Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vaha pois uudesta maalipinnasta.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Osku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2005
    • 3324
    • Kouvola,Pilkanmaa

Vaha pois uudesta maalipinnasta.

Nyt ois tällänen ongelma kun sain auton maalauksesta ja siinä sitten putsailin ja kasailin osia kiinni..
    oli pikkasen pinttyneempää hiontapölyä pinnassa ja ajattelin että levitän vahaa ja kiillotan sen niin se lika irtoaa sitten ylimääräisen vahan mukana.

Näin kävi ja pinnasta tuli puhdas ja kiiltävä.

Samalla kun pinta siinä muuttui puhtaammaksi ja kiiltävämmäksi niin pääsi tutkimaan värin erikoisuutta auringossa,sävyeroja maalausvirheitä yms oli niin paljon joten päätin että auto lähtee takaisin maalarille koska työnjälki on niin huonoa.

Nyt sitten tarvisi saada toi juuri levitetty vaha pois koska autoa joutuu maalaamaan uudestaan.
    Millä aineella ton saisi pestyä suht hyvin pois ?

Kylkilistoja laittelin kanssa kiinni ja niihin levitin kaikenmaailman silikonipohjaisia tummentavia hoitoaineita yms..

Eli vaikka ongelma ei minulle kuulu niin millä ton vahan ja suurimmat silikonit saisi pysyvästi pois pinnalta :think

Vahana Meguiarsin NXT 2.0 tech wax..
    E30 24V 5D "Vakio"

Originally posted by ///Make
    1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
  • duuk
    Moderator
    • Dec 2006
    • 10506
    • Saaressa

Eikös fairy käsitiski aine ole aika tehokas poistamaan vahat pelliltä..

duke's garage:
    Suzuki R50
    E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
    M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
    S38 S54 S62

instagram: _duuk

Comment

• Nisti
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2007
      • 705
      • På Gränsen

Liuotinpesuaineet kyllä vievät vahat mennessään. Esim würth pineline tehopesu.
      "MURPHY'S LAW"
      "Whatever can go wrong will go wrong,
      and at the worst possible time,
      in the worst possible way"

Comment

• Yeppe
        BTCF Member
        • Jun 2006
        • 361
        • Finland

Peset joko Fairylla tai tuolla Pinelinen tehopesulla. Vaikka kummallakaan ei ole mitaan tekemista liuottimien kanssa. Mutta molemmilla vahat lahtee

Comment

• Haukkis
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 1366
          • Valkeala

No eikös ne vahat lähe ku se maalari himmentää sen pinnan..?

Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

Comment

• wta
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2008
            • 641
            • ------

Originally posted by Haukkis View Post
            Niinpä, vaikka olenkin tällainen "sunnuntaimaalari" niin kyllä minä olen aina hionut pinnan rikki ennen kuin olen sutaissut maalia. Eikai se maalari meinaa kiiltävälle maalipinnalle maalata.

Comment

• Osku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2005
              • 3324
              • Kouvola,Pilkanmaa

Originally posted by Haukkis View Post
              Originally posted by wta View Post
              Niinpä, vaikka olenkin tällainen "sunnuntaimaalari" niin kyllä minä olen aina hionut pinnan rikki ennen kuin olen sutaissut maalia. Eikai se maalari meinaa kiiltävälle maalipinnalle maalata.

Sepäs se..
              vaha uppoaa syvemmälle pintaan kun lakka menee "puhki" silikoni tekee saman tempun,ei tartukkaan maali niin helposti/jää siihen pintaan niin että kestäisi kulutustakin.

No onneksi tämä ei minun ongelmani ole,maalari putsaa ja hioo/tekee mitä lystää pinnalle ennenkun ruiskuttaa uutta väriä.

Riittää varmaan jos kerron että pinta on vahattu
              E30 24V 5D "Vakio"

1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

Comment

• Tonton
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 9101
                • Raisio

Originally posted by Osku View Post
                Sepäs se..
                vaha uppoaa syvemmälle pintaan kun lakka menee "puhki" silikoni tekee saman tempun,ei tartukkaan maali niin helposti/jää siihen pintaan niin että kestäisi kulutustakin.

No onneksi tämä ei minun ongelmani ole,maalari putsaa ja hioo/tekee mitä lystää pinnalle ennenkun ruiskuttaa uutta väriä.

Riittää varmaan jos kerron että pinta on vahattu
                tuskin kuuluu "takuuseen" vahan poisto
                kaiken kaikkiaan kyllä aika pska nakki
                steppiä kuitenkin
                sigpic
                M-B Vito -22
                Transit Custom -18
                Yamaha vx ho cruiser -22
                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                [email protected]

Comment

• MasaTDS
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1606
                  • Tampere

minkälaisia virheitä tuossa maalauksessa on,jos roskia tai valumia vaan,niin tuskin mitään maalailee enää,ehkä hioo vesissä ja myllytys..kunnes kelpaa.

Ei oo mulla fairy tai muu tiskiaine vienyt ainakaan kiiltoa auton pinnasta,pesen nimittäin viikottain autoni niin nykyisen kuin kaikki edellisetkin tiskiaineella,koska on halpaa ja hyväksi todettua.
                  E24 635csi
                  M-B W140
                  Citroen c4 coupe
                  H-D sportster chopper

Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                  Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                  Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                  www.mpanet.fi

Comment

• Bouma
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2007
                    • 3108
                    • Tampere

Originally posted by MasaTDS View Post
                    minkälaisia virheitä tuossa maalauksessa on,jos roskia tai valumia vaan,niin tuskin mitään maalailee enää,ehkä hioo vesissä ja myllytys..kunnes kelpaa.

Ei oo mulla fairy tai muu tiskiaine vienyt ainakaan kiiltoa auton pinnasta,pesen nimittäin viikottain autoni niin nykyisen kuin kaikki edellisetkin tiskiaineella,koska on halpaa ja hyväksi todettua.
                    Ja saa huuhdella ihan kusipäänä et saa esim. fairyt pois pinnasta Ihme touhua sanon minä, Itse käytän Korrekin TFX shampoota. Hyvää ja pitää Korrekin vaha TFX:ät pinnassa paremmin.
                    MB CLS-12 350CGI AMG

MYSTINEN.FI

Comment

• Joba
                      BTCF Member
                      • Sep 2007
                      • 556

Älä tee sille mitään, sanot vaan että auto on sitten vahattu.
                      Sinänsä sitä ei tarvitse sanoa, koska maalarinhan "pitäisi" putsata pinnat liukkarilla/rasviksella. Mutta näissä takuuasiossa yleensä otetaan nokkiin ja tehdää sutta ja sekundaa

Comment

• MasaTDS
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1606
                        • Tampere

Originally posted by Bouma View Post
                        Ja saa huuhdella ihan kusipäänä et saa esim. fairyt pois pinnasta Ihme touhua sanon minä, Itse käytän Korrekin TFX shampoota. Hyvää ja pitää Korrekin vaha TFX:ät pinnassa paremmin.

Eipä nyt niin kauheesti tarvi huuhdella,en kuitenkaan koko pullollista käytä kerralla ja kuivaan joka pesun jälkeen säämiskällä.Ei ole päässyt millään autoshamppoilla sen kummempiin lopputuloksiin joita olen käyttänyt,pinnassa autoglymin vahat.
                        E24 635csi
                        M-B W140
                        Citroen c4 coupe
                        H-D sportster chopper

Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                        Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                        Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                        www.mpanet.fi

Comment

• Osku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2005
                          • 3324
                          • Kouvola,Pilkanmaa

Originally posted by MasaTDS View Post

Roskia parit,valumia ei ollenkaan.
                          Pinnassa ei ole mitään valitettavaa,ainoastaan itse maalaus+sävytystyössä on virheitä.
                          Maalia puuttuu jostain kohtia ja joissain kohdissa on lakkaa enemmän jostain kohtia sitä puuttuu.

Maalipinta on perus musta + sävytetty helmiäisvioletti/flake lakkaus
                          eli ei mikään perus metallibase+kirkaslakka.
                          Tota kun ei voi vesissä hioa (nuo flaket/helmiäiskiteet hajoaa/irtoaa) vaan ilmeisesti tarvitsee ruiskuttaa uusiksi.

Eli vähintäänkin hioa tuo pinta mataksi ja sitten uusi ruiskutustyö.

Huomenna menen maalaamoon näyttämään autoa ja keskustelemaan korjaustyöstä.
                          En hyväksy kirjavaa autoa vaikka se ei nyt niin pahan räikeä olekaan.

Sanon että vahatessa huomasin että sävyeroja on ovissa ja virheitä muuallakin.

Noin tarkkaan sitä ei tule syynättyä muutoin kun vahatessa ja nyt kun on huomannut kaikki virheet niin ei sitä osaa muuta kattoakaan kun niitä vikoja muutoin virheettömässä pinnassa.
                          Last edited by Osku; 03-05-2009, 23:14.
                          E30 24V 5D "Vakio"

Comment

• Pekuz
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2008
                            • 687
                            • Pirkanmaa

Ei noilla pinelineillä ja fairyillä vahat mihkää kunnolla lähde... Suosittelisin tätä, maksaa aika paljon tuo viiden litran kannu olisko ollu 60€. Mutta sillä lähtee tiepiet ja suolapaskatkin pois talvella. Eli toimii myös jatkokäyttöön.
                            ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

Comment

• Z3BMW3
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2004
                              • 159
                              • Tampere

Maalareilta löytyy aineet tuon silikonin poistoon. Viimeistään asetoni toimii. Asetoni vain vie muovit jne. mukanaan...

Fairy, lämmin vesi ja voisi vaikka puhtaalla etanolilla pyyhkiä lopuksi, jos itse tosiaan tarvitsee jotain tehdä.
                              Z3BMW3

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎