Pitäiskö tuolla hieman yli 200t ajetulla 100kW vehkeellä nousta alle 700kg venepaketti normaaleilta betoniluiskilta helposti? Onkohan autossa jotain vialla, kun kytkintä pitää luistattaa aika tavalla, vai enkö vaan osaa ajaa? Auto meinaa sammua väkisinkin, riippumatta onko luistonesto käytössä vai ei. Aiempi auto oli maasturi, niin totuin vissiin liian hyvälle...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Veneen nosto 520D
Collapse
X
-
isoR
Originally posted by samtheman1 View PostPitäiskö tuolla hieman yli 200t ajetulla 100kW vehkeellä nousta alle 700kg venepaketti normaaleilta betoniluiskilta helposti? Onkohan autossa jotain vialla, kun kytkintä pitää luistattaa aika tavalla, vai enkö vaan osaa ajaa? Auto meinaa sammua väkisinkin, riippumatta onko luistonesto käytössä vai ei. Aiempi auto oli maasturi, niin totuin vissiin liian hyvälle...
(Ei välttämättä oikeen hyvä osasto tälle aiheelle...)
-
Ok.
Pahoittelen, jos tuli väärään osioon ja voi poistaa siinä tapauksessa. Minunkin mielestä pitäs noilla hevosilla nousta pätö paatti vesiltä, eli jotain häikkää jossain täytynee olla. Tasaisella vetää ihan hyvin ja kulutus on jossain 9 litran nurkilla vene perässä.-Ennen hyvä suunnistaja, nykyisin erakko-
Exiä E39 520D, E38 735
Nykyisiä E61 525D, E65 745
Comment
-
-
Originally posted by samtheman1 View PostPahoittelen, jos tuli väärään osioon ja voi poistaa siinä tapauksessa. Minunkin mielestä pitäs noilla hevosilla nousta pätö paatti vesiltä, eli jotain häikkää jossain täytynee olla. Tasaisella vetää ihan hyvin ja kulutus on jossain 9 litran nurkilla vene perässä.Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Originally posted by samtheman1 View PostPahoittelen, jos tuli väärään osioon ja voi poistaa siinä tapauksessa. Minunkin mielestä pitäs noilla hevosilla nousta pätö paatti vesiltä, eli jotain häikkää jossain täytynee olla. Tasaisella vetää ihan hyvin ja kulutus on jossain 9 litran nurkilla vene perässä.
Uskomatonta mutta totta, suti se, eikä paatti noussut ennenkuin vaihdettiin Pajero vetämään.
Comment
-
-
Originally posted by samtheman1 View PostPahoittelen, jos tuli väärään osioon ja voi poistaa siinä tapauksessa. Minunkin mielestä pitäs noilla hevosilla nousta pätö paatti vesiltä, eli jotain häikkää jossain täytynee olla. Tasaisella vetää ihan hyvin ja kulutus on jossain 9 litran nurkilla vene perässä.
Comment
-
-
Neliveto on neliveto, mutta pidosta ei kai ollut kyse tällä kertaa.
Itse on ko. vehkellä ole venettä yrittänyt nostaa ja ajanutkin olen vain 110kW moottorista 2,0l bmw dieseliä. Mutta sillä kokemuksella väittäisin, että kierroksia saa olla kunnolla, että jaksaa vetää ylös. Ne alaväännöt, kun minusta puuttuu kokonaan noissa pikkudieseleissä. Bensamoottorisilla, vaikka pienilläkin, ~2l, homma onnistuu minusta paremmin, mutta kytkintä saa niissäkin luistattaa ihan liiankin kanssa.
Olisiko jollain kokemusta miten automaattilaatikkoinen vastaava auto jaksaa ko. noston tai vastaavan tapahtuman hoitaa?-> E92 325i -07
ex: E53 X5 3.0d -04 Sport
Comment
-
-
Originally posted by Vasara View PostNeliveto on neliveto, mutta pidosta ei kai ollut kyse tällä kertaa.
Itse on ko. vehkellä ole venettä yrittänyt nostaa ja ajanutkin olen vain 110kW moottorista 2,0l bmw dieseliä. Mutta sillä kokemuksella väittäisin, että kierroksia saa olla kunnolla, että jaksaa vetää ylös. Ne alaväännöt, kun minusta puuttuu kokonaan noissa pikkudieseleissä. Bensamoottorisilla, vaikka pienilläkin, ~2l, homma onnistuu minusta paremmin, mutta kytkintä saa niissäkin luistattaa ihan liiankin kanssa.
Olisiko jollain kokemusta miten automaattilaatikkoinen vastaava auto jaksaa ko. noston tai vastaavan tapahtuman hoitaa?
Noissa nyky diisseleissä on polttoaineen syöttöä rajoitettu pienillä kierroksilla ilmeisesti savutuksen välttämiseksi. Ilmiö on mielestäni todella kiusallinen erityisesti silloin kun suurella kuormalla pitäisi lähteä varovaisesti liikkeelle. Muutamissa tapauksissa lastuttamisella/optimoinnilla on saatu todella radikaaleja muutoksia siihen alakierrosten vääntöön ja silloin onnistuu se varovainen liikkeelle lähtö myös raskaasti kuormattuna.Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by Vasara View PostNeliveto on neliveto, mutta pidosta ei kai ollut kyse tällä kertaa.
Itse on ko. vehkellä ole venettä yrittänyt nostaa ja ajanutkin olen vain 110kW moottorista 2,0l bmw dieseliä. Mutta sillä kokemuksella väittäisin, että kierroksia saa olla kunnolla, että jaksaa vetää ylös. Ne alaväännöt, kun minusta puuttuu kokonaan noissa pikkudieseleissä. Bensamoottorisilla, vaikka pienilläkin, ~2l, homma onnistuu minusta paremmin, mutta kytkintä saa niissäkin luistattaa ihan liiankin kanssa.
Olisiko jollain kokemusta miten automaattilaatikkoinen vastaava auto jaksaa ko. noston tai vastaavan tapahtuman hoitaa?
Joo, kokemusta on monellakin autolla,kerran kävi jopa niin ettei lähtenyt kahdella eri autollakaan ( e39 528ia ja neliveto maasturi), vaan piti hommata traktori paikalle. Eli tuohon hommaan vaikuttaa aika moni muukin asia kuin auto, mm rampin alku ja loppupää missä kunnossa ovat, onko irtokiviä jne.. niin kuin tiedätte...
Comment
-
-
Originally posted by J-Poika View Postei tartte olla painavakaan vene mutta jos traileri menee hiekalle / mudalle ja siihen ajaa veneen päälle niin on todella tiukassa vetää ylös...Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Joopa joo
Mut kyseessä on ollu ihan hyvät betoniluiskat, eikä oo kiviä tiellä. Tuo venepaketti nousee ihan tavallisella diisselipösölläkin, joten ihmetyttää miksi tuo kakslitranen tukehtuu. Pitänee käyttää ammattilaisilla valohoidossa, jotta selviäis ilman auton vaihtoa. Aisapaino oli muuten 80kg, mutta eikai se oo vielä ratkaisevasti liikaa...
-Ennen hyvä suunnistaja, nykyisin erakko-
Exiä E39 520D, E38 735
Nykyisiä E61 525D, E65 745
Comment
-
-
Paska mikä paska
Vikakoodit luettu, eikä mitään löytynyt. Takavedon ostin, kun luulin sen olevan etevämpi noissa vetohommissa. Äkkiseltään luulis, että nuo 138 hevosvoimaa jaksais moisen paketin (vene 450kg+moottori 106kg+traileri 150kg) rampilta nostaa, mut kun ei niin ei. En tiedä miten saksalainen nuo hevoset älyää, mutta suomenhevosilla nousis varmastiAuto on varmasti hyvä siinä mihin se on suunniteltu, eli kulkemaan 200km/h Saksan autobaanalla, eikä 5km/h Suomen beronirampilla. Ei muuta kun auto(merkin)n vaihtoon...
-Ennen hyvä suunnistaja, nykyisin erakko-
Exiä E39 520D, E38 735
Nykyisiä E61 525D, E65 745
Comment
-
Comment