Announcement

Collapse
No announcement yet.

Veronkierto paku

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tenhis
    Bimmer Rookie
    • Jun 2006
    • 44
    • Jyväskylä

    #16
    Olikosse Topgear vai Fifthgear kun ajoi Range Roverilla Pösön 805:n (?) kanssa nokakkain? Range paljon painavampi ja konstruktioltaan "vanha", erillisrungolla.

    Kuinkas kävi? Rangen kuskilla ainakin jalat aivan paskana, jos ei peräti kerralla henkeä pois. Pösön kuski olisi kävellyt paikalta.

    Eli iällä (rakenne+materiaalit) ja bägeillä on suuri merkitys! Mutta kukapa se ostaa autoa sillä perusteella, että sillä on hyvä ajaa kolareita!!!

    Tosiin pitkä keula ja paksut A-pilarit estää kavioeläimien sylityksen. NACP ei taida tuota testata...? Siis iso Biimeri (MB tai Svedu). e38...
    728 iA orkkis facelift 99' :think
    A2 1,4 TDi kauppakassi

    Comment

    • KariM
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2003
      • 199
      • Pirkanmaa

      #17
      Originally posted by Tenhis View Post
      Olikosse Topgear vai Fifthgear kun ajoi ...
      Tuossa vuoden 1990 TM:ssakin korirakenteeltaan liian jäykäksi kritisoitu Volvo vs. nykyaikainen Renault-pikkukoppero, Fifth Gearin ajamana: http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY

      Comment

      • tarke
        Bimmer Rookie
        • Jan 2009
        • 73
        • Ikaalinen

        #18
        Satuin katsomaan tuon jakson ja ajattelin tosiaan että rusina rellusta tulee mutta.............

        Enpä tiedä noista 2+3 vermeistä saako niitä enää tehtyä, on nuo B-ryhmän virkamiehet ahkerasti niitä reikiä paikanneet mutta osta Suburban...........se pureskelee useimmat purtilot ja kun ottaa kevyt kuorma-auton niin ei menee käyttöveroakaan ja diisselivero about 200 euron nurkilla mutta ei tässä vielä kaikki............samalla hinnalla pehmeät penkit kahdeksalle.

        Sen verran täytyy sanoa että eihän nuo EuroNCAmPit ihan todellisuutta vastaa.............joku saattaa ennen törmäystä jopa jarruttaa.
        Last edited by tarke; 09-07-2009, 18:33.

        Comment

        • ka00z
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 1805
          • Varsinais-Suomi

          #19
          Originally posted by tarke View Post
          Satuin katsomaan tuon jakson ja ajattelin tosiaan että rusina rellusta tulee mutta.............

          Enpä tiedä noista 2+3 vermeistä saako niitä enää tehtyä, on nuo B-ryhmän virkamiehet ahkerasti niitä reikiä paikanneet mutta osta Suburban...........se pureskelee useimmat purtilot ja kun ottaa kevyt kuorma-auton niin ei menee käyttöveroakaan ja diisselivero about 200 euron nurkilla mutta ei tässä vielä kaikki............samalla hinnalla pehmeät penkit kahdeksalle.

          Sen verran täytyy sanoa että eihän nuo EuroNCAmPit ihan todellisuutta vastaa.............joku saattaa ennen törmäystä jopa jarruttaa.
          Olet oikeassa, ne eivät välttämättä vastaa todellisuutta.
          Testit ovat kuitenkin käsittääkseni standardeja ja jokaiselle autolle täysin samat. Toistamalla saman kokeen usealle merkille saadaan selville mallien väliset erot ja voidaan tällä tavoin rankata mallit paremmuusjärjestykseen.

          Ajoit varmaankin takaa, että turvallisuus lähtee korvien välistä ja näinhän sen pitääkin mennä, yritän vain sanoa että rakkaimpiaan kuskaa mielummin pitkiä matkoja turvallisessa pirssissä.


          Aloittajalle ehdottaisin e39 farkkuna ja rekisteröitynä pakuksi? Saattaa mennä yli budjetin, mutta on hieman eri menoa kuin e36:lla.
          Last edited by ka00z; 09-07-2009, 21:24.
          W124 voll, markalla pidemmälle

          Comment

          • Carbonfiber
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 5226
            • Hki 43

            #20
            Originally posted by ka00z View Post
            Ajoit varmaankin takaa, että turvallisuus lähtee korvien välistä ja näinhän sen pitääkin mennä, yritän vain sanoa että rakkaimpiaan kuskaa mielummin pitkiä matkoja turvallisessa pirssissä.


            Aloittajalle ehdottaisin e39 farkkuna ja rekisteröitynä pakuksi? Saattaa mennä yli budjetin, mutta on hieman eri menoa kuin e36:lla.
            Sinä sen sanoit! Ja vaikka ite ajais kuinka varovasti ei sitä tiiä millasta hullua tuolla on liikenteessä.

            E39 kiinnostais, mutta tolla budjetilla ei mitään "kermasta" saa.
            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
            Z3 Roadster 2.8 '98
            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

            Comment

            • Laakeri
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2005
              • 983
              • Rovaniemi

              #21
              Minkäslaisia toimenpiteitä vaatii 5paikkaiseksi pakuksi rekattu auto? Ajattelin lähinnä sitä vakuutusetua, että kannattasko se.
              E34 S38B38
              E36 S50B30us hx52 ->M50B32
              2gen RAM 5.9 cummins

              Comment

              • sirkus
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 2195
                • kaustinen

                #22
                Muutoskatsastus siinä se. Olettaen että autossa riittää kantavuus eli kokonaismassa - pakulta vaadittava kantavuus ja jää vielä 5x 75kg matkustajille. e39 530d tour ainakin manuaali -99 onnistuu mut mun -02 automaatti ei kantavuus ihan riittänyt. Ja pakullahan sit max nopeus 100km/h myös motarilla. Vakuutus ois ollu 530d:ssä ainakin selkeesti halvempi.
                Chrysler 300c crd touring 2010
                Daily driver
                Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                Man cave on wheels
                Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                Built not bought
                V8, only juice&milk come in 2 litres

                Kawasaki zzr1100 fighter


                Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                Comment

                • Carbonfiber
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 5226
                  • Hki 43

                  #23
                  Tuli ostettua loppujen lopuks tollanen sedan polo, ku halvalla sai. Pääsee kaveritki kyytii ja kamat mahtuu myös. Tolla sit pitäis kevät-talvelle ajella, jollon vois sit taas suunnitella _auton_ hankintaa.
                  Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                  Z3 Roadster 2.8 '98
                  isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                  ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                  Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                  Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                  - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                  Comment

                  • s.1
                    Newbiemmer
                    • Oct 2005
                    • 8

                    #24
                    Originally posted by sirkus View Post
                    Muutoskatsastus siinä se. Olettaen että autossa riittää kantavuus eli kokonaismassa - pakulta vaadittava kantavuus ja jää vielä 5x 75kg matkustajille. e39 530d tour ainakin manuaali -99 onnistuu mut mun -02 automaatti ei kantavuus ihan riittänyt. Ja pakullahan sit max nopeus 100km/h myös motarilla. Vakuutus ois ollu 530d:ssä ainakin selkeesti halvempi.
                    Mulla oli e39 525 tour automaatti -98 ja muutoskatsastus 5 paikkaiseksi pakuksi onnistui (ja onnistuu vieläkin) mukisematta. Nykyään on e39 530 tour automaatti-00 ja yritin samaa hommaa, niin eipä enään onnistunutkaan. Auto onkin muutama kymmenen kiloa liian painava. Pitäis kuulemma poistaa 1 istumapaikka takapenkiltä, niin sitten onnistuu. Ei välttämättä olisi edes karmeen näköinen, jos poistaisi keskimmäisen paikan ja verhoilisi "fiksusti". Onko kukaan tehnyt moista kikkailua? Itse en taida viitsiä puuhan ryhtyä. Säästö olisi kyllä useampi sata euroa vuodessa vakuutusmaksuissa.
                    Jos aikoo säästää myös DSL-verossa, täytyy takapenkki poistaa kokonaan ja katsastaa 1+1 paikkaiseksi. (Kaikki lisäpaikat on nykyään oltava kuljettajan vieressä).

                    Comment

                    • Jürgen_
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2008
                      • 2707
                      • Mylsä

                      #25
                      Takapenkiltä yksi isumapaikka poistuu kun poistetaan/piilotetaan sen keskipaikan turvavyöt
                      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                      Comment

                      • s.1
                        Newbiemmer
                        • Oct 2005
                        • 8

                        #26
                        Originally posted by Jürgen_ View Post
                        Takapenkiltä yksi isumapaikka poistuu kun poistetaan/piilotetaan sen keskipaikan turvavyöt
                        Riittääkö pelkästään tuo toimenpide? Millä konttorilla onnistuu? :think

                        Comment

                        • Thuppu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2007
                          • 3626
                          • Seinäjoki

                          #27
                          Eikö dieselveroon tuu yhtään helpotusta jos yks paikka lähtee pois?
                          BMW 740iA "ALPINA"
                          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                          Comment

                          • intfreak
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2003
                            • 2966
                            • Uusikaupunni

                            #28
                            Originally posted by Thuppu View Post
                            Eikö dieselveroon tuu yhtään helpotusta jos yks paikka lähtee pois?
                            Ei, vain ensimmäisellä rivillä voi olla paikat jos ei veroa halua maksaa.
                            N62 Money Spender Club

                            Comment

                            • Jürgen_
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2008
                              • 2707
                              • Mylsä

                              #29
                              Originally posted by s.1 View Post
                              Riittääkö pelkästään tuo toimenpide? Millä konttorilla onnistuu? :think
                              Aikaisemmin ainakin merssuihin noin tehtiin. Jos takapenkillä on turvavyöt vain kahdelle niin silloin siinä on ainoastaan kaksi istuinpaikkaa. Pykäläthän vaativat jokaiselle matkustajalle turvavyön.
                              Nythän kukaan ei enää tuhlaa aikaansa pakettiautoon jossa on henkilöauton käyttövoimavero ja pakettiauton rajoitteet
                              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                              Comment

                              • 525 TD
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2005
                                • 281
                                • IISALMI

                                #30
                                Originally posted by s.1 View Post
                                Mulla oli e39 525 tour automaatti -98 ja muutoskatsastus 5 paikkaiseksi pakuksi onnistui (ja onnistuu vieläkin) mukisematta. Nykyään on e39 530 tour automaatti-00 ja yritin samaa hommaa, niin eipä enään onnistunutkaan. Auto onkin muutama kymmenen kiloa liian painava. Pitäis kuulemma poistaa 1 istumapaikka takapenkiltä, niin sitten onnistuu. Ei välttämättä olisi edes karmeen näköinen, jos poistaisi keskimmäisen paikan ja verhoilisi "fiksusti". Onko kukaan tehnyt moista kikkailua? Itse en taida viitsiä puuhan ryhtyä. Säästö olisi kyllä useampi sata euroa vuodessa vakuutusmaksuissa.
                                Jos aikoo säästää myös DSL-verossa, täytyy takapenkki poistaa kokonaan ja katsastaa 1+1 paikkaiseksi. (Kaikki lisäpaikat on nykyään oltava kuljettajan vieressä).
                                auton painon voisi myös punnita katsastusasemalla uudelleen (tietenkin maksaa,en tiedä paljonko) , rekisteriotteen tiedot ei aina pidä paikkaansa

                                omassa autossani saksalaisen rekisteriotteen mukaan auton omamassa on 1545kg ja kokonaispaino 2095kg , suomen rekisteriotteen mukaan omamassa on 1570kg ja kokonaispaino 2110kg , auto tuotu suomeen 2000

                                Jostakin syystä noissa on eroa , tuskin autoa on kuitenkaan punnittu suomessa

                                Jos tuo sinun autosi siis olisi parikymmentä kiloa kevyempi uudelleen punnittaessa kuin rekisteriotteeseen merkitty , sen saisi pakettiautoksi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎