Announcement

Collapse
No announcement yet.

318 is, HC ylittyy ja tyhjäkäynnillä käyntihäiriö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mariska
    Newbiemmer
    • May 2009
    • 1
    • Helsinki

    318 is, HC ylittyy ja tyhjäkäynnillä käyntihäiriö

    Tyhjäk. >2000 r/min

    CO =0,13 0,25
    HC =225 34
    O2 =0,65 0,21
    CO2 =14,72 14,85
    Lambda = 1,002

    Tulpat ja Lambda on vaihdettu, eikä ne muuttaneet arvoja. Missä muussa voisi olla vikaa ? En haluaisi enää viedä korjaamolle, kun se eilen tuli sieltä eikä ne osanneet tehdä muuta kuin laskuttaa.. Voisiko joku auttaa ?
  • Jylppy--
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 476
    • MME/JKL

    #2
    Imuvuoto... Imusarjan tiivisteet vaihtoon ja mahdollisesti suuttimien O-renkaat voi olla haurastuneet Itellä sama vika uudet tiivisteet tulee ens viikolla ei löytynyt suomesta mistään.. Laakkosen kautta Ruotsista tilaamalla.. Kun laski bräkleeniä imusarjan väliin niin kone rupesi selvästi hummamaan
    e30 318iS"UFE"
    e30 327 TIC "AVO"
    e30 325i "AVO"

    -MME connection-
    -Btcf absolutistit team-

    Comment

    • makkis
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 5152
      • Kouvola, Savisto

      #3
      Mutta eipä tuossa kovinkaan korkealla ole happipitoisuus:think

      Itse lähtisin jotain anturia veikkaamaan, kuinka huono tuo tyhjäkäynti on?
      Periaatteessa jos lähdet yksi kerrallaan napsimaan antureita pois niin pitäisi risan anturin pois otettaessa lähtä käymään nätimmin

      Omassa oli vikaa nokan asentotunnistimessa ja sen piuhan kun nappas irti ni johan rupes pelaamaan.
      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

      Comment

      • sqxo
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 902
        • no man's land

        #4
        H = vety, C = hiili, HC = hiilivetyä elikkäs polttoainetta. Jostain syystä ei kaikki polttoaine pala vaan sitä on pakokaasun seassa aika reippaasti. Lambda on ykkösen pintaan joten seoksen pitäisi olla kohdillaan, siispä jotain sytytykseen viittaavaa voisi arvella. Onkos tulpanjohdot missä kunnossa? Voi tietysti olla periaatteessa mikä vaan sytkäongelma, mutta ensin kannattaisi ehkä kokeilla että kaikki johdot (myös puolan johto) on kunnossa ja kunnolla kiinni molemmista päistä.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16419
          • Asikkala

          #5
          Originally posted by sqxo View Post
          (myös puolan johto) on kunnossa ja kunnolla kiinni molemmista päistä.
          Is-koneessa on 4 puolaa ja johtoa, jokaiselle tulpalle omansa.

          Comment

          • gubbe89
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2008
            • 315
            • Mouhijärvi

            #6
            Etteipä vika olisi puolissa sitten, jos käyntihäiriötä on tyhjäkäynnillä? Isommilla kierroksilla sitä ei niin huomaakaan enää.
            nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
            nyk. Yamaha XJR 1200 -98
            nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
            ex. E34 525 TDS Touring -93
            ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
            ex. Yamaha YZF 1000R -02
            ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
            ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
            ex. E34 535i -88
            ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
            ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

            Comment

            • armageddon
              Bimmer Fanatic
              • May 2007
              • 443
              • Kokkola

              #7
              .......
              Last edited by armageddon; 18-05-2009, 02:34.
              ei ne tehot vaan se kuski...

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎