Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d + sininen savu kierroksien jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juubi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 999

    330d + sininen savu kierroksien jälkeen

    e46 330d -02 (M57) kone työntää sinistä savua kun kierrokset putoavat tyhjäkäynnille. Kierroksilla kone ei juuri savuta, mutta kun kierrokset laskee niin tuuppaa sinistä savua.

    Ajattelin ensimmäiseksi turbovikaa ja otinkin mutkan pois putkesta. Ahtoputkissa oli hieman öljyä, mutta ei kuitenkaan muutamaa pisaraa enempää. Ahdin ei vaikuttanut avaamisen jälkeenkään vialliselta, joten koekäytin moottoria ilman turboa/pakoputkea. Kone työnsi samaa sinisavua edelleen, joten turbovian voi ainakin sulkea pois.

    Uusittuja osia:
    - Polttoainesuodatin
    - Ilmansuodatin
    - Öljyt + suodatin (Teboil carat III)
    - Huohotin vaihdettu tamppoonista vortexiin

    Kone käy normaalin kuuloisesti, enkä ole huomannut toiminnassa mitään erikoista. Vikakoodeja ei ollut kun tuossa taannoin tarkistin.

    Olisikohan raadilla ehdotuksia jatkotesteistä tai ehdotuksia vian aiheuttajasta?

    E: Liekkö muita potentiaalisia vaihtoehtoja kun venttiilivarsien kumit?
    Last edited by Juubi; 07-06-2009, 22:56.
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Kutospytyn mäntä?

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9138
      • Oulu

      #3
      Originally posted by Hemi View Post
      Kutospytyn mäntä?
      Viitsitkö vielä tarkentaa, kun ainakin itselle tämä ehdotus tuli aika puskista.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Juubi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 999

        #4
        Originally posted by Hemi View Post
        Kutospytyn mäntä?
        Kerrohan ihmeessä lisää tästä. Mitä erikoista on juuri tuossa männässä?

        Comment

        • Yltti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 2792
          • Kuopio suamen texas

          #5
          Öljyä menee venttiili koneistosta palotilaan. 6 pytyn mäntä? nyt on jotakin mihin en ole itse ennen törmännyt mielenkiinnolla odottelen.
          1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
          F10 525d Xdrive comfort sitte
          Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
          www.rotator.fi

          Comment

          • Juubi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 999

            #6
            Löytyisiköhän joltain hieman paremmin perusteltuja ehdotuksia vian aiheuttajaksi vai tyydytäänkö syyttämään venttiilivarsien kumeja?

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6324
              • P-Pohjanmaa

              #7
              Öljymerkki !
              Mulla oli sellainen ongelma tässä talvella,koneeseen tuli "väärät" öljyt jolloin öljyä kului litra 2000 km tai siis tikun ylärajasta alarajaan.
              Tuo aíheutti minulla savutuksen,ajattelin jo että turbo mennyt mutta öljylaatu\merkki aiheutti tämän,tämän öljyn olisi pitänyt olla sopivaa mutta käytännössä näin ei ollut.
              Öljyt vaihdettiin ja nyt ajettu tasan 15 tkm ja edellleen ylärajassa,ja öljyt vaihdetaankin nyt..

              Eli milloin öljyt vaihdettu ?
              Kuluttaako\kuluttiko autosi öljyä ennen öljynvaihtoa?
              Last edited by veku; 10-06-2009, 17:31. Reason: pari lisäkysymystä...
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • Juubi
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2004
                • 999

                #8
                Originally posted by veku View Post
                Tuo aíheutti minulla savutuksen,ajattelin jo että turbo mennyt mutta öljylaatu\merkki aiheutti tämän,tämän öljyn olisi pitänyt olla sopivaa mutta käytännössä näin ei ollut.
                Savuttiko jatkuvasti vai juuri noin kierrosten jälkeen tyhjäkäynnillä?

                Originally posted by veku View Post
                Eli milloin öljyt vaihdettu ?
                Kuluttaako\kuluttiko autosi öljyä ennen öljynvaihtoa?
                Öljyillä on ajettu noin 40km. Auto on vielä kilvetön, joten pieniä testilenkkejä enempää en ole sillä vielä ajanut. Tyhjäkäyntiä se on kyllä lotkottanut useita puolituntisia silloin tällöin vuoden seisonta-aikanaan. Tällä tyhjäkäytöllä ei ole tuntunut olevan vaikutusta suuntaan tai toiseen.

                Comment

                • Antsah
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1776
                  • Oulu

                  #9
                  Öljymerkki

                  Mitä itse katselin heti ekana niin eikai tuo Carat III ole Bemarin longlife öljy ainakaan. Väärät öljyt?

                  Comment

                  • Juubi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2004
                    • 999

                    #10
                    Originally posted by Antsah View Post
                    Mitä itse katselin heti ekana niin eikai tuo Carat III ole Bemarin longlife öljy ainakaan. Väärät öljyt?
                    ACEA luokitus B4 on kyllä tuolla öljyllä oikea ja pitäisi ainakin siis luokituksen puolesta toimia. Täytyy kokeilla jollain muulla öljyllä ja katsoa miten vaikuttaa.

                    Comment

                    • Pekuz
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2008
                      • 687
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Diiselissähän ei vielä tuohon aikaan ole ollut Bmw LL luokistusta muistaakseni?:think
                      Ja eikös oikea öljyluokitus dieselille ole ACEA A3/B3...
                      ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

                      Comment

                      • Antsah
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1776
                        • Oulu

                        #12
                        Katoin vaan, että tuolla Teboilin sivuilla on tuo Longlife -04 luokitus mainittu Teboil Diamond ja Diamond Plus:aan. VAG-konsernin öljynä mainostavat erityisesti tuota Carat III:sta
                        Last edited by Antsah; 15-06-2009, 15:04.

                        Comment

                        • Juubi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2004
                          • 999

                          #13
                          Vastataanpa tänne vielä ratkaisu. Eli savutus loppui tosiaan öljymallin vaihdolla. Teboilin Carat III:t vaihdettiin Teboilin Diamondiin ja savutus loppui noin 20min käytön jälkeen öljynvaihdosta. Autolla ajettu nyt noin 5tkm vaihdosta ja oireet ovat tosiaan pysyneet poissa.

                          Comment

                          • Rahu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 6464
                            • Tuusula

                            #14
                            Ei sitte tainnukaan olla se kutospytyn mäntä.:think
                            BMW Service
                            P.o4oo925441
                            [email protected]
                            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                            Comment

                            • Juubi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2004
                              • 999

                              #15
                              Originally posted by Rahu View Post
                              Ei sitte tainnukaan olla se kutospytyn mäntä.:think
                              No ei, ellei tuo toinen öljy sitten nimenomaan korjaa 6. pytyn mäntiä

                              OT
                              Kieltämättä aika hyödyttömiä ovat nuo Hemin yksioikoiset tokaisut ilman minkäänlaista selitystä tai perusteluja. Hankala on esim ko. moottoria tuntemattoman päätellä että oliko tuo fiduilua vai onko tämän mallin moottoreissa oikeasti jotain tarkistamisen arvoista 6. pytyn männässä.
                              /OT

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎