Tos on bmc cda vaparin tehomittauksia m3 3,0 koneesta.
Itel oli golfissa(2.0tdi) kyseinen vapari.Mitattiin tehot vakiona ja bmc kanssa,bmc anto 13hv enemmän.
Mutta mutta, itse en ole "viri"ilmansuodatinta vastaan, mutta en näe niissä niin isoa hyötyä, että sellaisen hankkiminen olisi tarpeellista.
Mulla on tällähetkellä orkkis kotelossa orkkis suodatin, kotelosta vedetty putki auton etuosaan josta imeskelee viileää ja raitista ilmaa.
Lisäksi on venakopasta tuleva huohutusputki otettu pois kaasuläppäkotelolta joten öljyhöyrytkään ei mene sotkemaan niin kriittistä palamisprosessia.
Väitän että ko. kokoonpanolla voi oikeasti jotain hyötyä ollakkin, verrattaen tuuninki-ilmansuodattimiin.
Taitaa olla mittaukset tehty suodatinkauppiaan dynolla. Jos noin paljon paranisi suorituskyky noin halvalla osalla, niin keksitään joku syy, ettei saksalainen insinööri olisi sitä sinne laittanut.
Jokainen voi katsoa mikä on lähtökohta. Tuninglintta kuvassa, jossa vakioteho 261hp. Jokainen tietää että nuo antaa aina sen 286+hp.
Liitteenä olisi vastaavasta autosta vaihtoehtoinen testi ...
Vakiotesti on tehty muutaman tonnin ajetulla paperifiltterillä, en muista merkkiä. Ja seuraava testi on tehty CDA:lla. Voimaahan tuli aika kivasti lisää
Tuohon 13hv lisäykseen Golfissa ? Mitattuun vakiotehoon vai tehtaan ilmoittamaan tehoon ? (2.0TDI 103kW? = 107-111kW todellisuudessa)
Uskomattomalta tuntuu, varsinkin kun teho dieseleissä tulee polttoaineesta, ei ilmasta. Tiedän että jos MAF arvo on alhainen niin ruiskutusmäärä ei ehkä tavoita tehtaan asettamaa maksimiarvoa (kuten jos MAF rikki). Mutta jo noin 1000g/sec riittää niissä yleensä 145-150hv tehoon vakio lambda arvolla.
Jokainen voi katsoa mikä on lähtökohta. Tuninglintta kuvassa, jossa vakioteho 261hp. Jokainen tietää että nuo antaa aina sen 286+hp.
Liitteenä olisi vastaavasta autosta vaihtoehtoinen testi ...
Vakiotesti on tehty muutaman tonnin ajetulla paperifiltterillä, en muista merkkiä. Ja seuraava testi on tehty CDA:lla. Voimaahan tuli aika kivasti lisää
Tuohon 13hv lisäykseen Golfissa ? Mitattuun vakiotehoon vai tehtaan ilmoittamaan tehoon ? (2.0TDI 103kW? = 107-111kW todellisuudessa)
Uskomattomalta tuntuu, varsinkin kun teho dieseleissä tulee polttoaineesta, ei ilmasta. Tiedän että jos MAF arvo on alhainen niin ruiskutusmäärä ei ehkä tavoita tehtaan asettamaa maksimiarvoa (kuten jos MAF rikki). Mutta jo noin 1000g/sec riittää niissä yleensä 145-150hv tehoon vakio lambda arvolla.
Golf anto vakio suodattimella+"lastulla" 132.4kw(180hv) ja bmc cda suodattimella+"lastulla" 142kw(193hv).Mittausten välinen aika oli 1.5h.Täytyy myöntää,ett yllätti tuo tehoero positiivisesti.
ja ne vasta hölmöjä ovatkin jotka turboautoihin (jälkiahdettuihin) noita laittavat, samahan sinne olis se alkuperänen muoviboksiboksi laittaa.
Tuossa tapauksessa se kartiovapari vaan tuppaa olemaan se ainut vaihtoehto katoppas kun siellä ei ole sitä ylimääräistä tilaa sille boksille mihin sen paneelin heittää...
Golf anto vakio suodattimella+"lastulla" 132.4kw(180hv) ja bmc cda suodattimella+"lastulla" 142kw(193hv).Mittausten välinen aika oli 1.5h.Täytyy myöntää,ett yllätti tuo tehoero positiivisesti.
Muistatko yhtään paljonko oli vakioteho ilman lastua ja vaparia ?
Comment