Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mittarilukemista...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Luntti
    2Wheel Driver
    • Jul 2003
    • 5021
    • Yka

    #16
    Originally posted by superb View Post
    E39 yms kannattaa katsoa EWS:stä kilsat, mutta se ei carsoftilla onnistu.

    EWS näyttää kans mitä sattuu lukemia verrattuna mittaristoon.
    Tai sitten mulla on oikeesti ajettu 984tkm 740i.

    Comment

    • cba
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 3464
      • Ylivieska

      #17
      Originally posted by Luntti View Post
      EWS näyttää kans mitä sattuu lukemia verrattuna mittaristoon.
      Tai sitten mulla on oikeesti ajettu 984tkm 740i.
      Ihmeen hyvin on säilyny

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        #18
        Originally posted by Luntti View Post
        EWS näyttää kans mitä sattuu lukemia verrattuna mittaristoon.
        Tai sitten mulla on oikeesti ajettu 984tkm 740i.
        Kyseisen ajoneuvon mittaria lienee ruuvattu (tai ews vaihdettu jostain muusta syystä), mutta ruuvaaja on ollut laiska /kiireinen tai hänellä ei ole ollut ews:n nollaukseen tarvittavaa laitetta, muutama malli/vuosimalli ei mahdollista EWS:n lukeman muuttamista suoraan vaan ews:n lukemaa voi vain kasvattaa jonka jälkeen se saadaan siihen kytkettävällä generaattorilla (joka generoi sille saman lukemaisen mittariston näennäistä dataa) nolliin jonka jälkeen sitä voidaan jälleen kasvattaa haluttuun numeroon. Tämä lienee ainoa asia (auton yleisen kulumisen ja kunnon lisäksi) joka voi paljastaa laiskan ruuvaajan...
        Ajamallahan ews:n kilometrit eivät lisäänny jos lukema on mittariston km lukemaa suurempi. EWS:llä lukemana ei ole 999tkm koska ei tällöin ei ehdittäisi nähdä toimiiko generointi ja mahdollisesti joudutaan purkamaan/tekemään kytkennät turhaan.

        Comment

        • Oxygene
          Newbiemmer
          • Feb 2009
          • 7
          • Oulu

          #19
          Originally posted by jani73 View Post
          Mutta se mittaristotestin numero tuskin muuttuu mihinkään vaikka ajaisit 100km.

          Eli nyt pitää taas nostaa tämä esiin kun kävin tänään taas kokeilemassa nappia kun jäi niin mietityttään tämä asia. Elikä siellähän oli ollut liikettä samoin niinku matkamittarissa eli edelleen on lukema sama. Mietityttää vaan edelleen tämä kun mittarissa on vaan 216tkm ja kuitenki puhutaan vuosimallin -91 autosta... Ja kaiken lisäksi vielä uitettu jostain suomeen.

          Comment

          • eeki
            BTCF Member
            • Jul 2003
            • 1966
            • HKI

            #20
            Originally posted by Oxygene View Post
            Eli nyt pitää taas nostaa tämä esiin kun kävin tänään taas kokeilemassa nappia kun jäi niin mietityttään tämä asia. Elikä siellähän oli ollut liikettä samoin niinku matkamittarissa eli edelleen on lukema sama. Mietityttää vaan edelleen tämä kun mittarissa on vaan 216tkm ja kuitenki puhutaan vuosimallin -91 autosta... Ja kaiken lisäksi vielä uitettu jostain suomeen.
            Taisi joillain vastanneilta mennä osittain ohi tuo sun ensimmäinen viesti. Muut ovat kokoajan puhuneet mittaristotestistä, joka siis tapahtuu pitämällä tripin nollausnappia pohjassa samalla kun vääntää avaimesta radioasennon päälle. Kun nollausnapin päästää, ruudussa näkyy muutama numerosarja joilla ei ole millään mitään tekemistä mittarilukeman kanssa. Neljäs näistä numerosarjoista ilmoittaa valmistenumeron viisi viimeistä numeroa, tästä voisi teoriassa päätellä onko mittaristo vaihdettu jostain toisesta autosta, mutta en ole varma mistä tuo tieto tulee (koodiplugi, mittaristo, DME...?).

            Mutta asiaan: pelkästään nollausnappia painamalla ei saa aikaan mitään muuta kuin sen, että matkamittari aktivoituu ja näet sen tasan saman mittarilukeman minkä näkisit muutenkin, oli mittaria ruuvattu sitten vaikka 800tkm eteen tai taakse.

            Ja vielä se sama mikä on jo todettu: E36-korisesta bemarista ei saa MISTÄÄN "oikeaa" ajomäärää selville, koska se tallentuu vain siihen yhteen ja samaan paikkaan, mistä matkamittarikin sen lukee.
            Ducati 998 -02 //

            Comment

            • Oxygene
              Newbiemmer
              • Feb 2009
              • 7
              • Oulu

              #21
              Originally posted by eeki View Post
              Taisi joillain vastanneilta mennä osittain ohi tuo sun ensimmäinen viesti. Muut ovat kokoajan puhuneet mittaristotestistä, joka siis tapahtuu pitämällä tripin nollausnappia pohjassa samalla kun vääntää avaimesta radioasennon päälle. Kun nollausnapin päästää, ruudussa näkyy muutama numerosarja joilla ei ole millään mitään tekemistä mittarilukeman kanssa. Neljäs näistä numerosarjoista ilmoittaa valmistenumeron viisi viimeistä numeroa, tästä voisi teoriassa päätellä onko mittaristo vaihdettu jostain toisesta autosta, mutta en ole varma mistä tuo tieto tulee (koodiplugi, mittaristo, DME...?).

              Mutta asiaan: pelkästään nollausnappia painamalla ei saa aikaan mitään muuta kuin sen, että matkamittari aktivoituu ja näet sen tasan saman mittarilukeman minkä näkisit muutenkin, oli mittaria ruuvattu sitten vaikka 800tkm eteen tai taakse.

              Ja vielä se sama mikä on jo todettu: E36-korisesta bemarista ei saa MISTÄÄN "oikeaa" ajomäärää selville, koska se tallentuu vain siihen yhteen ja samaan paikkaan, mistä matkamittarikin sen lukee.
              Noniin tuli heti tyhjentävä vastaus. Kiitos tästä!

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎