Announcement

Collapse
No announcement yet.

ilmansuodatin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mtv67
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2008
    • 364
    • Kokkola

    #31

    Tos on bmc cda vaparin tehomittauksia m3 3,0 koneesta.
    Itel oli golfissa(2.0tdi) kyseinen vapari.Mitattiin tehot vakiona ja bmc kanssa,bmc anto 13hv enemmän.
    e36 m3 coupe -97 smg individual-SOLD-
    e60 535d -05 "AC SCHNITZER"

    Comment

    • Nuke
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2008
      • 1266
      • Janakkala

      #32
      Kivat on väittelyt menossa, joten tulen mukaan.

      Mutta mutta, itse en ole "viri"ilmansuodatinta vastaan, mutta en näe niissä niin isoa hyötyä, että sellaisen hankkiminen olisi tarpeellista.

      Mulla on tällähetkellä orkkis kotelossa orkkis suodatin, kotelosta vedetty putki auton etuosaan josta imeskelee viileää ja raitista ilmaa.
      Lisäksi on venakopasta tuleva huohutusputki otettu pois kaasuläppäkotelolta joten öljyhöyrytkään ei mene sotkemaan niin kriittistä palamisprosessia.

      Väitän että ko. kokoonpanolla voi oikeasti jotain hyötyä ollakkin, verrattaen tuuninki-ilmansuodattimiin.
      E36 325i -92 Coupe wnb. Gr-F

      Comment

      • uti
        Bimmer Rookie
        • Sep 2005
        • 195

        #33
        Taitaa olla mittaukset tehty suodatinkauppiaan dynolla. Jos noin paljon paranisi suorituskyky noin halvalla osalla, niin keksitään joku syy, ettei saksalainen insinööri olisi sitä sinne laittanut.

        Comment

        • Motorbit
          Bimmer Rookie
          • Oct 2006
          • 50
          • Tuusula, Finland

          #34
          Originally posted by mtv67 View Post
          http://www.bmcairfilters.com/cgi-bin...mw%20m3e36.jpg
          Tos on bmc cda vaparin tehomittauksia m3 3,0 koneesta.
          Itel oli golfissa(2.0tdi) kyseinen vapari.Mitattiin tehot vakiona ja bmc kanssa,bmc anto 13hv enemmän.
          Jokainen voi katsoa mikä on lähtökohta. Tuninglintta kuvassa, jossa vakioteho 261hp. Jokainen tietää että nuo antaa aina sen 286+hp.

          Liitteenä olisi vastaavasta autosta vaihtoehtoinen testi ...
          Vakiotesti on tehty muutaman tonnin ajetulla paperifiltterillä, en muista merkkiä. Ja seuraava testi on tehty CDA:lla. Voimaahan tuli aika kivasti lisää

          Tuohon 13hv lisäykseen Golfissa ? Mitattuun vakiotehoon vai tehtaan ilmoittamaan tehoon ? (2.0TDI 103kW? = 107-111kW todellisuudessa)
          Uskomattomalta tuntuu, varsinkin kun teho dieseleissä tulee polttoaineesta, ei ilmasta. Tiedän että jos MAF arvo on alhainen niin ruiskutusmäärä ei ehkä tavoita tehtaan asettamaa maksimiarvoa (kuten jos MAF rikki). Mutta jo noin 1000g/sec riittää niissä yleensä 145-150hv tehoon vakio lambda arvolla.
          Attached Files

          Comment

          • mtv67
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2008
            • 364
            • Kokkola

            #35
            Originally posted by Motorbit View Post
            Jokainen voi katsoa mikä on lähtökohta. Tuninglintta kuvassa, jossa vakioteho 261hp. Jokainen tietää että nuo antaa aina sen 286+hp.

            Liitteenä olisi vastaavasta autosta vaihtoehtoinen testi ...
            Vakiotesti on tehty muutaman tonnin ajetulla paperifiltterillä, en muista merkkiä. Ja seuraava testi on tehty CDA:lla. Voimaahan tuli aika kivasti lisää

            Tuohon 13hv lisäykseen Golfissa ? Mitattuun vakiotehoon vai tehtaan ilmoittamaan tehoon ? (2.0TDI 103kW? = 107-111kW todellisuudessa)
            Uskomattomalta tuntuu, varsinkin kun teho dieseleissä tulee polttoaineesta, ei ilmasta. Tiedän että jos MAF arvo on alhainen niin ruiskutusmäärä ei ehkä tavoita tehtaan asettamaa maksimiarvoa (kuten jos MAF rikki). Mutta jo noin 1000g/sec riittää niissä yleensä 145-150hv tehoon vakio lambda arvolla.
            Golf anto vakio suodattimella+"lastulla" 132.4kw(180hv) ja bmc cda suodattimella+"lastulla" 142kw(193hv).Mittausten välinen aika oli 1.5h.Täytyy myöntää,ett yllätti tuo tehoero positiivisesti.
            e36 m3 coupe -97 smg individual-SOLD-
            e60 535d -05 "AC SCHNITZER"

            Comment

            • J-Beat
              Aluevastaava
              • Jun 2005
              • 3059
              • Jyväskylä

              #36
              Originally posted by -TM- View Post
              ja ne vasta hölmöjä ovatkin jotka turboautoihin (jälkiahdettuihin) noita laittavat, samahan sinne olis se alkuperänen muoviboksiboksi laittaa.
              Tuossa tapauksessa se kartiovapari vaan tuppaa olemaan se ainut vaihtoehto katoppas kun siellä ei ole sitä ylimääräistä tilaa sille boksille mihin sen paneelin heittää...
              Myydään:
              Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46

              K-S Connection
              Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring

              Comment

              • Motorbit
                Bimmer Rookie
                • Oct 2006
                • 50
                • Tuusula, Finland

                #37
                Originally posted by mtv67 View Post
                Golf anto vakio suodattimella+"lastulla" 132.4kw(180hv) ja bmc cda suodattimella+"lastulla" 142kw(193hv).Mittausten välinen aika oli 1.5h.Täytyy myöntää,ett yllätti tuo tehoero positiivisesti.
                Muistatko yhtään paljonko oli vakioteho ilman lastua ja vaparia ?

                Comment

                • mtv67
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2008
                  • 364
                  • Kokkola

                  #38
                  Originally posted by Motorbit View Post
                  Muistatko yhtään paljonko oli vakioteho ilman lastua ja vaparia ?
                  153hv.
                  e36 m3 coupe -97 smg individual-SOLD-
                  e60 535d -05 "AC SCHNITZER"

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎