Nonniin,nyt on veden tulo loppunut. Mutta kun siinä ilmanotto ritelikössä on luukut jotka toimii alipaineella(?),niin milloin niiden tulisi mennä kiinni?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vettä ja kosteutta!
Collapse
X
-
Moi !
Minullakin on sama ongelma kuin Freedillä, eli vettä tulee edelleen vähän sisään. Etusisälokasuojien alumiinisuojien takana oli molemmilla puolilla vedenpoistoaukot täynnä hiekkaa ja lisäksi vasemmalla puolella (etukaiuttimen takana) reikä. Lisäksi vielä havaitsin vuotoa tuulilasin alanurkkien kohdalla, ne tiivistyivät korimassalla. Ainoaksi vaihtoehdoksi jää siis samainen lämmityslaitteen tiiviste. Auto siis E23 (728i 1985)
Toinen kysymys, saitko Freed leiman ilman ABS:ia ?
Alipaineläpät sulkeutuvat, kun puhallin sammutetaan tai laitetaan sisäkierto päälle (ZU) (?).
Comment
-
-
Leimahan tuli kyllä. Ei ollut mitään ongelmia. Katsastusmies ei huomannut huonoksi mennyttä alapalloniveltäkään,mutta vaihdan sen ja jarrupalat.Missäs on vika jos läpät eivät sulkeudu?Ja mistäs niihin alipaineletkuihin pääsisi käsiksi?Kun painan puhalluksen taakse niin alkaa kuulua suhina mutta ilmaa ei tule joten jokin letku on siis irti tai poikki?
Comment
-
-
No nyt ne läpät toimii.Putsasin moottorit ja rasvasin nivelet,mutta kysymys kuuluu että tuleeko luukkujen olla kiinni kun auto ei ole käynnissä? Ja kysymys numero kaksi: Miten lämppärin alipaineletkuihin pääsisi helposti(!) käsiksi,kun painan puhalluksen takanaistuville päälle niin alkaa kojelaudan alta lämppärin kohdalta kuulua suhina,joten veikkaan että letku poikki tai irti?
Comment
-
-
Ne alipaineletkut tulee sieltä "puhaltimen kaukalosta", taitaa olla 3 - 4 letkua (riippuen mallista, kaikki erivärisiä; valkoinen, punainen, musta, keltainen) auton hytin sisään.
Sieltä ne menee "ilmareleille" jotka kiinnitetty lämppärikotelon etuseinään. Jos irroitat tuhkakupin keskikonsolista, näet niistä osan. Mutta käsiksi päästäksesi (kunnolla), joudut poistamaan keskikonsolin.
Jotain kenties pystyy tekemään (jos helpossa paikassa) kun irroitat tuhkakupin, radion ja hanskalokeron vasemmalla puolella olevan pikkuisen "kulmapalan" kojetaulusta.
t: Timo
Comment
-
-
Tässä muutama kuva minun vesivuotojen syystä (jos saan kuvat laitettua).
Etukaarien takaosat siis.
Eiköhän noi ole jo riittävät siistit hitsaukselle, mutta mikäs pelti tohon ois parasta? Pitäis olla helpohko muotoilla ja hitsata, mutta silti tukeva.
Jonkin sorttista (galvanoitua?? sanoi tuttu) olis pari sopivaa palaa, mutta voiko sellaista kiiltävää 1mm paksua levyä tonne laittaa? Aika hankala taivutellakin.E34 525i 12v 1990
Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot
ex-BMW:t
E28 520iA 1983
E28 520iA 1985
Comment
-
-
Originally posted by FreedNo nyt ne läpät toimii.Putsasin moottorit ja rasvasin nivelet,mutta kysymys kuuluu että tuleeko luukkujen olla kiinni kun auto ei ole käynnissä? Ja kysymys numero kaksi: Miten lämppärin alipaineletkuihin pääsisi helposti(!) käsiksi,kun painan puhalluksen takanaistuville päälle niin alkaa kojelaudan alta lämppärin kohdalta kuulua suhina,joten veikkaan että letku poikki tai irti?
t: Timo
Comment
-
-
Re: Vettä ja kosteutta!
Originally posted by FreedEli apukuskin lattiamatto oli märkä ja purin hieman niin maton alla oikein lillui vettä.Mistä sinne sitä pääsee? Ja mistäs takakontissa pitäisi ilman kiertää kun se on alkanut "hikoilemaan" hirveästi ja vettä tiivistyy konttiin sisälle?Auto on e23.
kauhea pään raapiminen kun missään ei näy reikää. sit puutarhaletkulla vettä altapäin, ja eikös vaan sieltä paikan reunasta tihku vesi sisään. eli etufillari roiskinut vedet lattiasta läpi. reikää ei nähnyt silmällä.
Comment
-
-
Originally posted by biimer327Älä sitä galvanoitua sinne sotke,AIKA paska hitsata ellei jopa mahdotonta,ellei hio TÄYDELLISESTI sitä galvanointia pois.
Käyt ostaa vaikka 0,75mm peltiä,on tarpeeks helppo taivutella.
Ja ruostesuojaus hitsauksen jälkeen sit ulko- SEKÄ sisäpuolelle :!:
Joo, suojaus tehdään kunnolla! Mastonin ruosteenestopohjamaali, ja saman valmistajan siveltävä kiveniskumassa. Luulis riittävän?
Edit: piti vielä kysyä, että mistähän Espoosta kannattais kysellä edullisesti pieniä pellin paloja?? Mahtaako noista K-raudoista ym saada, en olisi ihan varma.E34 525i 12v 1990
Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot
ex-BMW:t
E28 520iA 1983
E28 520iA 1985
Comment
-
-
Vielä niiden luukkujen toiminnasta.(siis ne jotka ovat siinä heti konepellin jälkeen) Minulla ne luukut jäävät auki kun auton sammuttaa,vaikka laittaa sisäilmankierron päälle ennen sammutusta niin luukut aukeavat.Olisiko kenelläkään räjäytys kuvaa niistä alipainemoottoreista? Jotenkin tuntuu että minulla olisi ne jouset laitettu väärin sinne tjsp.
Comment
-
-
Siitä hitsauksesta, vedä kunnolla "saumamällillä" ne hitsisaumat umpeen ennen maalausta ja massausta. Sillä keinolla saa pienetkin reiät umpeen ja veden pysymään siellä missä pitääkin, eli ulkopuolella.
Niistä luukuista, saatta olla että puhuin läpiä päähäni aikaisemmin. Pitää itsekin tarkistaa kumminpäin se läppä toimii kun alipaine katoaa. Ne joko aukeaa tai menee kiinni kun auton sammutat.
Pääasia on, että ne menee kiinni kun moottori käy ja sisäkierron panee päälle.
t: Timo
Comment
-
-
Ai niin, niistä luukuista vielä. Niiden toimintalogiikka on juuri niinkuin ne toimii irrallaankin. Jos luukut oli kiinni silloin kun irroitit ne autosta, on ne kiinni myös kun sammutat auton. Jos ne oli auki ja menee kiinni vasta alipaineella, on ne auki kun sammutat auton.
On sen verran aikaa kulunut kun viimeksi niitä käpistelin, että on unohtunut niiden toiminta (kiinni vai auki) irrallaan.
t: Timo
Comment
-
Comment