Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muutoskatsastus, kilvet POIS. APUA!!!! kiitos

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • herja
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1649

Täytyykö muuten rekisteriotteessa lukea kaikki rengaskoot vai riittääkö, että ne lukee siinä kuskinovenlukon vastakappaleen vieressä olevassa lätkässä? Tosin mulla nyt ei lue rekisteriotteessa paljon muutakaan, esim. auto on vaan BMW ei mallia eikä mitään.

edit. vanhassa otteessa luki mutta uudessa ei, konttorin vika.
    Retard Member

Comment

• Enska325i
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 333
      • Masku

Originally posted by herja View Post
      Täytyykö muuten rekisteriotteessa lukea kaikki rengaskoot vai riittääkö, että ne lukee siinä kuskinovenlukon vastakappaleen vieressä olevassa lätkässä? Tosin mulla nyt ei lue rekisteriotteessa paljon muutakaan, esim. auto on vaan BMW ei mallia eikä mitään.

edit. vanhassa otteessa luki mutta uudessa ei, konttorin vika.
      Pitää lukea otteessa. Tosin jos koot ovat tyyppihyväksytyt automalliin, niin niiden kuuluisi olla myös otteessa. Kannatttaa kysyä katsastajalta, jos päivittäisi otteen.
      E46 330i M-sport touring

ex A4 Qt - ex E36 323i M-sport touring - ex E30 325i
      sigpic

Comment

• persenaama
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 178

valitusaika on muistaakseni viikko. eli taitaa olla jo pian myöhäistä valittaa, se on se koko tonni maksettava ellei sitä valitusta ole viikon sisään tehty. näin se vaan on. mahtoikohan loppujen lopuksi olla koko stoorin aloittajalla ihan kaikkia puhtaita jauhoja pusseissaan kuitenkaan?

tuliko provosoitua poliiseja? jotain ihme sudittelua ja kaahaamista ruuhka-aikaan ja siitä annettu sitten mahdollisimman hyvä näpäytys?

jokatapauksessa 1000e sakko tällaisesta on sairasta. pedofiileillekaan ei näin suuria rangaistuksia suomessa anneta.

Comment

• rami
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2002
          • 707
          • Raahe

Kertokaapas, pitäisikös minunkin käydä muutoskatsastamassa autoni, joka on bmw e60, johon nyt laitoin 20" valssit. Ennen oli 19", joka on rekisteriotteeseen merkattuna.
          Jostain olen kuullut, että jos rengaskoko kasvaa 2", niin pitää katsastaa. Lasketaanko se siitä alkuperäisestä 16" tuumasta vai tuosta 19" tuumasta?
          bmw kuskit nyt vain ovat vähän parempia ihmisiä...

Comment

• sakes
            Newbiemmer
            • Apr 2009
            • 7
            • espoo

joo aivan naurettava toi sun sakko,kilvet ei todellakaan lähe jos sulla oli leimaa vielä jäljellä ja vakuutukset päällä,mä en muista paljo sitä valitus aikaa oli mut tais olla alle pari viikkoo et valita ihmees jos kerkeet...esim mun yks lukuisista sakoista oli tällane :törkee liikenteen vaarantaminen törkee ylinopeus ja jotai muutaki törkeyksii 160kmh metsään ja pakenin paikalta koirat perässä ja niin edelleen ni tosta vajaat 800e sakkoo...ne sun kytät on tainnu liikkuu kyrpä otsassa tossa tapauksessa,ne nimittäin osaa olla vittumaisii moloja

Comment

• Samu e21
              Newbiemmer
              • Dec 2007
              • 10
              • Kotka

Originally posted by rami View Post
              Kertokaapas, pitäisikös minunkin käydä muutoskatsastamassa autoni, joka on bmw e60, johon nyt laitoin 20" valssit. Ennen oli 19", joka on rekisteriotteeseen merkattuna.
              Jostain olen kuullut, että jos rengaskoko kasvaa 2", niin pitää katsastaa. Lasketaanko se siitä alkuperäisestä 16" tuumasta vai tuosta 19" tuumasta?
              Jos tuuman kasvaa alkuperäseen nähden niin sillon ei tarvi muutoskatsastaa jos 2 tuumaa niin tarvii ja toi sääntö pätee vain siihen alkuperäseen rengaskokoon eli lain mukaan nuo 20" pitäs muutoskatsastaa.
              e21 320i -83
              e39 523ia -97

Comment

• sirkus
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 2195
                • kaustinen

Niin riippuu siitä onko tuossa e60:ssä merkattu 19 otteeseen alkuperäisenä vaihtoehtoisena kokona vai jälkeenpäin katsastuksessa merkittynä kokona. Jos jälkinmäisenä niin täytyy muutoskatsastaa.
                Chrysler 300c crd touring 2010
                Daily driver
                Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                Man cave on wheels
                Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                Built not bought
                V8, only juice&milk come in 2 litres

Kawasaki zzr1100 fighter

Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

Comment

• tepi_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2185
                  • TKu

Originally posted by sakes View Post
                  joo aivan naurettava toi sun sakko,kilvet ei todellakaan lähe jos sulla oli leimaa vielä jäljellä ja vakuutukset päällä,mä en muista paljo sitä valitus aikaa oli mut tais olla alle pari viikkoo et valita ihmees jos kerkeet...esim mun yks lukuisista sakoista oli tällane :törkee liikenteen vaarantaminen törkee ylinopeus ja jotai muutaki törkeyksii 160kmh metsään ja pakenin paikalta koirat perässä ja niin edelleen ni tosta vajaat 800e sakkoo...ne sun kytät on tainnu liikkuu kyrpä otsassa tossa tapauksessa,ne nimittäin osaa olla vittumaisii moloja
                  No niin Teuvo,maanteiden kuningas... Vittumaisia molojahan nuo ovat. Kai sitä nyt nuorimies saa vähän kaahata ja karkuun lähteä ja vielä koiratki usuttivat kimpuun!

Comment

• Bullitt
                    BTCF Member
                    • Jul 2002
                    • 2786
                    • Turku

Originally posted by Rocla View Post
                    Jos tosiaan on noin kuin mainitsit, niin valitusta sisään vaan, uskoisin että kohtuullistuu tuo sakon osuus.

Joutuu kohta itsekkin harkitsemaan, että markkauttaisi alla olevan rengaskoon otteeseen, jos tuollaista on tarjolla.
                    Minä olen aina ihmetellyt sitä, kun ihmisillä saattaa olla 2000 euron pyörät autossa alla, mutta muutaman kympin muutoskatsastuksesta aloitetaan kauhea itku. En tiedä, että millaiset valssit sulla on autossa alla, enkä kohdista ihmettelyäni pelkästään sinuun, vaan niihin kyselijöhin, joita täällä on melkein yksi joka päivälle. Suosittelisin todellakin tekemään sen muutoskatsastuksen, niin saa rauhassa kurvailla.

Ja tonnin sakko tällaisesta pikkujutusta ihmetyttää myös. Itse olisin tehnyt valituksen jo aikoja sitten. Jos rahaa tulis perseestä, niin olisin maksanut pois, ja päälle vielä toisen tonnin avustukseksi köyhälle valtiolle.

Comment

Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎