Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vettä ja kosteutta!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Freed
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 425
    • Helsinki

    #31
    Irrallaan ne tosiaan on auki.Eli sitten ne toimii kuin pitääkin.Kiitos!

    Comment

    • jsa
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 53
      • jkl mlk

      #32
      Pellistä vielä. Sähkösinkitty pelti on kyl kaiken paras pelti hitsata.
      Ja kestää. :idea: Haeppas tohon hommaan pala 0,7 mm sellasta.
      Eläkä sekota kuumasinkkin,sit rupee :juo

      Comment

      • osilpi
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2003
        • 486
        • Espoo

        #33
        Originally posted by jsa
        Pellistä vielä. Sähkösinkitty pelti on kyl kaiken paras pelti hitsata.
        Ja kestää. :idea: Haeppas tohon hommaan pala 0,7 mm sellasta.
        Eläkä sekota kuumasinkkin,sit rupee :juo
        Nyt on vissiin jo tulossa ihan tavallista peltiä, vahvuudella 0.7-1mm. Saa nyt luvan kelvata, jos ilmatteeks saan...
        Katotaan nyt, mitä tosta tulee... Toivottavasti perjantaina on hitsattu jo.
        E34 525i 12v 1990
        Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot

        ex-BMW:t
        E28 520iA 1983
        E28 520iA 1985

        Comment

        • osilpi
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2003
          • 486
          • Espoo

          #34
          Nyt suututtaa... Hitsari (töiden kautta puolituttu) ei sitten ilmestynyt paikalle (toisen kerran peräkkäin!) eikä vastaa puhelimeen. Vaihdan siis työn tekijää.

          Eli pitäisi löytää edullinen hitsari Espoon seudulta (tai läheltä), joka kuitenkin tekee työn kunnolla. Aukot olen valmiiksi tehnyt, ja paikkapellitkin on lähes valmiiksi muotoiltu. Eli olisi hitsausta vaille valmis (tietty suojaus päälle, sen teen itse).

          Hitsattavat kohdat: helmakotelojen saumaa etupäästä hieman, etulattiaan molemmille puolille paikat (jotka siis ovat jo muotoiltu), oikean etulokarin saumaan pikkupaikka (peukalon kokoinen) ja takahelmaan kämmenen kokoinen suora pelti. Mahdollisesti myös helmakotelojen (etu-)nostokohtiin pienet paikat.
          Sauman ei tarvitse olla mitenkään hienoa, kunhan pitää vettä ja kestää. Ne jää kaikki piiloon massan alle.

          Ehdotelkaa siis hitsareita, tai jos joku teistä on valmis tekemään tuon, ilmotelkaa ihmeessä :wink:

          Luonnollisesti maksan työstä opiskelijan budjettiin sopivan korvauksen.

          vastatkaa tänne, tai mailatkaa osilpi(ät)surfeu.fi
          E34 525i 12v 1990
          Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot

          ex-BMW:t
          E28 520iA 1983
          E28 520iA 1985

          Comment

          • osilpi
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2003
            • 486
            • Espoo

            #35
            Nyt on hitsattu. Löytyi myös reiät takakaaren etuosista. Yhteensä vissiin 10 reikää, joista osa oli aika isoja.
            Koko hommalle tuli hintaa 250e, mikä mielestäni ei ole paha. Kyllähän siinä hitsarilla aikaa meni, ja materiaalit, massat ym kuului hintaan. Jälkikin oli ihan asiallista.
            Eipä tule enää vedet lattialle!

            Neuvoi laittamaan helmakoteloihin halpismoottoriöljyä sumuna, ja näin aion myös tehdä. Kerran vuoteen kun tekee, niin hidastaa ruostumista jonkun verran.
            E34 525i 12v 1990
            Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot

            ex-BMW:t
            E28 520iA 1983
            E28 520iA 1985

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎