Toi venhopaketti on kyllä niin kevyt että sama kummasta päästä se veturi raapii. Kyllä sulla on jotain siinä vehkeessä pielessä tai sitten vaan tosiaan niin heikko vääntö pienillä kierroksilla. Kokeile nyt vielä sitä lastutus/optimointi vaihtoehtoa...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Veneen nosto 520D
Collapse
X
-
Originally posted by samtheman1 View PostPitäiskö tuolla hieman yli 200t ajetulla 100kW vehkeellä nousta alle 700kg venepaketti normaaleilta betoniluiskilta helposti? Onkohan autossa jotain vialla, kun kytkintä pitää luistattaa aika tavalla, vai enkö vaan osaa ajaa? Auto meinaa sammua väkisinkin, riippumatta onko luistonesto käytössä vai ei. Aiempi auto oli maasturi, niin totuin vissiin liian hyvälle...F25 X3 35d
E87 118i
E46 330ti
E46 M3
E30 M3
E30 M3 Convertible
Z3 Roadster
Comment
-
-
Originally posted by Vasara View PostOlisiko jollain kokemusta miten automaattilaatikkoinen vastaava auto jaksaa ko. noston tai vastaavan tapahtuman hoitaa?
Niin, tommoinen tuli sieltä ylös ja perässä sitten hieman yli 700km uuteen kotiin.
EDIT: onhan tuosta todistekin vielä:
-KähmyLast edited by Kähmy; 28-08-2009, 12:31.e46 325xi
Yamaha FZR 1000 EXUP
ex-e39 530i Touring
Comment
-
-
Originally posted by Kähmy View PostMoi, itse nostin 525iA:lla melkein 2000kg yhdistelmän (1400kg vene ja jotain 500-600kg traileri) ja tuli kyllä melkoisen helposti ylös veneluiskaa pitkin, vaikka luiska oli märkä (joku nosti just veneen ennen meitä). Ei kyllä ollut mitään ongelmia.
Noissa vetohommissa ja hitaissa nopeuksissa tuo automaatti (tai siis se momentinmuunnin/turbiini) on kyllä aivan ehdoton, muuten ajelisin kyllä mielummin manuaalilla.
Comment
-
-
Omasta mielestä nykydieseleissä on todella onneton vääntö aivan tyhjäkäynnin tuntumassa. Tämä vielä yhdistettynä manuaalivaihteistoon aiheuttaa juuri sen, että kun pitäisi kuorman kanssa lähteä liikkeelle, niin pitää antaa kaasua reilusti, tai sammuu kone todella helposti. Moottorin saa tottumaton sammumaan todella helposti ilman sen suurempaa kuormaakin.
Automaatin kanssa lähtö on helpompaa, koska momentinmuunnin nostaa vääntömomenttia, eikä kytkimen kanssa tarvitse kikkailla.
Autossa ei välttämättä ole mitään vikaa. On vaan kaikkein huonoin yhdistelmä tuohon hommaan.
Comment
-
-
Originally posted by Juubi View PostSulla onkin tuolla mallimerkinnän perässä tuo A. Kyllä 170 heppasella manuaalilla olevalla passatillakin oli 1000kg kuorman peruuttaminen kohtalaiseen ylämäkeen täyttä myrkkyä (huom, jarruton kärry). Samalla kuormalla testasin piruuttaan 330dA:lla ja meni heittämällä ilman mitään kakisteluja.
Noissa vetohommissa ja hitaissa nopeuksissa tuo automaatti (tai siis se momentinmuunnin/turbiini) on kyllä aivan ehdoton, muuten ajelisin kyllä mielummin manuaalilla.
Toisena esimerkkinä olen vetänyt meidän kalastusvenettä 550 Rönnqvist (paino 40hp yamahalla noin 500kg ja siihen traileri) surkean pikkuisella corollaattori D4D (teho 90hp!) surkeasta betoniluiskasta ylös...sulla on tohon verrattuna takaveto ja melkein 50hp enemmän! Paino on yhdistelmässä jotakuinkin sama ja rollaattori on manuaali.
Jotain on nyt pielessä, joko kuskissa tai autossa...
-Kähmy
ps. Jürgen_: Ja kiitoksiae46 325xi
Yamaha FZR 1000 EXUP
ex-e39 530i Touring
Comment
-
-
Originally posted by Kähmy View PostMutta mulla oli myös yli 1000kg enemmän tavaraa takana kuin sulla. En edelleenkään usko, etteikö tuo nousis kohtuu kevyesti ylös luiskaa.
Toisena esimerkkinä olen vetänyt meidän kalastusvenettä 550 Rönnqvist (paino 40hp yamahalla noin 500kg ja siihen traileri) surkean pikkuisella corollaattori D4D (teho 90hp!) surkeasta betoniluiskasta ylös...sulla on tohon verrattuna takaveto ja melkein 50hp enemmän! Paino on yhdistelmässä jotakuinkin sama ja rollaattori on manuaali.
Jotain on nyt pielessä, joko kuskissa tai autossa...
-Kähmy
ps. Jürgen_: Ja kiitoksia
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostEdelleenkään niin sitä traileria ei vedetä luiskasta ylös huipputeholla ellei kierrokset ole tapissa. Alakierrosten vääntö, tai keskialueen jos kytkintä reilusti luistattamalla pitää operoida, nostaa vehkeet kuivalle maalle. Samalla saa hassun hajun tulemaan laatikon ja koneen väliseltä alueelta :think
Tarkkana pitää olla polkimien kanssa ja luistatuksella mennään, mutta ei tuo nyt mitään rakettitiedettä ole...
Aisapainoa en ole koskaan mitannut, eikä se tässä tapauksessa merkkaa yhtään mitään. Korkeintaan sen verran, että jos se on negatiivinen, niin silloin voi pito heiketä (takavetoisella). Sammumiseen se ei vaikuta, jos auto sammuu, on vika kuskissa yleensä...jos kerran autosta ei ole löytynyt teknistä vikaa.
-Kähmye46 325xi
Yamaha FZR 1000 EXUP
ex-e39 530i Touring
Comment
-
-
Kun tää nyt herättää näin paljon keskustelua niin pohtikaa vähän välityksiäkin. Se nyt on kuitenkin merkittävin asia tuossa hommassa. Veneen vetää ylös vaikka ruohonleikkurilla tai polkuautolla kun välitykset on kohdallaan ja pito riittää.
Onko 520d:ssä esimerkiksi poikkeuksellisen pitkä ykkönen? Tai voiko autoon olla vaihdettu vaikka pitempivälitteinen perä joskus? ...
Comment
-
-
Originally posted by samtheman1 View PostLastutin auton Mikkelissä Street Turbolla. En huomaa perstuntumalta toimenpiteen jälkeen muuta eroa, kuin polttoaineen kulutus on noussut 0,5l-1l ja vene perässä hieman enemmän.....pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...
Comment
-
Comment