Announcement

Collapse
No announcement yet.

Polttoainelämmitin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arnolds
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3311
    • Kajjjaani

    #16
    Originally posted by Kähmy View Post
    Rahakysymys, webasto/eber asennettuna ~2000e, loki+sisäpistoke 200-500e...Jos on massia, niin tietysti lisälämmitin.

    -Kähmy
    Ja jos webasto ja lyhyet ajomatkat niin se on sitten akku joka seuraavana menee vaihtoo.
    F26 xDrive20d TwinPower

    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      #17
      Originally posted by 540iAV8 View Post
      Ja jos webasto ja lyhyet ajomatkat niin se on sitten akku joka seuraavana menee vaihtoo.
      Tämä on niin totta, kokemusta on viime talvelta. No, ehkä tuon vielä ehjää C-Tekillä.
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        #18
        Originally posted by Kähmy View Post
        Rahakysymys, webasto/eber asennettuna ~2000e, loki+sisäpistoke 200-500e...Jos on massia, niin tietysti lisälämmitin.

        -Kähmy
        E90 eber asennettuna alkaen ~1100€ (4,3kw kellolla). 5kw kaukosäädöllä +400-500€. Säteilylämmitin sisähaaralla menee yli kolmensadan asennettuna ja jollei ole sisälämppäriä ennestään niin sekin kustantaa jotakin. Tietysti halvin vaihtoehto on lämmittää pelkkää moottoria sähköllä, säteilyelementti jotakin 100€ johtosarja 4-50€ ja työt päälle jollei itse tee.

        Comment

        • ducatirocks
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2009
          • 200
          • Lempäälä

          #19
          No niin lämmitellään tätä juttua nyt taas kun ulkona alkaa kelit viiletä. Kiitos teidän arvoisista vastauksista tähän asti. Eli nyt on selvinnyt että autossani ei ole lisälämmitintä! Taukolämmitin on ja independent tuuletus on! Asensin juuri autoon letkulämmittimen joka lämmittää moottorin ensikokemusten perusteella mainiosti. Nyt ajatuksiin on tullut että voisiko lämmenneen moottorin lämpöä saada sisälle ennen ajoon lähtöä? Independent tuletuksenhan saa ajastettua mutta tuoko se lämmintä ilmaa moottorilta sisälle kuten taukolämmitin. (mm. pyörittääko independent tuuletin sähköistä vesipumppua)?
          - F31 320da - Pessimisti ei pety... Pimmeristi pettyy -

          Comment

          • ducatirocks
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2009
            • 200
            • Lempäälä

            #20
            Originally posted by ducatirocks View Post
            No niin lämmitellään tätä juttua nyt taas kun ulkona alkaa kelit viiletä. Kiitos teidän arvoisista vastauksista tähän asti. Eli nyt on selvinnyt että autossani ei ole lisälämmitintä! Taukolämmitin on ja independent tuuletus on! Asensin juuri autoon letkulämmittimen joka lämmittää moottorin ensikokemusten perusteella mainiosti. Nyt ajatuksiin on tullut että voisiko lämmenneen moottorin lämpöä saada sisälle ennen ajoon lähtöä? Independent tuletuksenhan saa ajastettua mutta tuoko se lämmintä ilmaa moottorilta sisälle kuten taukolämmitin. (mm. pyörittääko independent tuuletin sähköistä vesipumppua)?
            Löytyykö tollasta miettineitä tai jopa virittäneitä?
            - F31 320da - Pessimisti ei pety... Pimmeristi pettyy -

            Comment

            • ducatirocks
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2009
              • 200
              • Lempäälä

              #21
              Tästä aiheesta taas kysymys:

              Originally posted by ducatirocks View Post
              No niin lämmitellään tätä juttua nyt taas kun ulkona alkaa kelit viiletä. Kiitos teidän arvoisista vastauksista tähän asti. Eli nyt on selvinnyt että autossani ei ole lisälämmitintä! Taukolämmitin on ja independent tuuletus on! Asensin juuri autoon letkulämmittimen joka lämmittää moottorin ensikokemusten perusteella mainiosti. Nyt ajatuksiin on tullut että voisiko lämmenneen moottorin lämpöä saada sisälle ennen ajoon lähtöä? Independent tuletuksenhan saa ajastettua mutta tuoko se lämmintä ilmaa moottorilta sisälle kuten taukolämmitin. (mm. pyörittääko independent tuuletin sähköistä vesipumppua)?
              Eli oletteko kokeillu "virittää" taukolämmittimen vesipumppua ja ilmastointilaiteen pumppua siten, että noi painaisi lämmintä ilmaa sisälle kun moottorin vesi on lämmitetty/lämmitetään letkulämmittimellä (samaa vettä tietenkin)? Tarviiko välttämättä softamuutoksen ja kuka sellaisen osaa tehdä?

              Letkulämmittimen teho on toki huomattavasti pienempi kuin sisätilan lämppärin mutta jos varaa reilummin aikaa aamulämmitykselle... Independent -toimintohan tuulettaa auton ulkoilmalla ennen ajoon lähtöä ja sen saa päälle muistaakseni n puoleksi tunniksi. Kysymyksessäni independent toisikin sisälle lämmintä ilmaa (sähköisen, taukolämmittimeen liittyvän, pienen vesipumpun (ja letkulämmittimen) pitäisi siis toimia sisäilman lämmityksen aikana.
              - F31 320da - Pessimisti ei pety... Pimmeristi pettyy -

              Comment

              • Esal
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2009
                • 1344
                • Lempäälä

                #22
                Originally posted by ducatirocks View Post
                Tästä aiheesta taas kysymys:



                Eli oletteko kokeillu "virittää" taukolämmittimen vesipumppua ja ilmastointilaiteen pumppua siten, että noi painaisi lämmintä ilmaa sisälle kun moottorin vesi on lämmitetty/lämmitetään letkulämmittimellä (samaa vettä tietenkin)? Tarviiko välttämättä softamuutoksen ja kuka sellaisen osaa tehdä?

                Letkulämmittimen teho on toki huomattavasti pienempi kuin sisätilan lämppärin mutta jos varaa reilummin aikaa aamulämmitykselle... Independent -toimintohan tuulettaa auton ulkoilmalla ennen ajoon lähtöä ja sen saa päälle muistaakseni n puoleksi tunniksi. Kysymyksessäni independent toisikin sisälle lämmintä ilmaa (sähköisen, taukolämmittimeen liittyvän, pienen vesipumpun (ja letkulämmittimen) pitäisi siis toimia sisäilman lämmityksen aikana.
                En ole tuollaista kokeillut, mutta ainakin niissä malleissa missä lämmityslaitteelle/ilmastoinnille tuodaan webastolta se "heräte" saisi toimimaan auton omalla pumpulla. Eli 12v tiettyyn paikkaan ja lämmityslaite herää ja vesiventtiili aukeaa ja kiertovesipumppu käynnistyy. Mutta lämpöä ei riitä kyllä sisälle tuollalailla, Webaston teho kun on luokkaa 5000w.
                *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                Comment

                • ducatirocks
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2009
                  • 200
                  • Lempäälä

                  #23
                  Joo tota itsekin mietiskelin että teho ei taida piisata letkulämmittimessä. Mutta toisaalta jos edes lasit sais pikkusen auki pakkasella niin siitä jo olis iso apu...

                  Tiedätkö tarkemmin missä liitin webastoa varten ja mille nastalle heräte?... Köh, ja niin mitä tarkemmin se heräte tekee.
                  - F31 320da - Pessimisti ei pety... Pimmeristi pettyy -

                  Comment

                  • Naakka
                    Newbiemmer
                    • Nov 2010
                    • 2
                    • Pirkanmaa

                    #24
                    Webaston asennusta kysellessäni 525 dA:han (vm. 2006) ainakin erään Tampereella toimivan virallisen webastopisteen vastaus oli, etteivät suostu sitä asentamaan kuin vanhempiin Bemareihin. Mainitsi ongelmia olleen paljonkin (käynnistykseen liittyviä?) ja Webaston nostaneen kätensä ylös Bemareiden osalta.

                    Comment

                    • Weuli
                      BTCF Member
                      • Feb 2008
                      • 1169
                      • Turku

                      #25
                      Originally posted by Naakka View Post
                      Webaston asennusta kysellessäni 525 dA:han (vm. 2006) ainakin erään Tampereella toimivan virallisen webastopisteen vastaus oli, etteivät suostu sitä asentamaan kuin vanhempiin Bemareihin. Mainitsi ongelmia olleen paljonkin (käynnistykseen liittyviä?) ja Webaston nostaneen kätensä ylös Bemareiden osalta.

                      Mistään en mittään tiiä, mutta kuullostaa ihan ammattitaidon puutteelta..? :think
                      F10 530da xDrive -14
                      ----------------
                      E92 330d -09
                      E93 325i -08
                      E92 330d -08
                      E61 535d -06
                      E91 320d -08
                      E46 330Ci -01
                      E61 525d -06
                      E90 320i -05
                      E46 325i -01
                      E46 318i -99
                      E36 316i -91

                      Comment

                      • hattiwatti
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2008
                        • 255
                        • Vantaa

                        #26
                        Kysyin juuri tarjousta asennuksineen (Helsingistä) omaan E90 320d ja Webasto Thermo Top Evo 5 Htm100-kaukosäädöllä kustantaa 1950eur. Onko hinta miten pykälässään? :think

                        Comment

                        • ducatirocks
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2009
                          • 200
                          • Lempäälä

                          #27
                          UP!

                          Originally posted by ducatirocks View Post
                          Joo tota itsekin mietiskelin että teho ei taida piisata letkulämmittimessä. Mutta toisaalta jos edes lasit sais pikkusen auki pakkasella niin siitä jo olis iso apu...

                          Tiedätkö tarkemmin missä liitin webastoa varten ja mille nastalle heräte?... Köh, ja niin mitä tarkemmin se heräte tekee.
                          Eli kuinka?
                          - F31 320da - Pessimisti ei pety... Pimmeristi pettyy -

                          Comment

                          • Jisv
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2008
                            • 461
                            • Pori

                            #28
                            Originally posted by hattiwatti View Post
                            Kysyin juuri tarjousta asennuksineen (Helsingistä) omaan E90 320d ja Webasto Thermo Top Evo 5 Htm100-kaukosäädöllä kustantaa 1950eur. Onko hinta miten pykälässään? :think
                            Kuulostaa ihan isojen firmojen hinnalta, saman suuntasia parin tonnin tai hiukan yli tarjouksia sain ittekkin pari vuotta sitten. Omani asennutin loppujenlopuksi elektromekalla lohjalla, puhuttiin erittäin huomattavasta erosta. Myös mm. tuolta kannattanee kysyä tarjous: http://www.autoalarm.fi/
                            e46 non m-sport touring
                            Dieselin kulutus

                            Comment

                            • jannejm
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 348
                              • tampesteri

                              #29
                              -tyyristä on tyrkätä webastoa/eberiä... itse totesin perusteeksi ohuen lompakon ja etelän löyhät talvet... --> päätyminen lohkariin sisähaaralla.

                              -ja saman olen kuullut itsekin, eli "ei kannata" ja "ei asenneta" vastauksia jälkiasennettavalle webastolle+bemarille.

                              -ja tuota taukolämmitystä on tullut kyllä niin vähän käytettyä etten ollu edes miettinyt vaihtoehtoa, että sitä voisi valjastaa tuohon ohjelmoitavaan puhallukseen, on jäänyt kokeilematta se ajastettu puhallus sieltä tietsikan valikoista. siellä muistaakseni oli 2 ohjelmoitavaa kohtaa... Onko joku kokeillu kuinka se toimii?
                              #######
                              e30 325i cab
                              ja aiemmin nippu muita e ja f-koppasia

                              Comment

                              • Esal
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2009
                                • 1344
                                • Lempäälä

                                #30
                                Originally posted by Weuli View Post
                                Mistään en mittään tiiä, mutta kuullostaa ihan ammattitaidon puutteelta..? :think
                                Voi johtua näistä väylä jutuista, niiden tarvitsisi kääntyä merkkihuollon puoleen ohjelmoinnin tjms. takia, vanhemmista saa siten paremman katteen kun voi tehdä hommat itse ja lopputulos on toimiva eikä "kyllä sen pitäisi toimia oikein" mallia.

                                Eli tässäkin autotehtaat onnistuvat vetämään omiin huoltoihin töitä.
                                *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎