Minkälaisia pakolämpöjä on täyskaasukiihdytyksessä ja matka-ajossa 80-100-120? Ja millä ennakoilla ajelette? :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pakolämmöistä ja ennakoista
Collapse
X
-
Varsinkin turboautoissa lappu lattiassa päästeleminen nostaa lämpöjä sen verran että pakosarja ja ahtimen pakopuoli muuttuu ihan kirkkaan oranssiksi. Kyllä ne lämmöt sinne 500 paremmalle puolelle tuppa kipuamaan... :thinkNyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
-
-
Mulla 120 vauhdissa jotain 760c ja 80 vauhdissa jotain 666c.
Tyhjäkäyntiä en muista. oisko +500c
Edit. Anturi 4 sylinterin putkessa alle 10cm kannesta.Last edited by Mystinen; 23-07-2009, 14:39.
Vaparien virittäminen on säälittävää
350hp/480Nm@0,666bar
xxxhp/670Nm@1,6bar
- Mystinen.Fi -
-ISO maailma välillä pelottaa Connection-
Comment
-
-
Mulla M20B25 turbossa 7,4:1 puristukset, 1,4bar ahtoja ja max.ennakot vielä pienet(15), täyskaasuvedossa 850-880astetta. 100km/h vauhdissa 600-750astetta, riippuen siitä onko talvi vai kesä. ja ennakot n.45.
Ja anturi kollektorissa n.5cm ennen ahdinta, ja vems:in pakolämpö/laajakaista.Last edited by Jukka81; 23-07-2009, 23:12.-E30 325i M-TechII Turbo
-E39 528iA M-Sport
-E46 330i Cabriolet M-Sport Individual
Comment
-
-
Olis ja paljon. Generoitu jollain ohjelmalla kun yhdellä kuormitusalueella läpi kierrosalueen samat ennakot?
Yleisesti ottaen todella laimeat ennakot. Liian tasaiset kartat, keski- ja ala-alueet eivät voi olla noin samanlaisia. 100kpa alue on laimeampi kun mun vaparissa, kannattaa käydä penkissä säätämässä ettei ala pakopuoli sulamaan. Nakutusongelmia saattaa olla alakierroksilla (reilu 1000rpm), riippuu koneen spekseistä.
Vrt. B230FT volvo, 24 astetta 2,1bar (abs.) keskialue. Bemu silti tietysti oma asiansa.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Laimeet on ennakot joo. Ei pidä ahnehtia ettei kuuluisa kansipahvipistiäinen käy kylässä. Tekemistä löytyy vielä paljon, mutta kilometrejä on kertyny melkein 5tuhatta. Laitas Cell oma kartta näytille, ja muutkin m30 virittäjät.
Vaparien virittäminen on säälittävää
350hp/480Nm@0,666bar
xxxhp/670Nm@1,6bar
- Mystinen.Fi -
-ISO maailma välillä pelottaa Connection-
Comment
-
-
Originally posted by Mystinen View PostLaimeet on ennakot joo. Ei pidä ahnehtia ettei kuuluisa kansipahvipistiäinen käy kylässä. Tekemistä löytyy vielä paljon, mutta kilometrejä on kertyny melkein 5tuhatta. Laitas Cell oma kartta näytille, ja muutkin m30 virittäjät.
Suurin ongelma sulla on se, että alhaalla on todella tiukat ennakot ja keskellä taas suhteettoman laimeat. Voi se nakutella siellä 1200rpm ihan hyvin, vaikkei heti mitään rikkoisikaan kun ilman ahtoja energiat jää pienemmäksi.
Pitääpä laittaa kartta näkyviin kun pääsen kotiin.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Ainoo ongelma tota syttykarttaa tutkiessa on se että kone ei viihdy tuolla 35 ennakoilla juurikaan. Oliko tyhjäkäynnilläkin 60 kPa painetta. Moottorijarrussa voi mennäkkin. Todella turvalliselta puolelta ennakot muuten on. Terävämmäksi muuttuis ku kunnolla säätäis. Kierroksille ennakkoo erilailla,.. Omia karttoja vaan näytille,. ei ne niin salaisia oleLast edited by 9tonni; 24-08-2009, 21:27.
Comment
-
-
Originally posted by 9tonni View PostOliko tyhjäkäynnilläkin 60 kPa painetta. Moottorijarrussa voi mennäkkin.
Tuo mun laitos veti 38kpa schrickillä ihan ongelmitta tyhjäkäynnillä, ja niin pitäisi vetää kyllä vakionkin m30 jos nokan ajoitus on ok.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Comment