Announcement

Collapse
No announcement yet.

lambda peltisarjaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marko_k
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 68
    • Lpr

    #16
    Lainataas tätä topicia.

    Elikkä, bemarin pienistä "nyhtämis"-ongelmista johtuen, ajattelin tarkistaa lambda-anturit. Autoni ostaessa siihen oli asennettu rosteripakosarja, ja kas kummaa, eihän siellä ole lambdoja lainkaan.

    Lueskelin jostain, että tuo on yleistä uusien putkistojen/sarjojen kanssa, ja jos lambdat puuttuvat, pitää autossa olla tähän tarkoitukseen oleva moottorinohjausyksikkö, eikö näin ?

    No nyt voisi olettaa että tuohonkin on sellainen yksikkö vaihdettu, mutta onko se mahdollista että siellä olisi vielä alkuperäinen yksikkö paikallaan, vai kävisikö tuolloin auto aivan päin persettä ? Auto kun tuntuu vetävän hieman nyhtämällä, ei kiihdy tasaisesti, ja välillä tuntee kuinka moottori empii vaikka tarjoaa kaasua. Tyhjäkäynti on kyllä tasaista, vaikkakin välillä kuuluu pieniä tsupsahduksia..

    Tarkistin sen moottoriohjausyksikön sarjanumeron, jos joku tuon perusteella osaisi kertoa onko tuo oikeanlainen;
    BOSCH 0 261 200 413
    1 744 698

    ..vai keksiikö joku mistä muusta tuo vika voisi johtua ? tulpat ok, ilmansuodatin puhdistettu, ja motronic tarkastettu kosteuden varalta, ok..

    EDIT: Moottorina M50B25 Vanos
    EX: e36 325i coupe Sterlingsilber
    Ex: e36 318i Diamandschwarz

    Comment

    • Hammu
      Moderator
      • Nov 2006
      • 3971
      • Nurmijärvi

      #17
      Originally posted by marko_k View Post
      Lainataas tätä topicia.

      Elikkä, bemarin pienistä "nyhtämis"-ongelmista johtuen, ajattelin tarkistaa lambda-anturit. Autoni ostaessa siihen oli asennettu rosteripakosarja, ja kas kummaa, eihän siellä ole lambdoja lainkaan.

      Lueskelin jostain, että tuo on yleistä uusien putkistojen/sarjojen kanssa, ja jos lambdat puuttuvat, pitää autossa olla tähän tarkoitukseen oleva moottorinohjausyksikkö, eikö näin ?

      No nyt voisi olettaa että tuohonkin on sellainen yksikkö vaihdettu, mutta onko se mahdollista että siellä olisi vielä alkuperäinen yksikkö paikallaan, vai kävisikö tuolloin auto aivan päin persettä ? Auto kun tuntuu vetävän hieman nyhtämällä, ei kiihdy tasaisesti, ja välillä tuntee kuinka moottori empii vaikka tarjoaa kaasua. Tyhjäkäynti on kyllä tasaista, vaikkakin välillä kuuluu pieniä tsupsahduksia..

      Tarkistin sen moottoriohjausyksikön sarjanumeron, jos joku tuon perusteella osaisi kertoa onko tuo oikeanlainen;
      BOSCH 0 261 200 413
      1 744 698

      ..vai keksiikö joku mistä muusta tuo vika voisi johtua ? tulpat ok, ilmansuodatin puhdistettu, ja motronic tarkastettu kosteuden varalta, ok..

      EDIT: Moottorina M50B25 Vanos

      Kyllä se lambda siellä on.
      Se ei oo pakosarjoissa, vaan se löytyy siitä yhdysputkesta ennen katteja.


      Kuulostaa aika pitkälti lambda tai ilmamäärämittarivialta.

      Comment

      • marko_k
        Bimmer Rookie
        • Feb 2007
        • 68
        • Lpr

        #18
        Originally posted by Hammu View Post
        Kyllä se lambda siellä on.
        Se ei oo pakosarjoissa, vaan se löytyy siitä yhdysputkesta ennen katteja.


        Kuulostaa aika pitkälti lambda tai ilmamäärämittarivialta.
        Ahaa, no täytyy tutkailla tarkemmin. Pakosarjoissakin kyllä löytyy paikat, mutta ne on tulpattu.

        Onko 2.5l ja 2.0l koneissa samat ilmamäärämittarit ?

        Kiitos nyt jo Hammulle
        EX: e36 325i coupe Sterlingsilber
        Ex: e36 318i Diamandschwarz

        Comment

        • Hammu
          Moderator
          • Nov 2006
          • 3971
          • Nurmijärvi

          #19
          Originally posted by marko_k View Post
          Ahaa, no täytyy tutkailla tarkemmin. Pakosarjoissakin kyllä löytyy paikat, mutta ne on tulpattu.

          Onko 2.5l ja 2.0l koneissa samat ilmamäärämittarit ?

          Kiitos nyt jo Hammulle

          Mullakin oli rosteripakosarjoissa paikat lambdoille, koska sama sarja olis käyny M52B2x moottoreihin, jossa on molemmissa pakosarjoissa oma lambda.
          M50 on vaan yksi lambda.

          2.5 ja 2.0 on eri mittarit.

          Comment

          • suikka
            Bimmer Rookie
            • Dec 2004
            • 102
            • Finland

            #20
            Originally posted by marko_k View Post
            Ahaa, no täytyy tutkailla tarkemmin. Pakosarjoissakin kyllä löytyy paikat, mutta ne on tulpattu.

            Onko 2.5l ja 2.0l koneissa samat ilmamäärämittarit ?

            Kiitos nyt jo Hammulle
            RealOEM.comin mukaan ei oo samat ilmamassamittrit
            Now:E30 323i-87,E30 325i cabrio -88,E30 325i M-Tech2 -90,E30 318is -91,E34 525i -89*2, E60 530D-03
            Ex: E30 323i-84,E30 320i-85,E34 535i-90,E39 525d,E46 330d,E39 530i-02,E36 318tds -96compact

            Comment

            • marko_k
              Bimmer Rookie
              • Feb 2007
              • 68
              • Lpr

              #21
              Noniin, asia selvä.

              Elikkä uuden lambdan ostoon, ja jos ei auta, pitää joltain pyytää lainaksi oikeanlainen imm..

              Kiitos pojat !
              EX: e36 325i coupe Sterlingsilber
              Ex: e36 318i Diamandschwarz

              Comment

              • Kärjä
                Bimmer Rookie
                • Apr 2008
                • 45

                #22
                Originally posted by suikka View Post
                RealOEM.comin mukaan ei oo samat ilmamassamittrit
                Täysin erillaiset ilmamassamittarit. Mulla olis myynnisä m50b20 koneen mittari jos tarvii 50€...
                Ex e36 325 sedan, e34 540ia

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎