Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käsittämätöntä värinää koneessa

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • karpenter
    Newbiemmer
    • Mar 2009
    • 2
    • ilmajoki

    Käsittämätöntä värinää koneessa

    Jos jollain olisi tullut vastaavaa eteen.

    Kohteena -93 mallinen 520, ajettu 160 tkm, viimeksi laitettu: uusi lambda, tulpat, sekä paljon muuta. Käytetty BMW-huollossa, eikä mitään vikakoodeja ole löytynyt, mutta silti !
    Kun auto saapuu kierrosluku alueelle 2200-2700rpm, alkaa käsittämätön tärinä joka tuntuu aina kuskin penkissä ja koko autossa. Väittäisin että moottorissa, ei perässä, vaihteistossa saati renkaissa. Polttoaineen kulutus korkealla, tankki täyteen (80l), ja trippimittariin 100km, niin mittari näyttää 60l.
    Kaikki arvot ok, eikä huollon tietokoneet näytä että mikään olisi vialla!
    Vanos purettu, eikä siinäkään mitään, ilmamassa-anturi kunnossa, ei ilmavuotoja...

    Olisiko mitään vastaavaa tullut kellään eteen omien bemarien kanssa.
    Ei viitsisi tästä helmestä luopua vielä, sillä auto on kuin pakasta vedetty.
  • Kapanos
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 1394
    • Kirkkonummen Westend

    #2
    Ottaako pakoputki koriin kiinni? itsellä oli samanlaisia oireita kun pakoputken loppupää otti koriin kiinni. Tai moottorin kannakekumien kunto/ kiinnitys?
    E30 M50tic -90
    E34 M5 -90
    E91 325d M-sport -07
    Ford F100 -53 LS edition

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8972
      • Kellokoski

      #3
      Täriseekö myös paikallaan ollessa vai vain ajossa?
      Mitenkäs jos kaksoismassavauhtipyörä on rikki, voisiko se aiheuttaa värinöitä? Kolahtaako sammuttaessa vaihde vapaalla ja kytkin ylhäällä?
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • karpenter
        Newbiemmer
        • Mar 2009
        • 2
        • ilmajoki

        #4
        pakoputki on uusittu ja ei ota minnekään. vauhtipyörään en osaa sanoa mitään mutta mielenkiintoinen ajatus... tärinä on ajossa, vaihteesta riippumatta, kunhan kierrokset ovat tuolla mainitulla alueella. tärinä on myös paikallaan, kytkin pohjassa ja tai ei. kannnatinkumit ovat uudet. joten ei häikkää koneen tai laatikon kiinnityksissä. kardaani kunnossa ja perä.
        Onko koneessa joitain tasapainoitusakseleita?
        Puristukset n.16 joka sylinterissä

        Ajatuksia otetaan vastaan

        Comment

        Working...
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎