Announcement

Collapse
No announcement yet.

535:sen lisäilmaluisti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eki90
    BTCF Member
    • May 2008
    • 102
    • Kuopio

    535:sen lisäilmaluisti

    juu elikkä kuuluko sen karan sisällä liikkua jos ruuvimeisselillä kääntää. kun itellä se pyörii siellä ihan vappaasti. voimaa sen pyöritykseen ei tarvihe että onko sielta joku jous poikki vai onko se normaalistikkin tuommonen. pitää tuossa yrittää purkaa se ja tutkia ja puhistella paremmin.
    Ex:t
    E61 535d tuuring
    E36 318 IS, E34 525tds touring E39 530D touring
    E34 535i M-TECH
    E34 M5 S38B36
    E39 528i
    E34 535i
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #2
    Pitää liikkua ilman voimankäyttöä jos sulla on se luisti irrallaan(virrattomana).
    Se on askelmoottori, mitään jousia siinä ei ole.
    Last edited by JJT; 17-04-2009, 11:43.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • Eki90
      BTCF Member
      • May 2008
      • 102
      • Kuopio

      #3
      joo oli irrallaan ja vittattomana. en vuan perkele suana purettu oli suurin osa hakasista sen verta hyvin kiinni.
      Ex:t
      E61 535d tuuring
      E36 318 IS, E34 525tds touring E39 530D touring
      E34 535i M-TECH
      E34 M5 S38B36
      E39 528i
      E34 535i

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        #4
        Mikäs siinä on vikana?
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • Eki90
          BTCF Member
          • May 2008
          • 102
          • Kuopio

          #5
          oisin vaan puhistana kun tahtoo pysyä tyhjäkäynti kierrokset lämpimällä konneella tuhannen pinnassa. ei varmaan hirveesti ois vaikutusta vaikka puhistas kun eikos sillon ois kylymänäkkii kierrokset samoissa lukemissa
          Last edited by Eki90; 17-04-2009, 14:11.
          Ex:t
          E61 535d tuuring
          E36 318 IS, E34 525tds touring E39 530D touring
          E34 535i M-TECH
          E34 M5 S38B36
          E39 528i
          E34 535i

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            #6
            Kannattaahan se puhdistaa ja voidella, että liikkuu herkästi se luisti. Voi olla imuvuoto jossain jos kierrokset noin korkeella tai kaasuläppää joku rassannu.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • Eki90
              BTCF Member
              • May 2008
              • 102
              • Kuopio

              #7
              no kaasuläpän pitäs olla kunnossa ja naksahtaa kun vähän nostaa kierroksia vaijerista. pitäs uusia ne ohuet alipaine letkut mitkä menee imusarjan alle
              Ex:t
              E61 535d tuuring
              E36 318 IS, E34 525tds touring E39 530D touring
              E34 535i M-TECH
              E34 M5 S38B36
              E39 528i
              E34 535i

              Comment

              • gubbe89
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2008
                • 315
                • Mouhijärvi

                #8
                Mutta kierrokset voivat jäädä korkealle, jos joku mekaanikko on ropannut kaasuläpän rajoittimen tyhjäkäynniltä ihan tappiin. Ja toisekseen ainakin omassa kierroslukumittari tuntuu vähän kertovan omia tarinoitaan välillä, nimittäin tyhjäkäynnillä se joskus näyttää likimain tonnia, joskus noin viittäsataa, ja koneen kierrokset kyllä ovat tasaisesti 800 +/-30rpm heitolla. Omassa varvikellon lukema muuttuu kun vähän kämmenellä läpsäyttää kojelautaan. Liekö joku juotos pettänyt tai konkka kuivunut. Tarkista ne imuvuodot vaikka bräkleenillä.
                nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
                nyk. Yamaha XJR 1200 -98
                nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
                ex. E34 525 TDS Touring -93
                ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
                ex. Yamaha YZF 1000R -02
                ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
                ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
                ex. E34 535i -88
                ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
                ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  #9
                  Ja sehän on helppo todeta, että meneekö ilma tyhjäkäyntisäätimen kautta vai ei, puristaa letkun ruttuu, jos käynti tippuu normaaliksi lämpimällä koneella, niin se ylimääräinen ilma menee tyhjäkäyntisäätimen lävitse.
                  Olli.

                  Comment

                  • Eki90
                    BTCF Member
                    • May 2008
                    • 102
                    • Kuopio

                    #10
                    juu pitää koittaa nuita kiitoksia vuan neuvvoista
                    Ex:t
                    E61 535d tuuring
                    E36 318 IS, E34 525tds touring E39 530D touring
                    E34 535i M-TECH
                    E34 M5 S38B36
                    E39 528i
                    E34 535i

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎