Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasun tarttuva haju

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • antti79
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 2499
    • Littoinen

    #31
    Kuitattiinko vanhat viat pois sen jälkeen kun uusi/uudet IMM asennettiin? Tuli vaan mieleen että jos ECU on nyt ns. vikamoodissa vanhan IMM takia? En tiedä huomaako se automaattisesti sen kun uutta palikkaa lyödään vanhojen rikkinäisten tilalle vai pitääkö jotain kuitata??
    sigpic
    Originally Posted by jari kihlman
    "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

    Comment

    • Ganes
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2008
      • 189
      • Lounais-Suomi

      #32
      Joo mitään ei ole kuittailtu. Enkä tiedä kuinka sellanen tehdään ja millä välineillä. Mutta ens viikon tiistaina on tosiaan aika tonne Autokeskukseen, jossa on pemarihuolto, eli siellä saavat kuittailla ja tutkia että mitähän sieltä löytyy.
      e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

      Comment

      • Ganes
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2008
        • 189
        • Lounais-Suomi

        #33
        No niin! Nyt kävi auto vianetsinnässä pemarihuollossa(100e) ja puhuivat jostaki öljynerottimen huohotinkalvosta tai joku sellanen se oli. Että sellasta ruvetaan seuraavaks tähän vaihtamaan. Hinta-arvio on kyseiselle projektille noin 300e. Ja tietenkään osia ei ole saatavilla heti ja seuraava aika menikin sitte viikon päähän tiistaille, joka on muuten auton viimeinen katsastuspäivä. Eli tiukalle menee. Kyllä oon niin perkeleen kypsä tähän autoon. Heti kun saan tän katsastettua niin myyntiin menee. Takkiin on vuoden sisällä tullu tän paskan kanssa semmonen rahasumma jota en jaksa enää edes laskea. Tiesin kyllä ostaessani tän että rahaa näihin menee, mutta rajansa kaikella. Vaihtuu auto ja merkki se on päätetty. Eli pelonsekaisin tuntein ensiviikkoa odottamaan. Kun nyt sais tän edes siitä katsastukesta läpi menemään
        e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #34
          Originally posted by Ganes View Post
          No niin! Nyt kävi auto vianetsinnässä pemarihuollossa(100e) ja puhuivat jostaki öljynerottimen huohotinkalvosta tai joku sellanen se oli. Että sellasta ruvetaan seuraavaks tähän vaihtamaan. Hinta-arvio on kyseiselle projektille noin 300e. Ja tietenkään osia ei ole saatavilla heti ja seuraava aika menikin sitte viikon päähän tiistaille, joka on muuten auton viimeinen katsastuspäivä. Eli tiukalle menee. Kyllä oon niin perkeleen kypsä tähän autoon. Heti kun saan tän katsastettua niin myyntiin menee. Takkiin on vuoden sisällä tullu tän paskan kanssa semmonen rahasumma jota en jaksa enää edes laskea. Tiesin kyllä ostaessani tän että rahaa näihin menee, mutta rajansa kaikella. Vaihtuu auto ja merkki se on päätetty. Eli pelonsekaisin tuntein ensiviikkoa odottamaan. Kun nyt sais tän edes siitä katsastukesta läpi menemään
          Kallis työtaksa näkyy olevan, huh huh
          Paljollako auto irtoaa "viallisena"?
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #35
            Bemun V8-koneen yksi yleisimmistä vikakohteista. Tuo huohotin maksaa jotain 30-50e marmorilla ja vaihtaa tunnissa parkkiksella vaikka ois pimeetä, paitsi jos onnistuu tuhoamaan torxista kannan. Koneen takaosassa tuntuu olevan sen verran kuuma (ja ohipuhalluskaasut kuumia) että kumi hapertuu ja halkeaa ajan kanssa, tai sitten sinne palaa karstaa väliin niin ettei sulkeudu enää.

            Veikkaanpa ettei suoranaista maf-koodia ole löytynyt, vaan jotain missä lukee myös maf:sta yleistä diipadaapaa ja johtuu siitä että seoksen säätö on mennyt yli rajojen.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • Ganes
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2008
              • 189
              • Lounais-Suomi

              #36
              Originally posted by Supa View Post
              Kallis työtaksa näkyy olevan, huh huh
              Paljollako auto irtoaa "viallisena"?

              Privaa laitettu!!!
              e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

              Comment

              • kmn
                Moderator
                • May 2009
                • 6022
                • Sipoo

                #37
                no jos tuossa huohottimessa on vikaa, niin kokeilivatko napata päästöjä ilman sitä? meikäläisellä nimittäis kävi cäpissä niin (tietty täysin eri mylly), että huohotinletkun kun nippasi irti, niin meni päästöihin ja samaisesta huohottimesta kalvosta vai whatever puhui kaveri silloin.

                EDIT: toi nyt on nihkeetä jos vaihelodju laukee, mut ei nyt muutaman kympin huohottimen ja imm:n takia kannata autoo lähtee myymään.. Hyvä et sait sen imm -vian sentään selvitettyä diagnostiikan kautta - tulipa se kuntoon. toivotaan et huohottimen vaihtaminen auttaa sitten..
                Last edited by kmn; 07-10-2009, 20:20.

                Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                --
                Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                Comment

                • Ganes
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 189
                  • Lounais-Suomi

                  #38
                  No niin nyt on sitte vaihdettu se öljynerotin vai mikä vitun huohotin se nyt olikaan. Päästöt kyllä parani mutta ei riittävästi. Ja olivat tutkineet lisää vikaa ja löysivät molemmista katalysaattoreista hitsaus saumat. Olivat pitkällä tikulla työntäneet lambdan reijästä katin sisään ja huomasivat että katithan ovat tyhjää täynnä. Eli on edellinen omistaja ilmeisesti tyhjentänyt kattien sisällön jostakin vitun kummallisesta syystä. No laskivat jo uusien orkkiskattien hinnan ja maksavat 2900e. No sanoin niille, että saavat minun puolesta työntää 3 tonnin kattinsa peräsuoleensa. Kävin sitten katsastuksessa hakemassa kuukauden armonaikaa kun tänään oli viimeinen katsastuspäivä. Ja arvothan tosiaan viittaavat katalysaattorittomaan autoon sanoi katsastusmies. Etujarrulevytkin ovat liian ohkaset. No se ei enää siinä vitutuksessa häirinnyt. Vaan kysynkin nyt, että mitä mieltä olette bilteman yleiskatalysaattorista a´99e? Saako semmoset käymään tohon? Koska "isämeidän" nimeen vannon etten tule tätä autoa enää toista vuotta pitämään, niin mulle on ihan helvetin sama mitkä pöntöt siellä alla on kunhan vaan katsastuksen läpäisee. Niin ja vielä sen verran että eivät olleet tietokoneillaan saaneet yhteyttä moottorinohjausjärjestelmään, joten sielläkin on tietenkin jotakin varmaan tuhansia euroja maksavaa vikaa tiedossa jollekkin seuraavalle uhrille.
                  e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

                  Comment

                  • Ganes
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2008
                    • 189
                    • Lounais-Suomi

                    #39
                    No eipä tarttee enää vastata tohon katalysaattorihommaan. Kävin biltemasta hakemassa yleiskatit 99ekpl. Jarrulevyt ja palatki on jo haettu. Ne mostin motonetista. No kahden viikon päähän meni taas kattien asennusaika. Asentaja sano ettei ole ku tunnin homma asentaa ne sinne eli siitä ei kulunkeja kauheesti pitäis syntyä kun se on ihan paikallinen pikkupaja jossa ne laitetaan. Ei muuta ku oottamaan seuraavaa vaihetta ja ylläriä kun tämäkin systeemi menee perseelleen. Eli yli tonnin projekti tästäkin sitten vaan tuli. Helvetin Hienoa
                    e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

                    Comment

                    • Ganes
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2008
                      • 189
                      • Lounais-Suomi

                      #40
                      No niin nyt sain katit sekä jarrulevyt vaihdettua ja käytin katsastuksessa ja läpi meni jotta heilahti. Päästöarvot olivat kuulemma kuin uudesta autosta. Asentaja kertoi kyllä kattien vaihdon olleen aikas veemäinen homma ku joutui kuulemma lähes koko putkiston tiputtamaan alas, että sai mahtumaan nuo bilteman pöntöt sinne paikoilleen. Noh, kaiken luulisi olevan nyt hyvin, mutta arvatkaapas mitä sattui katsastuksessa. Katsastuksen kaveri peruutti pois jarrutesteriltä suoraan takana olevan auton keulaan ja jäljethän sinne meikäläisen takapuskuriin tuli No tietenkin heidän vakuutus maksaa viulut, mutta silti vituttaa ku oon tätä myymässä ja nyt täytyy taas pari päivää olla ilman autoa sen maalauksen ajan ja muutaki ylimäärästä sählinkiä näistä vakuutushommeleista aina koituu. Että tämmöstä tällä kertaa.
                      e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎