Eli jos esim. olen ostamassa E39 sedaniin renkaita koossa 235/45R17. Saman mallin renkaita on valmistettu sekä LI 94 ja LI 97 (vahvistettu runko). Minkälainen ero noiden kahden renkaan ajokäytöksessä on oikeasti havaittavissa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Renkaan kantavuusluokituksen vaikutus käytökseen
Collapse
X
-
Pitäis olla just saman merkkisestä renkaasta molemmat versiot, että vois vertaila keskenään, muuten on kyllä varmaan mahdotonta sanoa millainen ero noiden välillä käytännössä on. Oma veikkaus on, että melko pieni ero jos edes havaittavissa. Onhan eri merkkienkin välillä suuria eroja runkojen jäykkyyksissä ja uskon että kuvioinnilla ja olan jyrkkyydellä/terävyydellä on suurempi vaikutus esim. urakäyttäytymiseen.
-
-
Hainkin tässä juuri identtistä rengasta kahdella eri kantavuusindeksillä. Siten, että molemmat täyttävät auton akselimassan mukaisen luokituksen. Onko suuremman kantavuuden rengas selvästi jäykempi, ja miten se tuntuu ajossa?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostHainkin tässä juuri identtistä rengasta kahdella eri kantavuusindeksillä. Siten, että molemmat täyttävät auton akselimassan mukaisen luokituksen. Onko suuremman kantavuuden rengas selvästi jäykempi, ja miten se tuntuu ajossa?
Comment
-
-
Jep, tämä meni varmaan lopulta turhien topikkien sarjaan. Samassa rengaskoossa ero 94-97 on todennäköisesti niin pieni, että menee hifistelyksi noiden vertailu. Taidan painottaa mukavuusosastolle, kun hintakin on selvästi halvempi eri hankintapaikkojen tajonnasta johtuen. Minkälaista kantavuusindeksiä nuo RF-renkaat sitten käytännössä vastaisivat?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment