Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käyntihäiriö 318i -86

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bemmu318
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 54
    • Mikkeli

    Käyntihäiriö 318i -86

    Alkaa mennä toivo ton kiesin suhteen..vähän tarinaa:
    Viime viikon perjantaina olin autolla liikenteessä noin 6tuntia,auto toimi kuin unelma.
    Lauantai aamuna heräsin ja lähdin ostamaan tupakkia läheiseltä essolta,auto toimi moitteettomasti.Samana iltana lähdin käymään kaverin luona ja auto alkaa nykimään holtittomasti,ei meinannu oikeesti pysyä enää hampaat suussa pelkässä kaupunkiajossa,ei ottanu kierroksia arviolta kun joku 3tonnia ja sit räpättää kun vanha zetori tyhjäkäynnillä.Noh,ajattelin että en puutu siihen ku olin lähdössä :juo
    Sunnuntai päivällä ajattelin et pitää lähtee ostamaan vähän jaffaa ja näin mut autoa sai sahata aika kohtuuttoman kauan käyntiin ja sitten kun lähti ni aika huonossa se käyminen oli,totesin että jostain syystä se saa liikaa bensaa koska sellanen bensiininhaju leijaili pihalla.samana päivänä piti lähtee sit laittamaan autoa talliin ja eikös perkele,se hyyty keskustaan,noin vartin sahaamisen jälkeen saan sen pois liikennevaloista.Hinattiin se talliin,auto oli alkanu siinä vaiheessa käymään suht normaalisti, ja aluksi avasin ilmamäärämittarin,putsasin sen huolellisesti.sitten vaihdettiin toinen puola minkä olin saanut bemarin ostaessani mukaan,käyttämätön,vaihdoin koska ihmettilin siinä sillä hetkellä olevan puolan toimintaa koska se kuumeni niin paöljon ettei uskaltanu sormia siihen laittaa.lopuksi säädettiin hieman sytytystä koska kuullosti että hieman myöhäsellään.noh..koeajo ja tuntu et siinä on taas kaikki bemarin omat tehot ja vähän lisääkin auto toimi tosi hyvin taas eiliseen asti,tyhjäkäynti lähti heittelehtiminään aika epäilyttävästi,sitten auto ei ottanut enää kierroksia,kun auton sammutti,saa sahata käyntiin oikein toden teolla,bensa haisee aina kun starttaa,kun sitten ajo niin se vei kymmenellä kilometrillä varmaa 5litraa bensaa.nyt taas tänä aamuna lähti kylmänä hyvin käyntiin eikä mitään ongelmaa,mut jokuhan sitä vaivaa,kertokaa te viisaammat ihmiset et mikä? kone oli se 1.8 l-jetronic ruisku.kaikki vinkit on tervetulleita :roll:
  • 5ampo
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 60
    • kajaani

    #2
    kokeiles vaihtaa tulpat , virranjakajan kansi ja pyörijä ja tulpanjohdot. ja ruiskun lämpöanturi

    Comment

    • Japi
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 276
      • Espoo

      #3
      Onko moottorin ja erityisesti ruiskun maadoitukset tarkastettu ja kunnossa?
      Tuleeko kipinää vian ollessa päällä?
      Jos ei, tutkaile virranjakajan induktioanturin toiminta. Helpoiten onnistuu mittaamalla pulssit sytytyksen ohjausboksille tulevasta johdosta (se pienempi liitin jos on Siemensin rasia). Sieltä pitäisi löytyä jonkinlainen (~3V jos en väärin muista) säännöllinen vaihtovirtapulssi. Ei olisi mitenkään harvinaista, että ko. johto olisi saanut siipeensä vuosien saatossa.
      Myöskään ohjausboksin vikaa ei kannata poissulkea, jos boksille tulee jännitteet ja sen tarvitsemat pulssit oikein. Boksi on halpa ostaakin...

      Kuulostaisi kyllä hieman sytkäpuolen ongelmalta.
      Toisaalta, viallinen lämpötila-anturikin aiheuttaa ongelmia, mutta omissa empiirisissä tutkimuksissani ei noin vakavaa haittaa
      "Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
      -Tuntematon
      ex-E30 318i -87
      droF Mondeo STW (eka ja vika...)

      Comment

      • Bemmu318
        Bimmer Rookie
        • Sep 2004
        • 54
        • Mikkeli

        #4
        nii unohdinkin mainita et noi on käyty jo läpi ja vaihdettu,siis tulpat,kansi,johdot yms.sellanen seikka vielä että kun auto ei meinaa lähtee käyntiin,käy melkein joka kerta niin kun lopettaa starttaamisen ni sillon se pörähtää tulille.kummallista?sitten nyt pari kertaa kävi niin et kun kävin kaupassa.auto lähti käyntiin,ajoa joku minuutti,niin auto meinaa sammua,pikkasen kaasua ni sen jälkee käy ihan normaalisti eikä sammumista.ihmeellisiä vikoja.pitää mitata noita johtoja,tänään kyllä katoin just sen boksin johdot ja oli ainakin päällisin puolin kunnossa,juu ja se siementäjän boksihan se on

        Comment

        • Japi
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 276
          • Espoo

          #5
          Originally posted by Bemmu318
          sellanen seikka vielä että kun auto ei meinaa lähtee käyntiin,käy melkein joka kerta niin kun lopettaa starttaamisen ni sillon se pörähtää tulille.kummallista?
          Virtalukon pohja tulisi tuon perusteella vielä mieleen... saattaa aiheuttaa mitä kummallisempia efektejä
          "Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
          -Tuntematon
          ex-E30 318i -87
          droF Mondeo STW (eka ja vika...)

          Comment

          • Bemmu318
            Bimmer Rookie
            • Sep 2004
            • 54
            • Mikkeli

            #6
            Eli sen verran vielä että tän hetkisten tietojen mukaan mitä nyt oon tolla ajellu ni se alkaa pitemmän ajon jälkee tekemään noita edellämainittuja,ei vielä normaalilämmöissä mutta jonkinverran pitempää ku ajaa ni alkaa vikailemaan.kuumentusko joku osa?ja sen myötä sit alkas noi viat,kuitenkin uskoisin tohon sytkäpuoleen..entä missä se lämpötila-anturi tossa m10 koneessa on?voiko sen toimintaa testata jotenkin? :roll:

            Comment

            • Japi
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 276
              • Espoo

              #7
              Originally posted by Bemmu318
              Eli sen verran vielä että tän hetkisten tietojen mukaan mitä nyt oon tolla ajellu ni se alkaa pitemmän ajon jälkee tekemään noita edellämainittuja,ei vielä normaalilämmöissä mutta jonkinverran pitempää ku ajaa ni alkaa vikailemaan.kuumentusko joku osa?ja sen myötä sit alkas noi viat,kuitenkin uskoisin tohon sytkäpuoleen..entä missä se lämpötila-anturi tossa m10 koneessa on?voiko sen toimintaa testata jotenkin? :roll:
              Puola / sytkän ohjausboksi. Puolan olitkin jo vaihtanut, niin kokeiles toisella ohjausboksilla ja vieläpä niin että vika on päällä kun osan vaihdat.

              Täällä omia kokemuksia asian tiimoilta...
              "Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
              -Tuntematon
              ex-E30 318i -87
              droF Mondeo STW (eka ja vika...)

              Comment

              • samE36
                Bimmer Rookie
                • Jul 2003
                • 69

                #8
                Paljonko autolla on ajettu? Olen kuullut, että tuollaisia ongelmia voi ilmetä jos bensapumppu on hajoamassa.

                Tyypillisesti bensapumppu hajoaa e30 sarjan 316i, 318i autoissa n. 250tkm paikkeilla. Eli siinä voisi olla yksi mahdollinen vikapaikka.
                Sami (E36 318i)

                Comment

                • Bemmu318
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2004
                  • 54
                  • Mikkeli

                  #9
                  Pitänee kokeilla sitten vielä sitä toista puolaa mutta epäilen että se ei siitä johdu.tehot siitä kuitenkin tuntus häviävän sen mukaan mitä rankemmin ajaa ja sit kun auto on seisonut jonki aikaa ni toimii taas normaalisti.ja kierroksia ei kunnolla ota,voi kyllä johtua ilmamäärämittrarista.ois kiva saada toi kondiksee ni säästäs bensoissakin.jos joku tietää niitä lukemia kaikille antureille sun muille ni luettelis ni mittaisin ne jne.
                  Autolla ajettu 280t et jos toi bensapumppujuttu pitää paikkansa ni voishna se sit olla sekin,eiks tossa oo vielä kaks pumppua,ulkona pohjassa toinen ja toinen tankissa,kumpi niistä sit hajoo ekana?

                  Comment

                  • Japi
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 276
                    • Espoo

                    #10
                    Originally posted by Bemmu318
                    ...eiks tossa oo vielä kaks pumppua,ulkona pohjassa toinen ja toinen tankissa,kumpi niistä sit hajoo ekana?
                    Mun tietääkseni ei ole kuin se yksi pumppu siinä vas. takanakin etupuolella. Motronic-pruutassa puolestaan taitaa olla siirtopumppu tankissa tuon lisäksi. Enpä ole 100%n varma kuitenkaan...
                    "Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
                    -Tuntematon
                    ex-E30 318i -87
                    droF Mondeo STW (eka ja vika...)

                    Comment

                    • Bemmu318
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2004
                      • 54
                      • Mikkeli

                      #11
                      elikkäs..tänään vaihdoin bemarin alkuperäsen puolan ja sytytyksen ohjaus boksin jotka hain romikselta,koska nykyinen puola oli yllätys yllätys paskana,nesteet hölsky sisällä :/ syy tuonkin puolan hajoamiseen oli varmaan juuri se että se oli vääränlainen ja kuumeni enemmän kuin hella,ja nyt tuntus että auto toimii aivan hyvin,eikä puolakaan kuumene enää.eli ISO kiitos kaikille vinkeistä,palaillaan asiaan jos vika tulee takasin

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Lähteekö auto vielä käyntiin niin että hörähtää vasta kun päästät pois starttiasennosta? Jos näin, niin puolan piuhat asennettu väärin.

                        Comment

                        • Bemmu318
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2004
                          • 54
                          • Mikkeli

                          #13
                          Originally posted by Hemi
                          Lähteekö auto vielä käyntiin niin että hörähtää vasta kun päästät pois starttiasennosta? Jos näin, niin puolan piuhat asennettu väärin.
                          Auto lähtee ihan normaalisti käyntiin kun starttaa,eli ei tarvi lopettaa starttaamista ennen kun lähtee käyntiin----->toimii ainakin vielä

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎