Siitä konepellin avausvivun päästä käännät sen suojamuovin keskeltä pois. Sen alta löytyy ruuvin kanta. Lovikin näkyy siinä kuvassa minkä olet ottanut mistä se käännetään irti. Tuolta konehuoneen puolelta se ei kyllä löydy yhdessäkään mallissa. Siellä on ainoastaan DME eli moottorin ohjaus boksi. Vähän kun otat valoa avuksi niin ei voi olla vaikea homma. Itsekin tuon tein ilman kenenkään neuvoja ja max. 15 minuuttia meni parkkipaikalla työkalujen hakuun kulunut aika mukaan lukien.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pyyhkijät eivät sammu
Collapse
X
-
niin tarkoitat sitä muovista ruuvia,mihin käy ristipää..sain sen kyllä auki,mutta siitä ei kyllä lähde kahva irti.Koko kahva ei taida lähteä ollenkaan?Katselin sitä samalla kun kävin kurkkaamassa hanskalokeron alle.Hanskalokeron takana ei näkynyt releitä.Johtoja kylläkin ihan vitusti.Kone huoneen puolellekin kurkkasin ja siellä ei ollut mitään.Menee toiseen iltaan sen kuskin puolen kanssa painiminen.
Käsitin että konepellin kahvaa pitää kääntää "ihan auki-asentoon"..jolloin muoviruuvin,joka pitää sivupahvia paikallaan,saa auki..kahva pideäät auki asennossa ja samalla ovipahvi vedetään pois..kahva on siis koko ajan kiinni.se vain tulee sieltä välistä vaakatasossa?
Näin käsitin kun nopeasti zoomailin..Korjatkaa jos olen väärässä.
Tässä kuva joka ilmeisesti sekoittaa vain entisestään:
Edit: kuvan txti suttuinen..so.
Edit2:Taisin käsittää sittenkin väärin..eli tuo mikä ei näytä ruuvilta,niin se sittenkin on vai?Tuo mikä näkyy kuvassa vaaleampana?Katselin kyllä sitäkin,mutta en ymmärtänyt millä helvetillä siitä saa ruuvin taiottua,mutta kai se onnistuu sittenkin..Menee toiseen päivään.Last edited by QUASIMODO; 01-02-2006, 20:55.sigpic
Comment
-
-
Nyt alat olemaan oikeilla jäljillä. Sen kahvan keskeltä pitää kääntää pienellä tasapää meisselillä se keskus irti. Siinä on se lovi mihin meisselin kärjen tökkäät. Sen alta löytyy ristipää ruuvi ja sen avaamalla kahva lähtee irti. Vielä kuva selvennykseksi.Last edited by markok; 13-07-2008, 10:04.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markokNyt alat olemaan oikeilla jäljillä. Sen kahvan keskeltä pitää kääntää pienellä tasapää meisselillä se keskus irti. Siinä on se lovi mihin meisselin kärjen tökkäät. Sen alta löytyy ristipää ruuvi ja sen avaamalla kahva lähtee irti. Vielä kuva selvennykseksi.
Verhoilu kai huonosti..en ymmärrä kun en saa millään loppumaan.Menee pikku hiljaa hermot näihin bemareihin,kun koko ajan on jotain pientä!
Älkää vaan ostako eee kolme kuutosta..PRKL!sigpic
Comment
-
-
Eli vikana oli rele!
PRKL!
Tilaus Maanantaina..Ja palikka Tampereen Metro-Autossa saman viikon perjantaina.Tilaus numeron näkee vanhasta.
Tällänen 76€ metroautosta:
Kaiken pahan alku ja juuri..Musta paketti johtonippujen takana.Tätä ennen joutui siis irrottamaan ratin alta ja sivusta pahvit.Lepuutustuen alta, nurkasta mattoa rauttamalla aukeaa tälläinen näkymä..Johtoja hieman sivuun ja motti irtoaa lukituspalaa(sininen) sivulle vetäen:
Uusi palikka kiinni..Johdot kiinni takaisin takaseinään..
Matto päälle,pahvit kiinni ja valmista...
Aikaa meni noin 30min..sigpic
Comment
-
-
Originally posted by QUASIMODOEli vikana oli rele!
PRKL!
Tilaus Maanantaina..Ja palikka Tampereen Metro-Autossa saman viikon perjantaina.Tilaus numeron näkee vanhasta.
Tällänen 76€ metroautosta:
http://img91.imageshack.us/img91/1059/palikka9bk.jpg
Kaiken pahan alku ja juuri..Musta paketti johtonippujen takana.Tätä ennen joutui siis irrottamaan ratin alta ja sivusta pahvit.Lepuutustuen alta, nurkasta mattoa rauttamalla aukeaa tälläinen näkymä..Johtoja hieman sivuun ja motti irtoaa lukituspalaa(sininen) sivulle vetäen:
http://img91.imageshack.us/img91/7629/perkaus18px.jpg
Uusi palikka kiinni..Johdot kiinni takaisin takaseinään..
http://img205.imageshack.us/img205/3622/perkaus34ex.jpg
Matto päälle,pahvit kiinni ja valmista...
http://img91.imageshack.us/img91/6739/perkaus28dd.jpg
Aikaa meni noin 30min..En tiedä millä nimellä varaosa myyjät tuota myivät, mutta se ei ole pelkkä rele. Jos kiinnostusta riittää voit vaikka avata ja tutkia vanhaa boksia. Siellä on kaksi pientä relettä ja olikohan joku lutikka + muita oheiskomponentteja. Aikaa ei tosiaankaan mene paljoa kun tietää mistä etsiä. Näitä bokseja on e36:ssa muistaakseni kolmea eri tyyppiä. Muille tiedoksi, että kannattaa siis ennen uuden tilausta katsoa boksin päädystä tiedot.
Edit. Hyvä, että jollakin on aikaa ottaa näitä kuvia työvaiheista. Auttaa varmasti myöhemmin muita.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by hulwol86E30 320i:ssä juurikin samanlainen vika, pyyhkijät pyyhkii koko ajan viiksen asennosta riippumatta. Releen vaihto ei auttanut. Mistähän sitä vikaa sen jälkeen kannattais lähtee metsästämään?sigpic
Comment
-
Comment