Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vettä ja kosteutta!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Freed
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 425
    • Helsinki

    #16
    Nonniin,nyt on veden tulo loppunut. Mutta kun siinä ilmanotto ritelikössä on luukut jotka toimii alipaineella(?),niin milloin niiden tulisi mennä kiinni?

    Comment

    • Jukka K
      Bimmer Rookie
      • Jan 2004
      • 157

      #17
      Moi !

      Minullakin on sama ongelma kuin Freedillä, eli vettä tulee edelleen vähän sisään. Etusisälokasuojien alumiinisuojien takana oli molemmilla puolilla vedenpoistoaukot täynnä hiekkaa ja lisäksi vasemmalla puolella (etukaiuttimen takana) reikä. Lisäksi vielä havaitsin vuotoa tuulilasin alanurkkien kohdalla, ne tiivistyivät korimassalla. Ainoaksi vaihtoehdoksi jää siis samainen lämmityslaitteen tiiviste. Auto siis E23 (728i 1985)

      Toinen kysymys, saitko Freed leiman ilman ABS:ia ?

      Alipaineläpät sulkeutuvat, kun puhallin sammutetaan tai laitetaan sisäkierto päälle (ZU) (?).

      Comment

      • Freed
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 425
        • Helsinki

        #18
        Leimahan tuli kyllä. Ei ollut mitään ongelmia. Katsastusmies ei huomannut huonoksi mennyttä alapalloniveltäkään,mutta vaihdan sen ja jarrupalat.Missäs on vika jos läpät eivät sulkeudu?Ja mistäs niihin alipaineletkuihin pääsisi käsiksi?Kun painan puhalluksen taakse niin alkaa kuulua suhina mutta ilmaa ei tule joten jokin letku on siis irti tai poikki?

        Comment

        • Freed
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 425
          • Helsinki

          #19
          No nyt ne läpät toimii.Putsasin moottorit ja rasvasin nivelet,mutta kysymys kuuluu että tuleeko luukkujen olla kiinni kun auto ei ole käynnissä? Ja kysymys numero kaksi: Miten lämppärin alipaineletkuihin pääsisi helposti(!) käsiksi,kun painan puhalluksen takanaistuville päälle niin alkaa kojelaudan alta lämppärin kohdalta kuulua suhina,joten veikkaan että letku poikki tai irti?

          Comment

          • biimer327
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1928
            • Eastside

            #20
            Kannattaa vaihtaa pakkasnesteet sinne lattialle kun rupee noita pakkasiakin olemaan,ettei lattia halkee... :roll: :lol:
            "Suck my dick!"
            -Ron Jeremy

            Comment

            • tihuovin
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1422
              • Oulu

              #21
              Ne alipaineletkut tulee sieltä "puhaltimen kaukalosta", taitaa olla 3 - 4 letkua (riippuen mallista, kaikki erivärisiä; valkoinen, punainen, musta, keltainen) auton hytin sisään.

              Sieltä ne menee "ilmareleille" jotka kiinnitetty lämppärikotelon etuseinään. Jos irroitat tuhkakupin keskikonsolista, näet niistä osan. Mutta käsiksi päästäksesi (kunnolla), joudut poistamaan keskikonsolin.

              Jotain kenties pystyy tekemään (jos helpossa paikassa) kun irroitat tuhkakupin, radion ja hanskalokeron vasemmalla puolella olevan pikkuisen "kulmapalan" kojetaulusta.

              t: Timo

              Comment

              • osilpi
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2003
                • 486
                • Espoo

                #22
                Tässä muutama kuva minun vesivuotojen syystä (jos saan kuvat laitettua).
                Etukaarien takaosat siis.

                Eiköhän noi ole jo riittävät siistit hitsaukselle, mutta mikäs pelti tohon ois parasta? Pitäis olla helpohko muotoilla ja hitsata, mutta silti tukeva.
                Jonkin sorttista (galvanoitua?? sanoi tuttu) olis pari sopivaa palaa, mutta voiko sellaista kiiltävää 1mm paksua levyä tonne laittaa? Aika hankala taivutellakin.
                E34 525i 12v 1990
                Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot

                ex-BMW:t
                E28 520iA 1983
                E28 520iA 1985

                Comment

                • biimer327
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 1928
                  • Eastside

                  #23
                  Älä sitä galvanoitua sinne sotke,AIKA paska hitsata ellei jopa mahdotonta,ellei hio TÄYDELLISESTI sitä galvanointia pois.
                  Käyt ostaa vaikka 0,75mm peltiä,on tarpeeks helppo taivutella.
                  Ja ruostesuojaus hitsauksen jälkeen sit ulko- SEKÄ sisäpuolelle :!:
                  "Suck my dick!"
                  -Ron Jeremy

                  Comment

                  • tihuovin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1422
                    • Oulu

                    #24
                    Originally posted by Freed
                    No nyt ne läpät toimii.Putsasin moottorit ja rasvasin nivelet,mutta kysymys kuuluu että tuleeko luukkujen olla kiinni kun auto ei ole käynnissä? Ja kysymys numero kaksi: Miten lämppärin alipaineletkuihin pääsisi helposti(!) käsiksi,kun painan puhalluksen takanaistuville päälle niin alkaa kojelaudan alta lämppärin kohdalta kuulua suhina,joten veikkaan että letku poikki tai irti?
                    Luukkujen kuuluu mennä kiinni, kun käännät ilman sisäkierron päälle. Ne menevät myös kiinni, kun sammutat auton ja kun alipaine on kadonnut järjestelmästä. Siellä puhallinkaukalossa on sellainen musta muovikotelo, vähän niinkuin palloista kasattu. Se on "alipainesäiliö" juuri näitä lämppärin alipaineservoja varten. Kun siellä ei enään ole alipainetta, ne luukut menee kiinni.

                    t: Timo

                    Comment

                    • harri525ixTA
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2004
                      • 101

                      #25
                      Re: Vettä ja kosteutta!

                      Originally posted by Freed
                      Eli apukuskin lattiamatto oli märkä ja purin hieman niin maton alla oikein lillui vettä.Mistä sinne sitä pääsee? Ja mistäs takakontissa pitäisi ilman kiertää kun se on alkanut "hikoilemaan" hirveästi ja vettä tiivistyy konttiin sisälle?Auto on e23.
                      vesi tulee sisälle todella pienestä raosta. mun E34:ssä joku tolvana oli joskus luullut kynnyskotelon läheisiä kumitulppia nostopaikoiksi, vääntänyt reunat rusinaksi, sitten muuan nyrkkipaja hitsasi ne kiinni ja kului 4kk niin lattialla lainehtii vesi.

                      kauhea pään raapiminen kun missään ei näy reikää. sit puutarhaletkulla vettä altapäin, ja eikös vaan sieltä paikan reunasta tihku vesi sisään. eli etufillari roiskinut vedet lattiasta läpi. reikää ei nähnyt silmällä.

                      Comment

                      • osilpi
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2003
                        • 486
                        • Espoo

                        #26
                        Originally posted by biimer327
                        Älä sitä galvanoitua sinne sotke,AIKA paska hitsata ellei jopa mahdotonta,ellei hio TÄYDELLISESTI sitä galvanointia pois.
                        Käyt ostaa vaikka 0,75mm peltiä,on tarpeeks helppo taivutella.
                        Ja ruostesuojaus hitsauksen jälkeen sit ulko- SEKÄ sisäpuolelle :!:
                        Selvä, hyvä tuokin tietää! Tollasta vaan oli pihalla lojumassa... En ite osaa juurikaan hitsata, vaan eräs kaveri tekee sen. Mä teen pohjat ja hankin pellit ym. Eli hankitaan sitten ihan tavallista peltiä.

                        Joo, suojaus tehdään kunnolla! Mastonin ruosteenestopohjamaali, ja saman valmistajan siveltävä kiveniskumassa. Luulis riittävän?

                        Edit: piti vielä kysyä, että mistähän Espoosta kannattais kysellä edullisesti pieniä pellin paloja?? Mahtaako noista K-raudoista ym saada, en olisi ihan varma.
                        E34 525i 12v 1990
                        Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot

                        ex-BMW:t
                        E28 520iA 1983
                        E28 520iA 1985

                        Comment

                        • MikkoJII
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 1807
                          • Lapua

                          #27
                          Mulle hitsattiin lattiaan 1mm peltiä (vai olikohan jopa ruostumatonta terästä), ei pitäis aivan heti tulla läpi
                          E32 750i 11/89

                          Comment

                          • Freed
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2004
                            • 425
                            • Helsinki

                            #28
                            Vielä niiden luukkujen toiminnasta.(siis ne jotka ovat siinä heti konepellin jälkeen) Minulla ne luukut jäävät auki kun auton sammuttaa,vaikka laittaa sisäilmankierron päälle ennen sammutusta niin luukut aukeavat.Olisiko kenelläkään räjäytys kuvaa niistä alipainemoottoreista? Jotenkin tuntuu että minulla olisi ne jouset laitettu väärin sinne tjsp.

                            Comment

                            • tihuovin
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 1422
                              • Oulu

                              #29
                              Siitä hitsauksesta, vedä kunnolla "saumamällillä" ne hitsisaumat umpeen ennen maalausta ja massausta. Sillä keinolla saa pienetkin reiät umpeen ja veden pysymään siellä missä pitääkin, eli ulkopuolella.

                              Niistä luukuista, saatta olla että puhuin läpiä päähäni aikaisemmin. Pitää itsekin tarkistaa kumminpäin se läppä toimii kun alipaine katoaa. Ne joko aukeaa tai menee kiinni kun auton sammutat.

                              Pääasia on, että ne menee kiinni kun moottori käy ja sisäkierron panee päälle.

                              t: Timo

                              Comment

                              • tihuovin
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2003
                                • 1422
                                • Oulu

                                #30
                                Ai niin, niistä luukuista vielä. Niiden toimintalogiikka on juuri niinkuin ne toimii irrallaankin. Jos luukut oli kiinni silloin kun irroitit ne autosta, on ne kiinni myös kun sammutat auton. Jos ne oli auki ja menee kiinni vasta alipaineella, on ne auki kun sammutat auton.

                                On sen verran aikaa kulunut kun viimeksi niitä käpistelin, että on unohtunut niiden toiminta (kiinni vai auki) irrallaan.

                                t: Timo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎