Announcement

Collapse
No announcement yet.

tyhjäkäynti uupuu.Ratkaistu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rottis
    Newbiemmer
    • Mar 2009
    • 15
    • kotka

    tyhjäkäynti uupuu.Ratkaistu

    Elikkäs tuli tos tänää vaihdettua weberi(28/36 dcd) pierburgin tilalle,mutta tyhjäkäynti puuttuu kokonaa ..
    Kaasari on putsattu ennen asennusta ja katottu et kaikki on ok, vetää hyvin ja vanha m10 tuntu saaneen aika paljo lisää potkuaki jopa

    Tyhjäkäynti suuttimien kokoa en tajunnu kattoo, jos ne nyt sit vaikka olis liian pienet.

    Joten ideoita? :think

    EDIT: ja nykii moottori jarrutuksen aikana..
    EDIT2: ei nyi enää.. nyt saanu kierroksia pikkasen alaspäin mut silti about 1200-1300rpm.
    EDIT3:ja ratkaistu.. vastaus alempana.
    Last edited by Rottis; 20-04-2009, 14:54. Reason: Ratkaistu.
    EX bemut: e21 316 | Z3 | e28 518 |e36 316i Touring | Nykynen; e34 525i Touring vm.96
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16419
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by Rottis View Post
    Elikkäs tuli tos tänää vaihdettua weberi(28/36 dcd) pierburgin tilalle,mutta tyhjäkäynti puuttuu kokonaa ..
    Kaasari on putsattu ennen asennusta ja katottu et kaikki on ok, vetää hyvin ja vanha m10 tuntu saaneen aika paljo lisää potkuaki jopa

    Tyhjäkäynti suuttimien kokoa en tajunnu kattoo, jos ne nyt sit vaikka olis liian pienet.

    Joten ideoita? :think

    EDIT: ja nykii moottori jarrutuksen aikana..
    Laitoitko sähköä magneettiventtiiliin, ei käy tyhjää jos venttiili on kiinni vai onko siinä edes sellaista ?

    Comment

    • Rottis
      Newbiemmer
      • Mar 2009
      • 15
      • kotka

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      Laitoitko sähköä magneettiventtiiliin, ei käy tyhjää jos venttiili on kiinni vai onko siinä edes sellaista ?
      Ei ole sähköjä kaasarissa ..
      EX bemut: e21 316 | Z3 | e28 518 |e36 316i Touring | Nykynen; e34 525i Touring vm.96

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16419
        • Asikkala

        #4
        Avaa tyhjäkäynnin säätöruuvia lisää, siis kaasuläppään vaikuttavaa. Vai onko sittenkin tyhjäk. piirissä likaa/seosruuvi liian t. kokonaan kiinni ?

        Comment

        • Rottis
          Newbiemmer
          • Mar 2009
          • 15
          • kotka

          #5
          Originally posted by jr66 View Post
          Avaa tyhjäkäynnin säätöruuvia lisää, siis kaasuläppään vaikuttavaa. Vai onko sittenkin tyhjäk. piirissä likaa/seosruuvi liian t. kokonaan kiinni ?
          Joo siis tottakai olen avannu sitä ... tyhjäkäynti on about 1500rpm,alle ton ku menee ni sammuu auto.
          Seos ruuvi ei juurikaa vaikuta auton käyntii kun ei tosiaa saa käymää autoa tarpeeks alhasil kierroksilla et se vaikuttas.
          Ei edes jakajalla pelleily auta yhtää.

          Kyllä mä oon kaikki perus jutut jo siihen kokeillu enennku tulin apua kysymää

          tyhjäkäynti suuttimet oli 70 ja 50.. tiiä sit minkä kokoset pitäs tos 1.8 konees olla.
          EX bemut: e21 316 | Z3 | e28 518 |e36 316i Touring | Nykynen; e34 525i Touring vm.96

          Comment

          • Rottis
            Newbiemmer
            • Mar 2009
            • 15
            • kotka

            #6
            Ei kellää olis samaa kaasaria(weber 28/36 dcd) m10 koneen kylessä et sais vähä ees jotaa suuntaa noihin suuttimii, kun ei tääl kotkassa ole mitää paikkaa tietääksee mikä noita säätelis.
            Tulee vähä turhan kalliiks alkaa tilailee montaa eri suutinta tonne (about 8e/kpl)

            Tuntuu käyvän niin hemmetin rikkaalla ...

            EDIT: just kokeilin 2 kurkun puolelta suuttimia 1 puolelle kun näytti olevan vhän isompaa palikkaa siellä.. nyt käy ehkä vähä paremmin mut ei vieläkä käynnissä pysy alhasilla kierroksilla.. lentää kohta kaasari mäkee ja väljä pb tilalle.. -.-
            Last edited by Rottis; 14-04-2009, 14:46.
            EX bemut: e21 316 | Z3 | e28 518 |e36 316i Touring | Nykynen; e34 525i Touring vm.96

            Comment

            • Rottis
              Newbiemmer
              • Mar 2009
              • 15
              • kotka

              #7
              Ja tämä ratkaistu, bensanpaineet liian korkealla ni kaasari tulvi suuttimien ohi.. weberin sallitu b-paine 0.20-0.25 ...
              EX bemut: e21 316 | Z3 | e28 518 |e36 316i Touring | Nykynen; e34 525i Touring vm.96

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎