Announcement

Collapse
No announcement yet.

535i lämpöongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kane78
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 160
    • Vantaa

    535i lämpöongelma

    Terves!!

    Autoon vaihdettu nyt termari, vesipumppu, paisarin korkki, visko.... ja silti taas meni lämmöt melkeen punaiselle......

    Ajoin pitkän matkan ensix ja sitten jätin tyhjäkäynnille ja sinnehän se mittarin neula taas punaista läheni......

    Autoon tehty just kansiremppa, nokka hiottu ja keinut vaihdettu....
    öljyn seassa ei näytä olevan vettä ja muutenkin käy tosi nätisti.

    Koitin tos äsken auton ollessa lämmin, otin paisarin korkin irti ja se nesteen pinta nousi sillain pikkuhiljaa asteittain, ois tullu yli jos en ois pistäny korkkia kii.... pitääks sen tehdä niin?

    Oon koittanu ilmata ja kyllä se lämmintä ilmaa antaa......

    Oisko sitten anturi?
    Bmw 735ia-92
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Re: 535i lämpöongelma

    Originally posted by Kane78
    Terves!!
    Koitin tos äsken auton ollessa lämmin, otin paisarin korkin irti ja se nesteen pinta nousi sillain pikkuhiljaa asteittain, ois tullu yli jos en ois pistäny korkkia kii.... pitääks sen tehdä niin?

    Oisko sitten anturi?
    Kyllä se nesteen pinta noin tekee kun paisarin korkin aukaisee.
    Anturi voi olla viallinen mutta tuskin jos ajossa lämpömittari näyttää normaalia, ruskea anturi on lämpömittarille. Jäähdytin vaihtokunnossa?
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • Kane78
      Bimmer Rookie
      • Mar 2004
      • 160
      • Vantaa

      #3
      Mulla se anturi on musta....... se toinen, siinä vieressä oleva on vissiin joku anturi joka ilmoittaa syötöstä ruiskulle...?

      Jep, jäähdytin on kyl aika ruottanen...... Pitänee vaihtaa ensix se anturi.... pitää vaan ettiä oikea jostain... motonetissä ei ollu....
      netin mukaan...
      Bmw 735ia-92

      Comment

      • sieppi
        Bimmer Rookie
        • Jan 2003
        • 146

        #4
        Tarkasta myös jäähdyttimeltä paisuntasäiliölle menevä ohut letku ettei ole tukossa.

        Comment

        • larmatin
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 1118
          • Perttula

          #5
          siis eihän se tarrtte olla kuin tukkeutunut syyläri jos olet varma siitä että koneen lämmöt nousee liikaa eli ei ole mittari virhe kyseessä.

          jos et muuta keksi niin laita pesuaine jäähdytys järkkään ja kokeile sitten.

          yksi hyvä voisi olla kokeilla ottaa sisäläppärin sähköiseltä vesipumpulta piuha irti ja kokeilla tuleeko sisälle viellä reilusti lämmintä kun koneessa kierroksia vähintään 2000, se kertoisi ainakin sen että mekaaninen vesipumppu pumppaa silloin hyvin tavaraa.. nyt :juo

          jos sulla on ilmastointi niin pyöriikö sähkopuhallin keulilla?

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            Originally posted by sieppi
            Tarkasta myös jäähdyttimeltä paisuntasäiliölle menevä ohut letku ettei ole tukossa.
            Tuo unohtuikin... Jotkut ovat suurentaneet reikää paisarin letkukarasta koska se reikä on alunperin aivan liian pieni. Juttua tuosta mm. tämän sivun lopussa.
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • Kane78
              Bimmer Rookie
              • Mar 2004
              • 160
              • Vantaa

              #7
              Ei ole ilmastointia.

              Joo, yritellään saada lämpöjä kuriin......
              jollain konstilla
              :juo
              Bmw 735ia-92

              Comment

              • Kane78
                Bimmer Rookie
                • Mar 2004
                • 160
                • Vantaa

                #8
                Jep, ja pitää viel kiittää kaikkia, jotka on antanu hyviä neuvoja!

                Niitä kaivataan aina!

                Tää on hyvä palsta. 8)
                Bmw 735ia-92

                Comment

                • sqxo
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 902
                  • no man's land

                  #9
                  Onhan se sun visko uusi eikä mikään purkaamo-varaosa? Paska visko tekee just niin että ajossa lämmöt on normaalit mutta paikallaan nousee pikkuhiljaa vaikka raudan sulamispisteeseen asti.. (Aínakin melkein.) :roll:

                  Comment

                  • Kane78
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2004
                    • 160
                    • Vantaa

                    #10
                    Se on Behrin visko, eli pitäis olla ihan hyvä. Makso 156,5€.
                    Bmw 735ia-92

                    Comment

                    • sqxo
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 902
                      • no man's land

                      #11
                      Originally posted by Kane78
                      Se on Behrin visko, eli pitäis olla ihan hyvä. Makso 156,5€.
                      Joo kyllä uus osa pitäis toimia, ei siinä sitten mitään! Mutta ajossa sulla ei siis nouse lämmöt yli normaalin?

                      Comment

                      • Kane78
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2004
                        • 160
                        • Vantaa

                        #12
                        Eli nyt kun on vähän kylmempi, niin ajossa on millin pari yli puolenvälin ja sit kun on ajanu vähän pitempään ja kovaa ja pysähtyy hetkeks ja jättää tyhjäkäynnille niin se menee puolenvälin seuraavalle viivalle ja yx päivä vielä siitä melkein punaselle... mut sillon oli kyl lämpimämpää.... nyt kylmällä on vaan hiukan yli puolenvälin, melkein kokoajan, myöskin tyhjäkäynnillä, kun on lämpöä päällä.

                        Havaitsin tänään et paisarin alaosa oli märkä ja nestettä oli valunu "takaseinämälle". Missään letkuissa ei näyttäny olevan vuotoja. Oisko sillä vaikutusta lämpöihin.... Pitänee tutkia toi paisari ja irrottaa toi syylari yrittää puhdistaa se. Ja sit tarkastaa viel kaikki muut vesiletkut, jotka ei ollu poissa kansirempassa, koska ne oli hyvät. Sit jos viel koittais isontaa sitä pientä paluuletkua, joka tulee paisarille.

                        Pitää viel toi mittari testata, lämpömittari meni kyl ihan tappiin ku löi johdon maihin.... Teki taas tänään (toinen kerta) et kun laitoin biilin käyntiin, ni mittaristo herjas, kuulu pling pling koko ajan ja kiekkamittari meni ylös ja alas alussa ja kilometrilukemaa ei näkyny, vaan se ja check oli tyhjät, vain punaisella taustalla....
                        :shock:
                        Bmw 735ia-92

                        Comment

                        • 525iiäxä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2005
                          • 1842
                          • Lappeenranta, Finland

                          #13
                          Onko ongelma selvinnyt ? Omani (525i, M50B25) alkoi eilen tehdä ihan samaa. Olen lisäillyt nestettä ja yrittänyt ilmailla, mutta silti tuppaa tyhjäkäynnillä neula kiipeämään keskiviivasta seuraavalle. Tähän asti lämmöt olleet tosi hyvin kurissa.

                          Lämmityksen säätö täysille auttaa hiukan asiaa, tyhjäkäynnilläkin tulee myös lämmintä.

                          Sähköflekti pyörii myös, ainakin silloin kun lämmöt on koholla.

                          Ilmaruuvista tulee lähinnä nestettä.

                          Volvo V70 2.4T -02
                          E30 323i -84 (taas)

                          Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                          Comment

                          • visitor
                            Newbiemmer
                            • Jul 2004
                            • 9

                            #14
                            535i, koneen ilmaus

                            Hei,

                            Tuli mieleen, että kannattaa ehkä vielä koettaa ilmata konetta. Kerroit muistaakseni alkuperäisessä viestissä, että ilmatessa tuli ilmausaukosta lämmintä ilmaa? Mielestäni pitäisi tulla pelkkää jäähdytinnestettä loppuvaiheessa ilmausta.

                            Viime vaiheen ilmaus kannattaa tehdä mielestäni koneen käydessä, silloin kun termari on avautunut ja auton nokka hieman ylöspäin, tällöin ilmakuplat noudevat luonnollisesti ylöspäin kohti ilmausruuvia. Ilmausruuvihan on koneen päällä etuosassa termarikotelon lähellä. Sisäpuolen lämpötila kannattaa olla varmuuden vuoksi käännettynä lämmityksen puolelle, jotta sielläkin alkaa neste kiertämään, mikäli systeemissä on nestevirtausta ohjaava venttiili (e34:ssä muistaakseni on).

                            Itse olen onnistuneenkin e34 535i:n ilmauksen jälkeen vielä joutunut lisäämään muutaman päivän päästä ilmauksesta 2-3 dl jäähdytinnestettä, jonka jälkeen nestettä ei ole tarvinnut lisätä.

                            T: Visitor

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎