Announcement

Collapse
No announcement yet.

korjasin ja ny ei käy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tjheinon
    Newbiemmer
    • Jun 2009
    • 4
    • Tampere

    korjasin ja ny ei käy

    740 M60 -95. Vaihdoin imusarjan päädyn/alipaineventtiilin, vanha oli tiputtanut öljyä imusarjaan. Torxi pyöräytetty --> imusarjan ja ruiskut joutui irroittamaan. Kaikki takas --> ei käynnisty.

    Öljyä oli tulppien päällä, putsattu ja uudet tulpat. Puolien vastukset ok. Puolille ja kannen päällä oleviin johtorasioihin tulevat johdot ok. Nokka-akselin ja kampiakselin asentotunnistimet kokeiltu uusilla.

    Tuntuu kuin lähtis mutta sammuu heti. Lähtee kaasua painamalla / polkemalla käyntiin, mutta käy miten sattuu. Mustaa savua tulee, ei sinistä.
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16421
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by tjheinon View Post
    740 M60 -95. Vaihdoin imusarjan päädyn/alipaineventtiilin, vanha oli tiputtanut öljyä imusarjaan. Torxi pyöräytetty --> imusarjan ja ruiskut joutui irroittamaan. Kaikki takas --> ei käynnisty.

    Öljyä oli tulppien päällä, putsattu ja uudet tulpat. Puolien vastukset ok. Puolille ja kannen päällä oleviin johtorasioihin tulevat johdot ok. Nokka-akselin ja kampiakselin asentotunnistimet kokeiltu uusilla.

    Tuntuu kuin lähtis mutta sammuu heti. Lähtee kaasua painamalla / polkemalla käyntiin, mutta käy miten sattuu. Mustaa savua tulee, ei sinistä.
    Bensaletkut väärinpäin ?

    Comment

    • Luntti
      2Wheel Driver
      • Jul 2003
      • 5021
      • Yka

      #3
      Näistä saa tulpat kastumaan suhteellisen helposti.
      Pitäisikö tarkistaa ja tarkistuksen jälkeen starttaus hieman kaasulla.

      Eikös ole mukavat ne torxit? Helposti pyörähtää kantit.

      Edit: Koita pitää käynnissä niin kauan kunnes lisärikastus lähtee pois.
      Last edited by Luntti; 15-06-2009, 23:31.

      Comment

      • TFV
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 3080
        • Nurmijärvi

        #4
        Niinhän siinä usein käy.
        Vaihda ne venttiilinkoppien tiivisteet, niin pääset siitä tulppien öljykylvystä.
        Mutta asiaan, voisiko olla suuttimet huonosti kiinni, että saa ilmaa? Laitoitko "prikat" (tai kiristyspellit whatewer) suuttimiin? Voisiko järjestelmässä vain olla ilmaa? Se suutintukki tuppaa vääntymään, jos sitä väkisin kampeaa ja sitten voi olla vaikeaa saada paikalleen tiiviisti. Mä mitään tiedä, kunhan mietin
        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

        Comment

        • tjheinon
          Newbiemmer
          • Jun 2009
          • 4
          • Tampere

          #5
          Kiitti vinkeistä, mutta..

          - bensaletkut ei voi olla väärinpäin (eri mittaiset)

          - startattu on - ei voi johtua märistä tulpista

          - Suuttimien prikat on kiinni ja jakotukkia en edes irroittanut.

          joo ja ikävät oli torxit avata, kun oli kierteet umpeenhapettuneet..

          Olisko lisävinkkejä?

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #6
            Imusarjan päällä menevästä johtosarjasta lähtee ohut ja muistaakseni lyhyt maadoitusjohto mikä menee apukuskinpuoleisen lohkon taakse kiinni muistaakseni vesikanavan pultin alle. Tarkista että on paikallaan.
            Onko sulakerasiassa olevat moottorinohjauksen sulakkeet ehjät, muistaakseni siellä on yksi 10A sulake minkä kautta tulee joku dme:n pääsyötöistä, tämä voi palaa jos esim öljypinnan tasoanturi tai sen johdotus menee rikki ja oikoseen (käytännössä itellä tapahtunut). Ei käynistyny tällöin.
            Last edited by Supa; 16-06-2009, 22:29.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • pheno
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 1985
              • Tampere

              #7
              oliskohan imuilman lämpöanturin liitin sekoittunut johonkin toiseen, siinä on samanlaisia lähekkäin.

              Comment

              • tjheinon
                Newbiemmer
                • Jun 2009
                • 4
                • Tampere

                #8
                nämäkin jo katsottu

                - Sulakkeet on ehjät

                - Maadotusjohto tarkistettu ja crc:tä käytetty

                - Lämpöanturin johto tarkistettu ja anturi toimii (kokeilin kädellä ja vastusmittarilla)

                Comment

                • Seiska
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2002
                  • 126
                  • Vantaa

                  #9
                  hmm....

                  Laitappa kaasulla käyntiin ja opeta moottoriboksi uudestaan , jos olet akun kaapelit irrottanut. M60b30 ainakin meni joka kerta ihan sekaisin bägin irrotuksen aikana.

                  Ajetaan 1 ja 2 vaihteella pari kertaa ylös ja alas kierros alueet. Välissä alle 1000rpm hetken.
                  Kokeileppa hakea lisää infoa netista / search.

                  -Jani
                  Team Top Alcohol
                  Jetta TSI -10
                  Ex: 730i -88,320i 2.7 -86,530 v8 -93,325i -94,750iAL -88, 316i -89, 320D -00

                  Comment

                  • ongelmalapsi
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 1063
                    • Hämeenlinna

                    #10
                    Suuttimien pohjasta puuttuu o-renkaat
                    Imusarjan tiivisteet viturallaan välissä....
                    Tai bensa letku vuotaa tukin juuresta.
                    -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                    -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                    -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                    -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                    -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                    Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                    GMC Topkick C6500 rollback -95
                    Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                    E46 330xiA -02
                    Chrysler neon -99

                    Comment

                    • tjheinon
                      Newbiemmer
                      • Jun 2009
                      • 4
                      • Tampere

                      #11
                      No ei kai auta kuin irroittaa imusarja uudelleen..

                      Mulla on aiemminkin ollut yli viikonkin akunkengät irti, ei ole seonnut ruisku/moottorinohjaus. Luulisi että kävis edes tyhjäkäyntiä jos on tommoinen vika.

                      Bensaletkun vuotoon en usko, ei tuu soppaa uloskaan. Ja oon nekin irroittanut ja kiinnittänyt jo uudestaan. Ruiskusuuttimet eivät olleet irti imusarjasta, joten ei kai ne suuttimen tiivisteetkään rikki.

                      Kiitosta vaan kaikille, josko tälläviikolla projekti tulisi kuntoon. Pitäsi käyttää leimallakin tuota..

                      Joo. Vika löyty: imusarjan tiivistehän se. Vanha rähmäkäpälä oli kuitenkin onnistunut rikkomaan yhden tiivisteen. Nyt käy ja kukkuu. Vaikka homma oli varsin aikaavievä kannatti vaihtaa se rikkinäinen alipaineventtiili.
                      Last edited by tjheinon; 23-06-2009, 20:14.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎