Announcement

Collapse
No announcement yet.

ASC/DSC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2855
    • Tampere

    #31
    Eikö +T tarkoita sitä että jarruttaa sutivaa pyörää? Voi toki kuulua vakiona ASC:hen joka on luistonesto eli rajoittaa moottorin tehoa sutimistilanteessa.
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      #32
      Originally posted by böntti View Post
      Eikö +T tarkoita sitä että jarruttaa sutivaa pyörää? Voi toki kuulua vakiona ASC:hen joka on luistonesto eli rajoittaa moottorin tehoa sutimistilanteessa.
      Tuo +T kuuluu vakiona ASC:n ainakin E39:ssä. Ei ole ollut saatavilla E39 pelkästään ASC:llä, ilman +T:tä. Jarruuttaahan se sutivaa pyörää, mutta vähentää myös moottorin tehoa samalla.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • bmw323it
        BTCF Member
        • Mar 2008
        • 1821
        • N/A

        #33
        Originally posted by HTK12 View Post
        Tuo +T kuuluu vakiona ASC:n ainakin E39:ssä. Ei ole ollut saatavilla E39 pelkästään ASC:llä, ilman +T:tä. Jarruuttaahan se sutivaa pyörää, mutta vähentää myös moottorin tehoa samalla.
        Niin, eipä ASC ja ASC+T tainnut olla erikseen saatavilla kuin E36:ssa. Uudempiin malleihin (e39, e46) sai vain ASC+T tai DSC, mutta niissä pudotettiin +T pois kauppanimestä.
        Nyt:
        BMW 530e (g30)
        BMW 335i (e90)
        BMW 323iC (e36)
        BMW 850i (e31)
        Golf GTE
        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          #34
          Originally posted by bmw323it View Post
          Niin, eipä ASC ja ASC+T tainnut olla erikseen saatavilla kuin E36:ssa. Uudempiin malleihin (e39, e46) sai vain ASC+T tai DSC, mutta niissä pudotettiin +T pois kauppanimestä.
          E34 ja E32 oli myös saatavilla sekä pelkällä ASC:lla että myöhemmin viimeisimmissä ASC +T. Muistaakseni ihan alkupään E38 olisi ollut myös pelkkä asc mutta saatan olla väärässäkin. DSC:n yhteydessä on aina ollut traction control.

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            #35
            Originally posted by wham! View Post
            Elikkä onko tämä kaikki tieto "sähköisestä lukkoperästä" huuhaata kun sain sellaisen käsityksen että se +T olisi se jokin extra siihen normaaliin asc-tekniikkaan vai onko tämä siis karu totuus että autossani ei ole mitään hienoa?



            -wham
            Aika usein sutivaa pyörää jarruttavasta toiminnosta käytetään sinänsä virheellistä nimitystä "sähköinen lukkoperä".

            (oikea sähköinen lukkoperä on käytössä lähinnä kuorma-autokalustossa (myös jotkut maasturit, traktorit ym) jossa siis tasauspyörästön lukon voi kytkeä sähköisesti päälle ja pois.)

            Sutivaa pyörää jarruttava toiminne on vakiovaruste lähes kaikissa 97 jälkeen valmistetuissa BMW malleissa , ja esim kaikissa E39:ssä
            Last edited by WSE1; 21-01-2015, 05:14.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎