Originally posted by Hemi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
245/40/18 vs 235/45/17? Hankook K110 V12 EVO:t
Collapse
X
-
Nykyiset.
Bmw e34 m5 touring -94. Bmw e30 325i 24v touring -93. Bmw e34 525ix 4d sedan -93. Bmw e30 335i -85 (ratapommi projekti).
Entiset.
Bmw e30 325i -88. Bmw e34 535i -88. Bmw e30 325i -87. Bmw e30 327i -85. Bmw e30 318i -84. Bmw e21 315 -81. Bmw e12 528i -78. Bmw e28 525i -84.
-
-
Originally posted by Flart View PostRunflat renkaan runko on niin jäykkä, että sen "poskipinnat" ei jousta, joka tekee siitä kovan ajettavan. Moni on valittanut rf renkaita hirveiksi ajaa. Jos haluaa mukavan renkaan ajaa, niin merkki on silloin michelin.
Comment
-
-
Tämä tosiaan on ihan väärä foorumi keskusteluun vanteen pienentämisestä
Minä ymmärrän hyvin, että tosi automies ajattelee ensin ajo-ominaisuuksia ja vasta sitten miltä auto näyttää muitten silmissä. Laita alle mielummin 225/50/17. Se on originaalikoko ja korkeampaa profiilia kuin 45-sarja. Mutta ensin kannattaisi varmaan koeajaa normaali 18-tuumaisilla renkailla varustettu e60:nen.
Nyt talvella näkynyt 17 tuuman vanteita myös muutamissa M-sport korisarjalla varustetuissa e60/e61:ssaEi se ihan niin kamalalta näytä, ettenkö semmoisella voisi ajaa. Moni muu tällä sivustolla taitaa kyllä ajatella tästä jotain tälläistä..
Itselläni on kokemusta RunFlatin vaihdosta tavalliseen samankokoiseen kesärenkaaseen. Ero oli todella iso - sekä mukavuudessa että erityisesti melutasossa. Veikkaan että tuumaa suuremmat tavalliset olisivat olleet hiljaisemmat kuin vanhat RF:t mutta en halunnut silloin panostaa uusiin vanteisiin.
Comment
-
-
Varmasti on myös renkaan merkistä/laadusta PALJON merkitystä. Suurin osa tämän foorumin teineistä satsaa 90% vanteihin (ulkonäköön) ja 10% sitten johinkin mahdollisiman halpaan korean tjs nauharenkaihin.Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Originally posted by EPDM View PostVarmasti on myös renkaan merkistä/laadusta PALJON merkitystä. Suurin osa tämän foorumin teineistä satsaa 90% vanteihin (ulkonäköön) ja 10% sitten johinkin mahdollisiman halpaan korean tjs nauharenkaihin.
Renkaan merkki tai hinta romanttisista kuvitelmista huolimatta EI tähän juurikaan korreloi.
Se joka Suomen talvessa pärjää vuoden vanhoilla kitkarenkailla....pärjää Suomen kesässä aivan mainiosti muiden ominaisuuksien suhteen sillä markkinoiden halvimmallakin tuotteella.
Comment
-
-
Kysytäänpä nyt (hieman OT) sitä, miten moni on tyytyväinen ROF/RSC/SSR -renkaisiin? Itse olen ajanut sellaisilla vain lyhyen koeajon (E90 325i) enkä voi moittia liikaa, mutta harvassa tuntuu olevan em. rengastyypin sietäjät.
Talvirenkaana näiden käyttö lienee meidän keliolosuhteissa täysin väärä valinta, koska pakkanen tekee vielä omat kepposensa.E60 523i
E10 kiitos ei.
Comment
-
-
Originally posted by MSam View PostKysytäänpä nyt (hieman OT) sitä, miten moni on tyytyväinen ROF/RSC/SSR -renkaisiin? Itse olen ajanut sellaisilla vain lyhyen koeajon (E90 325i) enkä voi moittia liikaa, mutta harvassa tuntuu olevan em. rengastyypin sietäjät.
Talvirenkaana näiden käyttö lienee meidän keliolosuhteissa täysin väärä valinta, koska pakkanen tekee vielä omat kepposensa.
Tosin mulla kokemukset on e39:stä ennen tätä nykyistä, että en osaa sanoa, kuinka mukavasti ton sitten _kuuluisi_ mennä...Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Flart View PostJos haluaa mukavan renkaan ajaa, niin merkki on silloin michelin.
Hyvä käytännön esimerkki oli ex-E46 320i, jonka ensiasennusrenkaat olivat Conti SportContact:it ja niiden korvaajaksi ostin C SC2:t, jotka tuntuivat täysin erilaisilta; veteli urissa, hyvä ja tunnokas ohjausvaste katosi muuttuen rauhattomaksi ja nykiväksi tai hakevaksi. Olipa pettymys!
Suuremmat erot tulevat esiin talvella. Hemin toteamus, että kesällä pärjää kaikilla kunnollisilla renkailla, on suureksi osaksi totta. Pienet erot toki silloinkin säilyvät, mutta vaikeampi niitä on havaita, kuin talvella. Radalla tai vesisateella erotellaan olennaisimmat erot ja ominaisuudet.
Edellä mainitusta johtuen, uskokaa autonvalmistajan suosituksia rengas- ja vannekoosta, sekä varauksella (rengas)merkeistä. Meidän tieverkon vaikutukset ovat kuitenkin suurin muuttuja tässä pelissä, toisin kuin Saksassa tai jossain muussa autoilun sivistysmaassa.E60 523i
E10 kiitos ei.
Comment
-
-
Originally posted by touring39 View PostNo mulla on tossa sigun äXässä...E60 523i
E10 kiitos ei.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostKun tässä nyt kuitenkin puhuttiin myös näien ylikokorenkaiden mukavuudesta, niin kuitenkin nuo Korealaiset ovat kuitenkin siinä suhteessa Suomalaisilla karkeilla/uraisilla teillä yleensä sieltä mukavimmasta päästä.
Renkaan merkki tai hinta romanttisista kuvitelmista huolimatta EI tähän juurikaan korreloi.
Se joka Suomen talvessa pärjää vuoden vanhoilla kitkarenkailla....pärjää Suomen kesässä aivan mainiosti muiden ominaisuuksien suhteen sillä markkinoiden halvimmallakin tuotteella.Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Originally posted by EPDM View PostSen verran olen ostannut vanteita myös saksassa missä omn sama ilmiö että kaikenlaista ventukset ovat koekeiltu. En nyt muista mikä ikäiset ne ovat olleet mutta märkäpitä ja mukavuus on ollut surkea verrattuna sitten niihen tilalle laitettu brigestone, michelin tai Pirelli renkaat.Last edited by Hemi; 15-03-2009, 15:41.
Comment
-
-
No, pitäähän sitä kokeilla joskos non-RF renkaat toisivat pelastuksen. Hommaan Hankookin V12 EVO:t 245/40/18. Tämän testin perusteella ei pitäisi olla ihan avuttomat http://www.reifen-goeggel.de/website...d_14032008.pdf
Camskilliltä lähtee halvemmalla kuin rengasonlinesta, ero on aika selvä Camskillin hyväksi.
Comment
-
-
Originally posted by MarttiKK View PostNo, pitäähän sitä kokeilla joskos non-RF renkaat toisivat pelastuksen. Hommaan Hankookin V12 EVO:t 245/40/18. Tämän testin perusteella ei pitäisi olla ihan avuttomat http://www.reifen-goeggel.de/website...d_14032008.pdf
Camskilliltä lähtee halvemmalla kuin rengasonlinesta, ero on aika selvä Camskillin hyväksi.
Hankook V12 490€
Kumho KU-31 470€
GY Eagle Asymmetric 660€
Nankang NS-2 378€
Tässä valossa ja myös tuota testiä lukien V12 voisi olla aika kova sana, samaa itse mietin 19" renkaaksi.
Comment
-
Comment