Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turvavyön esikiristin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carbonfiber
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 5226
    • Hki 43

    Turvavyön esikiristin

    Kaverin autossa vikakoodien mukaan kaput kuskin vyön esikiristin. Mikä se on tuosta kuvasta ja voiko sitä tilata erikseen? Jos jollain on käytettynä ehjää niin voi ilmoittautua!

    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
    Z3 Roadster 2.8 '98
    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    #2
    Osa nro #2, eli Belt tensioner. ()

    EDIT: Tuskin tuo kiristin rikki on, vaan vikakoodi syntyy siitä, kun penkin johtosarjassa on ollut katkos. Johtosarjan liitin siis työnalle.
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • Carbonfiber
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 5226
      • Hki 43

      #3
      Originally posted by kaol View Post
      Osa nro #2, eli Belt tensioner. ()

      EDIT: Tuskin tuo kiristin rikki on, vaan vikakoodi syntyy siitä, kun penkin johtosarjassa on ollut katkos. Johtosarjan liitin siis työnalle.
      Niin aattelinkin!

      Näin olivat sille huollossa sanoneet, mutta pitääpi selvittää!
      Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
      Z3 Roadster 2.8 '98
      isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
      ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
      Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
      Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        #4
        No senhän on helppo katsoa että onko se pamahtanut
        Osa nro:7 on korjaus sarja tuolle johdolle
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • Carbonfiber
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 5226
          • Hki 43

          #5
          Originally posted by Dunky View Post
          No senhän on helppo katsoa että onko se pamahtanut
          Osa nro:7 on korjaus sarja tuolle johdolle
          Miten?
          Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
          Z3 Roadster 2.8 '98
          isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
          ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
          Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
          Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4929
            • Kotka

            #6
            Pää penkin alle ja kurkkaat sinne paukun putkeen että paljonko sisällä on tyhjää ennen pohjaa... Vaikea selittää mutta kun paukku on pamahtanut niin se levy johon vaijeri on naitettu niin on siinä piipun suulla
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Mutta miten ihmeessä se voi olla paukahtanut? Siis jos kerran kuskin vyönkiristin ja bagi sekä apparin bagi ei ole lauennut?
              Vika on kuitenkin todennäköisimmin penkin alta löytyvissä liittimissä tai kiristinpaukun liittimessä.

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4929
                • Kotka

                #8
                Originally posted by Hemi View Post
                Mutta miten ihmeessä se voi olla paukahtanut? Siis jos kerran kuskin vyönkiristin ja bagi sekä apparin bagi ei ole lauennut?
                Vika on kuitenkin todennäköisimmin penkin alta löytyvissä liittimissä tai kiristinpaukun liittimessä.
                Tänä vuonna vaihdoin yhteen seika sarjalaiseen jossa vyönkiristimet pamahtivat pienestä nokkakolarista.
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by Dunky View Post
                  Tänä vuonna vaihdoin yhteen seika sarjalaiseen jossa vyönkiristimet pamahtivat pienestä nokkakolarista.
                  Kyllä, kyllä, mutta sitten ne menee molemmat+usein myös keskusyksikkö.
                  Toisaalta, tämän kyllä huomaa sitten myös vyön lukkokappaleesta joka pamauksessa vetäytyy lyhyeksi penkin+konsolin väliin.

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4929
                    • Kotka

                    #10
                    Ei ne aina niin systemaattisesti toimi. Työkaveri ajoi -03 E46:n 90km/h 30cm korkeaan liikennejakajaan josta auto pomppasi ilmaan tehden volti ilmassa ja päätyi lopuksi repsikan kylki edellä puuta päin. YKSIKÄÄN turvatyyny tai vyönkiristin ei pamahtanut Auto tutkittiin merkkiliikkeessä ja airbag täysin toiminta kuntoinen
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • Bouma
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2007
                      • 3108
                      • Tampere

                      #11
                      Palaako airbagin valo? Kaverilla ainakin paloi E39 kun kiristimestä oli anturi kaputt.
                      MB CLS-12 350CGI AMG

                      MYSTINEN.FI

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎