18. ignition advance control relay for 318 i Cat. (omitted since -88 modells)
19. idle stabilization or EIIP relay for DME for M10 and M20.
20. L-jetronic master relay or 2BE carburetor relay or oxygen sensor heater relay (until 1987 modell).
Noista releitten sijoituksista mun on paha sanoo mitää kun auto on alunperin kaasari. :/
Sitten olis semmosta juttua kun ruiskusetissä ei tullu lambdan anturia mukana ja oon nyt koittanu käytellä ilman lambdaa+niitä releitä niin auto käy räkäsesti vain kolmella. Kipinää ja bensaa tulee kyllä joka sylinteriin. Voisikohan tuo johtua ihan vain siitä kun ei oo lambdaa kiinni ollenkaan vai kenties niistä releistä tai jostain ihan muusta???
Kaverilla eräs toisen merkkinen auto kävi joutokäyntiä melko normaalisti ilman lambdaa, mutta ne ovat ilmeisesti melko merkkikohtaisia juttuja.
Kytkentäkaavioista löysin, että pa-pumpun releen vieressä olisi ilmeisesti fuel shut off rele ja tuo 6 napainen on ilmeisesti vacuum advance control unit.
Tuo fuel shut off rele ilmeisesti sulkee bensan tulon moottorijarrutuksessa, mutta mitäs tuo vacuum advance control unit meinaa?? Ja mistä niitä saa kun ei nettikään tunnu tietävän niistä mitää + kuinka tärkeä tuo on auton käymisen kannalta kun ei tuo nyt oikein tunnu käyvän???
Noista releitten sijoituksista mun on paha sanoo mitää kun auto on alunperin kaasari. :/
Sitten olis semmosta juttua kun ruiskusetissä ei tullu lambdan anturia mukana ja oon nyt koittanu käytellä ilman lambdaa+niitä releitä niin auto käy räkäsesti vain kolmella. Kipinää ja bensaa tulee kyllä joka sylinteriin. Voisikohan tuo johtua ihan vain siitä kun ei oo lambdaa kiinni ollenkaan vai kenties niistä releistä tai jostain ihan muusta???
Kaverilla eräs toisen merkkinen auto kävi joutokäyntiä melko normaalisti ilman lambdaa, mutta ne ovat ilmeisesti melko merkkikohtaisia juttuja.
-86 vuodelta nuo ruiskuosat.
-86 autossa oli l-jet jossa ei ole lambdaa koskaan ollukkaan.
Kävi toikin mielessä. Mikäköhän piru se yks liitin sitte on joka on saman näkönen kun lambdan liitin + tulee pakosarjan viereen. Vai onko jossai bemuissa ollu lambda ja tehtaalla ei oo viittitty poistaa sitä johtoo sarjasta?
Noh ei toi enää niin kiinnostaa vaan se Vacuum advance control unit tapaus kiinnostaa.
Comment