta; veteli urissa, hyvä ja tunnokas ohjausvaste katosi muuttuen rauhattomaksi ja nykiväksi tai hakevaksi. Olipa pettymys!

                    Suuremmat erot tulevat esiin talvella. Hemin toteamus, että kesällä pärjää kaikilla kunnollisilla renkailla, on suureksi osaksi totta. Pienet erot toki silloinkin säilyvät, mutta vaikeampi niitä on havaita, kuin talvella. Radalla tai vesisateella erotellaan olennaisimmat erot ja ominaisuudet.

                    Edellä mainitusta johtuen, uskokaa autonvalmistajan suosituksia rengas- ja vannekoosta, sekä varauksella (rengas)merkeistä. Meidän tieverkon vaikutukset ovat kuitenkin suurin muuttuja tässä pelissä, toisin kuin Saksassa tai jossain muussa autoilun sivistysmaassa.
                    E60 523i

                    E10 kiitos ei.

                    Comment

                    • MSam
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2009
                      • 181
                      • Länsi-Suomi

                      #25
                      Originally posted by touring39 View Post
                      No mulla on tossa sigun äXässä...
                      Neliveto ei hukkaa samalla tavalla renkaan vuoksi vetokykyä, joten luultavasti perstuntuma on kapeampi nelivedolla? Entä kesällä, pompottaako ja kylmällä vesisateella, jarrutuspito hukassa?
                      E60 523i

                      E10 kiitos ei.

                      Comment

                      • TUv530
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2008
                        • 75
                        • Etelä-Suomi

                        #26
                        Omana havaintona E61 245/45/R17 RF vs perinteinen malli niin pisteet hiljaisuudesta ja mukavuudesta menee 10 vs 6 perinteiselle.
                        Volkswagen Passat Alltrack -13
                        Ex E61 530DA -04
                        Ex E39 523IA -98
                        Ex E34 520IA -95

                        Comment

                        • EPDM
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2005
                          • 4623
                          • Lahti.

                          #27
                          Originally posted by Hemi View Post
                          Kun tässä nyt kuitenkin puhuttiin myös näien ylikokorenkaiden mukavuudesta, niin kuitenkin nuo Korealaiset ovat kuitenkin siinä suhteessa Suomalaisilla karkeilla/uraisilla teillä yleensä sieltä mukavimmasta päästä.
                          Renkaan merkki tai hinta romanttisista kuvitelmista huolimatta EI tähän juurikaan korreloi.
                          Se joka Suomen talvessa pärjää vuoden vanhoilla kitkarenkailla....pärjää Suomen kesässä aivan mainiosti muiden ominaisuuksien suhteen sillä markkinoiden halvimmallakin tuotteella.
                          Sen verran olen ostannut vanteita myös saksassa missä omn sama ilmiö että kaikenlaista ventukset ovat koekeiltu. En nyt muista mikä ikäiset ne ovat olleet mutta märkäpitä ja mukavuus on ollut surkea verrattuna sitten niihen tilalle laitettu brigestone, michelin tai Pirelli renkaat.
                          Viviendo en Lahiti
                          BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                          Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                          Vw Corrado vr6

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #28
                            Originally posted by EPDM View Post
                            Sen verran olen ostannut vanteita myös saksassa missä omn sama ilmiö että kaikenlaista ventukset ovat koekeiltu. En nyt muista mikä ikäiset ne ovat olleet mutta märkäpitä ja mukavuus on ollut surkea verrattuna sitten niihen tilalle laitettu brigestone, michelin tai Pirelli renkaat.
                            Jahas...vai niin, eli tämähän on tällä selvä, eli pelkkä renkaan valmistajakonserini riittää vaikka täysi erityyppisiä tuotteita ja nopeusluokkia sekä niiden yhdistelmiä on satoja.
                            Last edited by Hemi; 15-03-2009, 15:41.

                            Comment

                            • MarttiKK
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 1638

                              #29
                              No, pitäähän sitä kokeilla joskos non-RF renkaat toisivat pelastuksen. Hommaan Hankookin V12 EVO:t 245/40/18. Tämän testin perusteella ei pitäisi olla ihan avuttomat http://www.reifen-goeggel.de/website...d_14032008.pdf

                              Camskilliltä lähtee halvemmalla kuin rengasonlinesta, ero on aika selvä Camskillin hyväksi.

                              Comment

                              • jsa014
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 1651
                                • Turun Pallivaha

                                #30
                                Originally posted by MarttiKK View Post
                                No, pitäähän sitä kokeilla joskos non-RF renkaat toisivat pelastuksen. Hommaan Hankookin V12 EVO:t 245/40/18. Tämän testin perusteella ei pitäisi olla ihan avuttomat http://www.reifen-goeggel.de/website...d_14032008.pdf

                                Camskilliltä lähtee halvemmalla kuin rengasonlinesta, ero on aika selvä Camskillin hyväksi.
                                Camskills:


                                Hankook V12 490€
                                Kumho KU-31 470€
                                GY Eagle Asymmetric 660€
                                Nankang NS-2 378€

                                Tässä valossa ja myös tuota testiä lukien V12 voisi olla aika kova sana, samaa itse mietin 19" renkaaksi.
                                316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎