Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maalaamisesta tietoa kaivataan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17797
    • Jämsä

    #16
    Originally posted by Wittu_joo
    Olipas taas Hemimäinen kommentti

    Pari asiaa tosta autosta selväks.
    Korilla ei ole juuri mitään arvoa. Syy Kv/Tv. Seuraavassa leimassa saattaapi tulla prosenttien kanssa ongelmaa. Kori vaihettu -91 ja tekniikka hiljattain. Tällä hetkellä koristaa: ruoste, ruttu, cromikaaret ja auringon polttama punainen.
    Eli auto on niin karmeen näkönen että melkein hävettää. Tätä autoa on tehty perjaatteella tekniikka kuntoon ei ulkonäöllä väliä.

    Meininki olis saada edes vähän asiallisemman näkönen auto ja harjotella maalaamista
    enpä uskaltais enää lähtee katsastaa sellasta... t. 100tmk E30:sta mätkyjä maksanut
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • wj
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 3253
      • Järvenpää

      #17
      Originally posted by bemu2000
      Originally posted by Wittu_joo
      Olipas taas Hemimäinen kommentti

      Pari asiaa tosta autosta selväks.
      Korilla ei ole juuri mitään arvoa. Syy Kv/Tv. Seuraavassa leimassa saattaapi tulla prosenttien kanssa ongelmaa. Kori vaihettu -91 ja tekniikka hiljattain. Tällä hetkellä koristaa: ruoste, ruttu, cromikaaret ja auringon polttama punainen.
      Eli auto on niin karmeen näkönen että melkein hävettää. Tätä autoa on tehty perjaatteella tekniikka kuntoon ei ulkonäöllä väliä.

      Meininki olis saada edes vähän asiallisemman näkönen auto ja harjotella maalaamista
      enpä uskaltais enää lähtee katsastaa sellasta... t. 100tmk E30:sta mätkyjä maksanut
      Höpöhöpö. Ei pidä jännittää. Viimeleimalla ei ongelmaa ollu. Häiritsee kieltämättä kyllä kun missään ei ole prossista tietoo.
      - 2006 Mustang cabriolet
      - Sleekcraft Enforcer 28'

      Comment

      • f1zz
        GTi:stä tuttu
        • Sep 2003
        • 1468
        • Veikkola

        #18
        Originally posted by Hemi
        Usko täi älä mutta todennäköisesti parhaan lopputuloksen tulet saamaan kun telaat sen mattamustan autosi pintaan. Kannattaa lisäksi ehdottomasti vetää pintaan vesiohenteinen mattapintainen sisäkattolateksi jotta autosi ei olisi lopullisesti pilalla, jos kysymys ei kuitenkaan ole mistään peltoautosta.
        Usko tai älä mutta suurin osa ihmisistä oppii maalaamaan itse kokeilemalla ja aika monta virhettä voi välttää kysymällä kokeneemmilta.

        Itse varmaan luit kirjasta miten maalataan.. :roll: .. tuskin.

        Minun neuvoni on että maalaa vaikka konepellin alapuolen ensin pohjamaalilla niin saa hyvän tuntuman ruiskun käsittelyyn, jonka jälkeen voi alkaa valuttamaan ihan oikeaa väriä. Hyvä taito on myös opetella hiomaan valumia lakasta pois..

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #19
          Tarkennetaan nyt hieman ettei nyt ihan tyypilliseksi bemaristiksi aleta haukkua. Jonkin verran tätä automaalausta tehneenä uskot tai et mutta olin siis ihan tosissani ja ilman minkäänlaista vittuilun häivääkään kommentissani=neuvoissani. Usko nyt hyvä ihminen että jos pitelet ruiskua ensimmäistä kertaa käsissäsi ja maaleista eikä oikein muustakaan ole kokemusta on lopputulos hienolla telalla IHAN OIKEASTI siistimpi/parempi. Ruiskulla saat vain aikaiseksi hirvittäviä pusseja/valumia,kuivaa, roskaa, läikkiä ym.ym.Telaamalla saat mattamustasta tai mattavalkeasta pinnasta huomattavasti tasaisemman, roskattomamman ja valumattomamman. Näin erityisesti tiiviillä vaahtokumitelalla. Se toinen perusteluita vaativa pointti taitaa olla se vesiohenteinen sisäkattomaali. Usko tai älä mutta se tarttuu ja pysyy kunnolla matatussa auton pinnassa kaikessa muussa paitsi harjapesussa.
          Se on helppo korjata ja on todella matta peittäen näin alleen pikku "kruput". Lisäksi sen saa poistettua kohtuullisin voimanponnistuksin mikäli hommassa tulee mentyä puihin. Jos menet ja kiskaiset pintaan jonkin valuvan alkyydipohjaisen "huonekalumaalin", niin se on siinä sitten.
          Näitä vesiohenteisella telattuja tuli joskus aikoinaan harrastettua näihin jenkkiläisiin juoppolinttoihin ja usko tai älä niin hyvin pelitti. Näistä telatuista juoppolintoista parhaat(siis ne missä oikeasti oli vähän yritystä) oli niin hyviä että huonommissa automaalaamoissa ei vedetä vastaavaa pintaa. Sellainen alkyydillä sutattu, täynnä valumia, läikkiä, roskia ym.ym. kiesi herättää lähimmäisissä huomattavasti enemmän sääliviä katseita=vittuilua, kuin rehellinen telattu mattamusta tai valkoinen.
          Mattavalkoisesta näkyy kaikki "skrubut" ehdottomasti vähiten ja mattamustasta toiseksi vähiten. Kiiltävä musta taas on armottomin pohjien peilaaja.

          Comment

          • wj
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 3253
            • Järvenpää

            #20
            No eipä varmaan toi ole huonokaan vaihtoehto loppujen lopuks.

            Mutta palava oppimisen halu on. Siitä ei pääse mihkään. joten loppukoon paskanjauhanta.

            Tuola oli kysymyksiäkin.

            Mulla on tossa muutamat ovet ja konepelti mihin lähen ensin testailemaan
            - 2006 Mustang cabriolet
            - Sleekcraft Enforcer 28'

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #21
              Kannattaa se opettelu kuitenkin tosiaan tehdä johonkin muuhun, kuin autoon jolla pitää kehdata näyttäytyä ihmisten ilmoilla? Jonkinlaisen käsityksen hommasta saat kun pyrit maalaamaan ensiksi pelkän konepeiton. Jos nurkissa sattuu lojumaan jokin romupeitto, niin kokeile piruuttasi kummalla tavalla saat siihen "katu-uskottavamman" maalipinnan. Itse olen sitä mieltä(ja puhun kokemuksesta), että luukkuja ja lokareita pitää olla maalattuna useita kymmeniä jotta lopputulos auton ylimaalauksessa olisi sellainen että sillä kehtaa edes iltaisella pyörähtää kulmilla.

              Comment

              • Gary
                Bimmer Rookie
                • Apr 2004
                • 110
                • Lahti

                #22
                Tämä on vähän off topic, mutta on mun maalari-pomokin sanonut, että mohair- tai huopa-rissalla tai sitten tuolla Hemin mainitsemalla vaahtokumitelalla olivat maalailleet ritsojansa joskus nuorina. Kuulemma tuli ihan hyvääkin jälkeä. Mattamusta olisi kyllä ihan hyvä vaihtoehto omasta mielestäni, sopisi kait tuohon sun auton luonteeseen tjsp... :roll:
                ex- E30 316 '87

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Niin korostan nyt vielä juuri tuota Garynkin esille tuomaa ponttia, eli lopputulos ON TAATUSTI parempi kunnollisella telalla kuin ruiskulla, jos/kun homma ei ole hanskassa. Erityisesti parempi lopputulos on siis sopivasti ohennetulla mattamaalilla.

                  Comment

                  • wj
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 3253
                    • Järvenpää

                    #24
                    No sielä oli kysymyksiä vielä :?

                    Jos saan bubjetin kasaan niin homma alkaa ens perjantaina.
                    - 2006 Mustang cabriolet
                    - Sleekcraft Enforcer 28'

                    Comment

                    • Nacno
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2003
                      • 511

                      #25
                      tee itte pohja työ ja vie maalarille, ei tuon pohjamaalin maalaminen vaikea ole ja kuiteskin se pitää hioo. mulla maksaa maalaminen 150 € + maalit www.color-point.net.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎