Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakolämmöistä ja ennakoista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mystinen
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1206
    • Kehä3

    Pakolämmöistä ja ennakoista

    Minkälaisia pakolämpöjä on täyskaasukiihdytyksessä ja matka-ajossa 80-100-120? Ja millä ennakoilla ajelette? :think
    Last edited by Mystinen; 22-08-2009, 14:28.

    Vaparien virittäminen on säälittävää
    350hp/480Nm@0,666bar
    xxxhp/670Nm@1,6bar
    - Mystinen.Fi -
    -ISO maailma välillä pelottaa Connection-
  • |foder|
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 7051
    • Forssa

    #2
    Varsinkin turboautoissa lappu lattiassa päästeleminen nostaa lämpöjä sen verran että pakosarja ja ahtimen pakopuoli muuttuu ihan kirkkaan oranssiksi. Kyllä ne lämmöt sinne 500 paremmalle puolelle tuppa kipuamaan... :think
    Nyt:
    E82 135i -11

    Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

    Comment

    • Mystinen
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2005
      • 1206
      • Kehä3

      #3
      Mulla 120 vauhdissa jotain 760c ja 80 vauhdissa jotain 666c.
      Tyhjäkäyntiä en muista. oisko +500c
      Edit. Anturi 4 sylinterin putkessa alle 10cm kannesta.
      Last edited by Mystinen; 23-07-2009, 14:39.

      Vaparien virittäminen on säälittävää
      350hp/480Nm@0,666bar
      xxxhp/670Nm@1,6bar
      - Mystinen.Fi -
      -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

      Comment

      • jarci
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2006
        • 783
        • Sawo

        #4
        eikös tuo joissain turbo autoissa oo melkein 1000 astettakin..
        Nykyisin mennään X3 E83

        Comment

        • pablo
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 732
          • Pirkanmaa

          #5
          2.0 Ohc turbo Fjoordi. Anturi ennen ahdinta ja ~500c tyhjäkäynti, matka-ajossa ~750c ja lappu lattiassa ~950c. Toi 950c jo vähän kova, yhtään enempää ei tarttis/sais olla. Riippuu tietty moottorin sisuskaluistakin:think

          EDIT: Täys ennakko nyt viime penkki reissun jälkeen 28 astetta/1,5 bar

          Comment

          • jmp2002
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 5727
            • Rovaniemi

            #6
            eikös se niin ole että kun lämmöt alkaa kipuamaan 1000c niin silloin viimeistään löysätä kaasua, että ei vehkeet hajoa... paljon mystisellä on täys veätyksessä pakolämmöt?
            E30 325i Touring -89
            E30 325i touring -88 m50tbo
            G20 330e M-Sport -20

            Comment

            • Mystinen
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2005
              • 1206
              • Kehä3

              #7
              Originally posted by jmp2002 View Post
              paljon mystisellä on täys veätyksessä pakolämmöt?
              Täytyy käydä tekee voimavetoja ja raportoida.

              Vaparien virittäminen on säälittävää
              350hp/480Nm@0,666bar
              xxxhp/670Nm@1,6bar
              - Mystinen.Fi -
              -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

              Comment

              • Jukka81
                BTCF Member
                • Nov 2002
                • 1176

                #8
                Mulla M20B25 turbossa 7,4:1 puristukset, 1,4bar ahtoja ja max.ennakot vielä pienet(15), täyskaasuvedossa 850-880astetta. 100km/h vauhdissa 600-750astetta, riippuen siitä onko talvi vai kesä. ja ennakot n.45.

                Ja anturi kollektorissa n.5cm ennen ahdinta, ja vems:in pakolämpö/laajakaista.
                Last edited by Jukka81; 23-07-2009, 23:12.
                -E30 325i M-TechII Turbo
                -E39 528iA M-Sport
                -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

                Comment

                • Mystinen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 1206
                  • Kehä3

                  #9
                  Tähän topicciin saa postata myös ennakkokarttoja.
                  Oisko parannettavaa, m30turbon ennakot :think

                  Vaparien virittäminen on säälittävää
                  350hp/480Nm@0,666bar
                  xxxhp/670Nm@1,6bar
                  - Mystinen.Fi -
                  -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Olis ja paljon. Generoitu jollain ohjelmalla kun yhdellä kuormitusalueella läpi kierrosalueen samat ennakot?

                    Yleisesti ottaen todella laimeat ennakot. Liian tasaiset kartat, keski- ja ala-alueet eivät voi olla noin samanlaisia. 100kpa alue on laimeampi kun mun vaparissa, kannattaa käydä penkissä säätämässä ettei ala pakopuoli sulamaan. Nakutusongelmia saattaa olla alakierroksilla (reilu 1000rpm), riippuu koneen spekseistä.

                    Vrt. B230FT volvo, 24 astetta 2,1bar (abs.) keskialue. Bemu silti tietysti oma asiansa.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Mystinen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2005
                      • 1206
                      • Kehä3

                      #11
                      Laimeet on ennakot joo. Ei pidä ahnehtia ettei kuuluisa kansipahvipistiäinen käy kylässä. Tekemistä löytyy vielä paljon, mutta kilometrejä on kertyny melkein 5tuhatta. Laitas Cell oma kartta näytille, ja muutkin m30 virittäjät.

                      Vaparien virittäminen on säälittävää
                      350hp/480Nm@0,666bar
                      xxxhp/670Nm@1,6bar
                      - Mystinen.Fi -
                      -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #12
                        Originally posted by Mystinen View Post
                        Laimeet on ennakot joo. Ei pidä ahnehtia ettei kuuluisa kansipahvipistiäinen käy kylässä. Tekemistä löytyy vielä paljon, mutta kilometrejä on kertyny melkein 5tuhatta. Laitas Cell oma kartta näytille, ja muutkin m30 virittäjät.
                        Ei ahnehtia, mutta nakurajaa kannattaa käydä tarkkailemassa penkissä ettei sulata liian miedoilla ennakoilla mitään. Ohjurit rupeaa ainakin kulumaan ihan silmissä jos venat hehkuu koko ajan vaikkei konkreettisesti mitään rikkoisikaan. Ja vaikuttaahan se siihen voimaankin aika mukavasti

                        Suurin ongelma sulla on se, että alhaalla on todella tiukat ennakot ja keskellä taas suhteettoman laimeat. Voi se nakutella siellä 1200rpm ihan hyvin, vaikkei heti mitään rikkoisikaan kun ilman ahtoja energiat jää pienemmäksi.

                        Pitääpä laittaa kartta näkyviin kun pääsen kotiin.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • 9tonni
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2005
                          • 177
                          • Kuopio

                          #13
                          Ainoo ongelma tota syttykarttaa tutkiessa on se että kone ei viihdy tuolla 35 ennakoilla juurikaan. Oliko tyhjäkäynnilläkin 60 kPa painetta. Moottorijarrussa voi mennäkkin. Todella turvalliselta puolelta ennakot muuten on. Terävämmäksi muuttuis ku kunnolla säätäis. Kierroksille ennakkoo erilailla,.. Omia karttoja vaan näytille,. ei ne niin salaisia ole
                          Last edited by 9tonni; 24-08-2009, 21:27.

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #14
                            Originally posted by 9tonni View Post
                            Oliko tyhjäkäynnilläkin 60 kPa painetta. Moottorijarrussa voi mennäkkin.
                            Millä nokalla

                            Tuo mun laitos veti 38kpa schrickillä ihan ongelmitta tyhjäkäynnillä, ja niin pitäisi vetää kyllä vakionkin m30 jos nokan ajoitus on ok.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #15
                              [ATTACH]73155[/ATTACH]
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎