Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rykii kylmänä...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pimmeri
    Newbiemmer
    • Mar 2007
    • 23

    Rykii kylmänä...

    Eli ongelma seuraavanlainen, E34 M50 bemari ei tahdo toimia kylmänä. Lähtee käyntiin melko hyvin mutta hyytyy hetki liikkeelle lähdön jälkeen niin että kaasulla pitää kikkailla jotta pääsee eteenpäin edes jotenkin. Vaihe menee
    ohi melko pian mutta on TODELLA kiusallinen.... Vielä lämpimänäkin tokoo
    jos painaa kaasua nopeasti jolloin seuraa vain selvästi kuultava aivastus?
    Oire on pikkuhiljaa pahentunut ja alkaa olla sellainen kutina että jonain päivänä
    jäädään tien päälle....

    Tähän mennessä on uusittu tulpat, polttoainesuodatin, ilmansuodatin ja suuttimet(käytetyt) jotka pitivät melko kovaa naputusta, auttoi kyllä toimintaan lämpimänä muttei tuohon.

    Bensan paineet on mitattu ja olivat 3 bar tuntumassa joten OK. Jotenkin alkaa tuntua että vika on siis ilmamassamittarissa joka on kyllä sekin pesty
    mutta on kai tullut tunnit täyteen......ON vaan niin kallis palikka ettei viitsi kokeilemalla selvittää onko vika siinä!

    Eli ASIANTUNTEVIA neuvoja kaivataan sekä tietoa missä tampereen seudulla voi katsotuttaa vikakoodit, kiitos jo etukäteen.......
  • pimmeri
    Newbiemmer
    • Mar 2007
    • 23

    #2
    Rykii kylmänä...

    Joo, kiitosta vaan runsaista neuvoista ja vinkeistä......

    Comment

    • Simpel
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 405

      #3
      Originally posted by pimmeri View Post
      Joo, kiitosta vaan runsaista neuvoista ja vinkeistä......
      Kaikkeen ei aina saa vastausta heti..pitää odotella pikkasen aikaa...ja samalla yrittää selvitellä vikaa itse

      Ja itse asiasta niin enpä osa sano..:/

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        #4
        Apteekista päivää, teidän autonne yskii kylmänä? Kävisikö jokin meidän hyvistä ja tehokkaista yskänlääkkeistä? No ei vaineskaa... Jossain välissä joku aina vastaa ongelma potilaille, malttia!

        Oletko tarkistanut "ruttu putken" autosta? Siis sen jota myöten ilma virtaa koneeseen?
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          #5
          Niinkuin edellä, imuvuodot...
          Vikakoodeja ja livedataa vian ollessa päällä olisi myös hyvä katsoa.
          Sytytystulppien osalta kannattaa varmistaa että ovat täsmälleen oikeaa tyyppiä ko. moottorille.

          Comment

          • pimmeri
            Newbiemmer
            • Mar 2007
            • 23

            #6
            No niin ,tulihan niitä vastauksia sieltä...

            Imuvuotoja on etsitty starttipilotin avulla eikä mitään ole löytynyt, huolimatta että ilmamäärämittarin ja kaasuläpän välisessä gummiletkussa on vähän halkeamaa muttei kuitenkaan läpi saakka. Muuallakaan ei näkynyt tai kuulunut olevan ilmavuotoja.

            Joo ja hommaa on tälläkin välin yritetty selvittää päivittäin, sekä itse kokeillen että alan yrityksiltä kysellen tai siellä poiketen. Eikä noista paikan päällä poikkeemisista oikein kyllä jäänyt paljon kerrottavaa.....

            En siis testeriin ole rakkinetta vielä saanut mutta eiköhän se jo ensiviikolla onnistu kun olen vapaalla, jos silloin sitten saisi tarkempaa tietoa ongelmasta?
            En tosin oikein luota tuohonkaan tietoon koska kuulemani mukaan noissakin on virhemahdollisuus monta kertaa. Mutta tuota on nyt varmasti seuraavaksi kokeiltava koska vikaa on ilmeisen vaikea löytää... Ja tulee liian kalliiksi vain mahdollinen vian aiheuttava osa kerrallaan kokeilla....

            Tämän vitutuksen kokeneena voin muuten todeta että mielestäni joka autossa pitäisi edelleen olla kaasari ja katkojankärjet....

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Mulla olis E36 325 boksi ja ilmamassamittari otettavissa mukaan, jos haluat että kokeillaan swapata perjantaina. Tampereelle siis tulossa.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • pimmeri
                Newbiemmer
                • Mar 2007
                • 23

                #8
                No joo,hyvä idea sinänsä. Mitenkähän sopii kun tuo on kaksilitranen ja boksi näytti olvan Siemenssin tekele jonka numeroa en nyt juuri tästä pöydältä löydä vaikka sen ylös otinkin........auto siis E34 520 vm.93 moottori M50 ilman vanosta.......

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Jaaaaaa, no ei ne sit sovi Mutta voin koodit kurkata halvalla jos tarvetta ja ihmetellä yleisesti.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • pimmeri
                    Newbiemmer
                    • Mar 2007
                    • 23

                    #10
                    Taidan mennä ensiviikolla poikkeen bosch car servicen testerissä, maksaa kuulemma 40 euroo. Päätän sitten sen jälkeen testerin näyttämän mukaan
                    mitä teen..... eli haenko pari purkkia vihreää maalia jotka kippaan katolle
                    ennen järveen tönäämistä, vai meenkö noutaan lisää osia?

                    Outo homma mutta tänään rakkine toimi yllättäen kuukauden todella kovan tokomisen jälkeen jopa melkein normaalisti, voisko olla ilman lämpötilan kanssa mitään tekemistä? Eli ruiskun lämpötila anturi tuli mieleen, jos antaa väärää tietoa niin että juuri lämpösemmällä kelillä antaa liikaa huikkaa, empä tiedä?

                    No, taidan nyt pari päivää lepuuttaa hermoja ja mennä ensi viikolla tuonne testeriin.............

                    Comment

                    • Dunky
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 4929
                      • Kotka

                      #11
                      Noi liikkeiden testerit on kyllä aika tyhjästä rahastamista. Mene ennemmin jollekkin foorumilaiselle luettamaan vikakoodit ja tutkimaan livedatat!!
                      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                      Comment

                      • pimmeri
                        Newbiemmer
                        • Mar 2007
                        • 23

                        #12
                        Ihanko totta, olisin luullut että tuollaisilla liikkeillä on paremmat vehkeet
                        vianhakuun?
                        Jossain kohtaa jo vuosi aiemmin kaveri tilaili jostain netistä (oliskohan liike ollut
                        raahessa tai oulussa) jonkin vehkeen vikakoodien lukuun eikä se toiminut hänellä(E36 vm.93) ja kokeiltaessa mun autoon ei toiminut siihenkään...... tais maksaa jonkun 150 ko laite?
                        Jos jostain saa luotettavan käsi testerin joka sopii tuohon mun autooni niin saattaisin jopa tästä rauhoituttuani harkita moisen hankintaa????
                        Kertokaa ihmeessä mistä moisia saa!

                        Comment

                        • bmw e34
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2002
                          • 633
                          • raahe

                          #13
                          Originally posted by pimmeri View Post
                          Ihanko totta, olisin luullut että tuollaisilla liikkeillä on paremmat vehkeet
                          vianhakuun?
                          Jossain kohtaa jo vuosi aiemmin kaveri tilaili jostain netistä (oliskohan liike ollut
                          raahessa tai oulussa) jonkin vehkeen vikakoodien lukuun eikä se toiminut hänellä(E36 vm.93) ja kokeiltaessa mun autoon ei toiminut siihenkään...... tais maksaa jonkun 150 ko laite?
                          Jos jostain saa luotettavan käsi testerin joka sopii tuohon mun autooni niin saattaisin jopa tästä rauhoituttuani harkita moisen hankintaa????
                          Kertokaa ihmeessä mistä moisia saa!

                          niitähän bmw :hen on aika tarkkaan 2 kpl, 1. CARSOFT (parempi kuin pelkästään nyrkit & nahkatatti) sekä 2. INPA (kaikista paras, bmw :n oma laite).
                          hinta riippuu mistä / keneltä ostaa.

                          Comment

                          • Dunky
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 4929
                            • Kotka

                            #14
                            Originally posted by bmw e34 View Post
                            hinta riippuu mistä / keneltä ostaa.
                            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                            Comment

                            • _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8972
                              • Kellokoski

                              #15
                              Originally posted by bmw e34 View Post
                              niitähän bmw :hen on aika tarkkaan 2 kpl, 1. CARSOFT (parempi kuin pelkästään nyrkit & nahkatatti) sekä 2. INPA (kaikista paras, bmw :n oma laite).
                              hinta riippuu mistä / keneltä ostaa.
                              Vaan toimiiko INPA edes noin vanhassa?
                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎