Ajattelin tuosta vanoksen poistamisesta täältä kysellä, kun näkyy välillä tulevan vastaan tuollaisia vanoksen blockoff-sarjoja. Onko tuo vanoksen poisto loppujenlopuksi kannattavaa? Hyödyt/Haitat? Jostain jenkkifoorumilta luin, että hävittäisi tehoja joltain kierrosalueelta tjms.. Ja mihinköhän koneisiin näitä olisi saatavilla? Näkyy näissä joissain ratakäyttöön tehdyissä ämmäläisissä olevan vähän yleisempi juttu.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vanoksen poisto
Collapse
X
-
Miksi vanos pois?
Jos tähän saa vastauksen niin sen valossa voi ehkä pohtia hyötyjä ja haittoja..2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
-
-
Normaalivehkeessä ei mitään järkeä blokata sitä, hieno laite se on olla olemassa ja sillä saadaan nimenomaan ala-keskialueelle lisävääntöä
Originally posted by petrolhead View PostMiksi vanos pois?
Jos tähän saa vastauksen niin sen valossa voi ehkä pohtia hyötyjä ja haittoja..
VANOS ei pysy mukana kun aletaan ahtamaan reilusti => kierrokset nousevat todella nopeasti <--- tämä on ihan hatusta heitetty ajatus, kertokaa toki jos ja kun menee väärin.- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Originally posted by Jonsku View PostNormaalivehkeessä ei mitään järkeä blokata sitä, hieno laite se on olla olemassa ja sillä saadaan nimenomaan ala-keskialueelle lisävääntöä
No nyt pistetään päivän mutuilut; se blokataan pitkälle viedyissä vapari- / turbovehkeissä koska se ei käytännössä vaikuta huipputehoon (nokat lukitaan maksimitehoasentoon) vaan on ainoastaan yksi (tai useampi) hajoava osa lisää. Helpottaa moottorinohjaustakin kummasti. Toki tällöin menetetään ala- ja keskikierroksilta vääntöä (tehoa).
Originally posted by Jonsku View PostVANOS ei pysy mukana kun aletaan ahtamaan reilusti => kierrokset nousevat todella nopeasti <--- tämä on ihan hatusta heitetty ajatus, kertokaa toki jos ja kun menee väärin.
Vastauksena aloittajan kysymykseen: lukaisepa Wikipediasta Variable valve timing niin tiedät mitä Vanos tekee. Kaikki nämä hyödyt menetät (vaihdossa johonkin muuhun?) jos deaktivoit sen.
Katsastettavaan autoon jos tehdään niin luulisin että moottorinohjainlaite heittää vikakoodin päälle ja sitten ei OBD-testi mene läpi.Last edited by petrolhead; 23-04-2009, 15:35.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Lähinnä tarkoituksena olisi välttää mahdolliset vanoksesta aiheutuvat viat moottorin lievän virittämisen jälkeen. Jotenkin tuntuu että ensimmäisenä tuon vanoksen kanssa alkaisi tulla ongelmia, säksätystä ym.., vaikka sen kuinka huoltaisi, käyttäisi kunnon öljyjä ja vaihtaisi öljyt ajoissa.. Tarkoituksena siis asentaa jyrkemmät nokka-akselit ja käyttää kantta paikallisella pajalla pienen tehonlisäyksen toivossa.Last edited by ///saMi; 23-04-2009, 19:16.
Comment
-
Comment