Announcement

Collapse
No announcement yet.

318i Vacuum advance control unit??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DGFG
    Bimmer Rookie
    • Jul 2008
    • 30

    318i Vacuum advance control unit??

    Millaiset releet tai jokku vempeleet kuuluvat tämän näkösiin alustoihin?

    Löytyy nokkapellin alta vasemman lokarin päältä.

    E30 318i m10b18 L-jetillä
    Attached Files
    Last edited by DGFG; 13-05-2009, 18:42.
  • Mumtsi
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 282
    • Kotka

    #2
    Ja mikä olikaan kysmys?
    - Isi mikä toi on?
    - Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..

    Comment

    • DGFG
      Bimmer Rookie
      • Jul 2008
      • 30

      #3
      mielestäni se näkyy kyllä

      Comment

      • Mumtsi
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 282
        • Kotka

        #4
        Pahoittelen, kuvat eivät kyllä näkyneet äsken.
        - Isi mikä toi on?
        - Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..

        Comment

        • DGFG
          Bimmer Rookie
          • Jul 2008
          • 30

          #5
          Edelleen apu kelpais. Tosin bensapumpun rele on jo tiedossa, mutta mitäs noi 2 muuta vois olla?

          Comment

          • bmw e34
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2002
            • 633
            • raahe

            #6
            ETM antaa tällaisia kanditaatteja noille :

            18. ignition advance control relay for 318 i Cat. (omitted since -88 modells)
            19. idle stabilization or EIIP relay for DME for M10 and M20.
            20. L-jetronic master relay or 2BE carburetor relay or oxygen sensor heater relay (until 1987 modell).

            Comment

            • DGFG
              Bimmer Rookie
              • Jul 2008
              • 30

              #7
              Noi nyt ei varsinaisesti auttanu mua kun en tiä mikä on ETM eikä netissä oo mitää infoo ton nimisistä releistä. Liikkeissäkään ei tunnuta tietävän.

              Enkä tiä noitten vastinetta suomeks nääs kun vaikka osaan suomentaa noi nii suomalainen vastine on kuitenki eri nimellä.

              Comment

              • Ceppo
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2005
                • 367
                • .

                #8
                Omassa -85 318issä on vain bensapumpunrele kyseisellä paikalla.

                Luultavasti lisävarusteiden releitä tai jokin vuosimalliero normaalireleiden sijoituksessa? :think
                Tarkastaa muiden normireleiden sijainti?
                Last edited by Ceppo; 12-05-2009, 17:43.

                Comment

                • DGFG
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2008
                  • 30

                  #9
                  Noista releitten sijoituksista mun on paha sanoo mitää kun auto on alunperin kaasari. :/

                  Sitten olis semmosta juttua kun ruiskusetissä ei tullu lambdan anturia mukana ja oon nyt koittanu käytellä ilman lambdaa+niitä releitä niin auto käy räkäsesti vain kolmella. Kipinää ja bensaa tulee kyllä joka sylinteriin. Voisikohan tuo johtua ihan vain siitä kun ei oo lambdaa kiinni ollenkaan vai kenties niistä releistä tai jostain ihan muusta???

                  Kaverilla eräs toisen merkkinen auto kävi joutokäyntiä melko normaalisti ilman lambdaa, mutta ne ovat ilmeisesti melko merkkikohtaisia juttuja.

                  -86 vuodelta nuo ruiskuosat.

                  Comment

                  • DGFG
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2008
                    • 30

                    #10
                    Kytkentäkaavioista löysin, että pa-pumpun releen vieressä olisi ilmeisesti fuel shut off rele ja tuo 6 napainen on ilmeisesti vacuum advance control unit.

                    Tuo fuel shut off rele ilmeisesti sulkee bensan tulon moottorijarrutuksessa, mutta mitäs tuo vacuum advance control unit meinaa?? Ja mistä niitä saa kun ei nettikään tunnu tietävän niistä mitää + kuinka tärkeä tuo on auton käymisen kannalta kun ei tuo nyt oikein tunnu käyvän???

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6694
                      • .......

                      #11
                      Originally posted by DGFG View Post
                      Noista releitten sijoituksista mun on paha sanoo mitää kun auto on alunperin kaasari. :/

                      Sitten olis semmosta juttua kun ruiskusetissä ei tullu lambdan anturia mukana ja oon nyt koittanu käytellä ilman lambdaa+niitä releitä niin auto käy räkäsesti vain kolmella. Kipinää ja bensaa tulee kyllä joka sylinteriin. Voisikohan tuo johtua ihan vain siitä kun ei oo lambdaa kiinni ollenkaan vai kenties niistä releistä tai jostain ihan muusta???

                      Kaverilla eräs toisen merkkinen auto kävi joutokäyntiä melko normaalisti ilman lambdaa, mutta ne ovat ilmeisesti melko merkkikohtaisia juttuja.

                      -86 vuodelta nuo ruiskuosat.
                      -86 autossa oli l-jet jossa ei ole lambdaa koskaan ollukkaan.
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • DGFG
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2008
                        • 30

                        #12
                        Kävi toikin mielessä. Mikäköhän piru se yks liitin sitte on joka on saman näkönen kun lambdan liitin + tulee pakosarjan viereen. Vai onko jossai bemuissa ollu lambda ja tehtaalla ei oo viittitty poistaa sitä johtoo sarjasta?

                        Noh ei toi enää niin kiinnostaa vaan se Vacuum advance control unit tapaus kiinnostaa.
                        Last edited by DGFG; 13-05-2009, 20:06.

                        Comment

                        • Rocla
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 7692
                          • Kajaani

                          #13
                          Originally posted by JJT View Post
                          -86 autossa oli l-jet jossa ei ole lambdaa koskaan ollukkaan.
                          Yleensä ei, mutta on kuitenkin.

                          Luultavasti tässä moottorissa onkin alupitäen ollut katalysaattóri, koskapa nuo releetkin poikkeavat huomattavasti totutusta.
                          Olli.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎