Announcement

Collapse
No announcement yet.

Veneen nosto 520D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samtheman1
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2008
    • 208
    • Mikkeli

    Veneen nosto 520D

    Pitäiskö tuolla hieman yli 200t ajetulla 100kW vehkeellä nousta alle 700kg venepaketti normaaleilta betoniluiskilta helposti? Onkohan autossa jotain vialla, kun kytkintä pitää luistattaa aika tavalla, vai enkö vaan osaa ajaa? Auto meinaa sammua väkisinkin, riippumatta onko luistonesto käytössä vai ei. Aiempi auto oli maasturi, niin totuin vissiin liian hyvälle...
    -Ennen hyvä suunnistaja, nykyisin erakko-

    Exiä E39 520D, E38 735

    Nykyisiä E61 525D, E65 745
  • Guest's Avatar

    #2
    Originally posted by samtheman1 View Post
    Pitäiskö tuolla hieman yli 200t ajetulla 100kW vehkeellä nousta alle 700kg venepaketti normaaleilta betoniluiskilta helposti? Onkohan autossa jotain vialla, kun kytkintä pitää luistattaa aika tavalla, vai enkö vaan osaa ajaa? Auto meinaa sammua väkisinkin, riippumatta onko luistonesto käytössä vai ei. Aiempi auto oli maasturi, niin totuin vissiin liian hyvälle...
    Luulis nousevan ihan ookoo... Itsellä yhistelmä E28 518i -87 (115 hp) ja n. 500 kg vene + traileri ja noussut tähän mennessä kaikki oikeestaan tyhjäkäynnillä, joskus kylmänä joutuu vähä luistattaan lähdössä.

    (Ei välttämättä oikeen hyvä osasto tälle aiheelle...)

    Comment

    • samtheman1
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2008
      • 208
      • Mikkeli

      #3
      Ok.

      Pahoittelen, jos tuli väärään osioon ja voi poistaa siinä tapauksessa. Minunkin mielestä pitäs noilla hevosilla nousta pätö paatti vesiltä, eli jotain häikkää jossain täytynee olla. Tasaisella vetää ihan hyvin ja kulutus on jossain 9 litran nurkilla vene perässä.
      -Ennen hyvä suunnistaja, nykyisin erakko-

      Exiä E39 520D, E38 735

      Nykyisiä E61 525D, E65 745

      Comment

      • schwarze
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 2017
        • Kangasala

        #4
        Originally posted by samtheman1 View Post
        Pahoittelen, jos tuli väärään osioon ja voi poistaa siinä tapauksessa. Minunkin mielestä pitäs noilla hevosilla nousta pätö paatti vesiltä, eli jotain häikkää jossain täytynee olla. Tasaisella vetää ihan hyvin ja kulutus on jossain 9 litran nurkilla vene perässä.
        Saamari kun on kaukana tuo Mikkeli, tuo on n_i_i_n subjektiivinen kokemus, etten ihan näillä sanoilla veisi autoa korjaamoonkaan.
        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

        Comment

        • jsa014
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 1651
          • Turun Pallivaha

          #5
          Originally posted by samtheman1 View Post
          Pahoittelen, jos tuli väärään osioon ja voi poistaa siinä tapauksessa. Minunkin mielestä pitäs noilla hevosilla nousta pätö paatti vesiltä, eli jotain häikkää jossain täytynee olla. Tasaisella vetää ihan hyvin ja kulutus on jossain 9 litran nurkilla vene perässä.
          Aikoinaan nousi big buster E34 518:lla, joten luulisi nyt tuollakin. Paitsi silloin kun oli luiskalla kerran soraa betonin päällä ja 518 suti

          Uskomatonta mutta totta, suti se, eikä paatti noussut ennenkuin vaihdettiin Pajero vetämään.
          316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

          Comment

          • Masa
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 2202
            • München

            #6
            Mielestäni kiinnostava keskustelun aihe,mutta hieman väärällä osastolla.

            -VaasaConnection-
            Originally posted by Homer;
            Ei ne pulit millään seiskoilla ajele

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16464
              • Asikkala

              #7
              Originally posted by samtheman1 View Post
              Pahoittelen, jos tuli väärään osioon ja voi poistaa siinä tapauksessa. Minunkin mielestä pitäs noilla hevosilla nousta pätö paatti vesiltä, eli jotain häikkää jossain täytynee olla. Tasaisella vetää ihan hyvin ja kulutus on jossain 9 litran nurkilla vene perässä.
              Se 100 kw on n. 4000 rpm ? Venettä nostetaan alakierrosten väännöllä...

              Comment

              • Vasara
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2006
                • 310
                • Hesa

                #8
                Neliveto on neliveto, mutta pidosta ei kai ollut kyse tällä kertaa.

                Itse on ko. vehkellä ole venettä yrittänyt nostaa ja ajanutkin olen vain 110kW moottorista 2,0l bmw dieseliä. Mutta sillä kokemuksella väittäisin, että kierroksia saa olla kunnolla, että jaksaa vetää ylös. Ne alaväännöt, kun minusta puuttuu kokonaan noissa pikkudieseleissä. Bensamoottorisilla, vaikka pienilläkin, ~2l, homma onnistuu minusta paremmin, mutta kytkintä saa niissäkin luistattaa ihan liiankin kanssa.

                Olisiko jollain kokemusta miten automaattilaatikkoinen vastaava auto jaksaa ko. noston tai vastaavan tapahtuman hoitaa?
                -> E92 325i -07
                ex: E53 X5 3.0d -04 Sport

                Comment

                • Jürgen_
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 2707
                  • Mylsä

                  #9
                  Originally posted by Vasara View Post
                  Neliveto on neliveto, mutta pidosta ei kai ollut kyse tällä kertaa.

                  Itse on ko. vehkellä ole venettä yrittänyt nostaa ja ajanutkin olen vain 110kW moottorista 2,0l bmw dieseliä. Mutta sillä kokemuksella väittäisin, että kierroksia saa olla kunnolla, että jaksaa vetää ylös. Ne alaväännöt, kun minusta puuttuu kokonaan noissa pikkudieseleissä. Bensamoottorisilla, vaikka pienilläkin, ~2l, homma onnistuu minusta paremmin, mutta kytkintä saa niissäkin luistattaa ihan liiankin kanssa.

                  Olisiko jollain kokemusta miten automaattilaatikkoinen vastaava auto jaksaa ko. noston tai vastaavan tapahtuman hoitaa?
                  Ei vaan neliveto on yliveto

                  Noissa nyky diisseleissä on polttoaineen syöttöä rajoitettu pienillä kierroksilla ilmeisesti savutuksen välttämiseksi. Ilmiö on mielestäni todella kiusallinen erityisesti silloin kun suurella kuormalla pitäisi lähteä varovaisesti liikkeelle. Muutamissa tapauksissa lastuttamisella/optimoinnilla on saatu todella radikaaleja muutoksia siihen alakierrosten vääntöön ja silloin onnistuu se varovainen liikkeelle lähtö myös raskaasti kuormattuna.
                  Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                  Comment

                  • takahiki
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2004
                    • 203
                    • home

                    #10
                    Originally posted by Vasara View Post
                    Neliveto on neliveto, mutta pidosta ei kai ollut kyse tällä kertaa.

                    Itse on ko. vehkellä ole venettä yrittänyt nostaa ja ajanutkin olen vain 110kW moottorista 2,0l bmw dieseliä. Mutta sillä kokemuksella väittäisin, että kierroksia saa olla kunnolla, että jaksaa vetää ylös. Ne alaväännöt, kun minusta puuttuu kokonaan noissa pikkudieseleissä. Bensamoottorisilla, vaikka pienilläkin, ~2l, homma onnistuu minusta paremmin, mutta kytkintä saa niissäkin luistattaa ihan liiankin kanssa.

                    Olisiko jollain kokemusta miten automaattilaatikkoinen vastaava auto jaksaa ko. noston tai vastaavan tapahtuman hoitaa?

                    Joo, kokemusta on monellakin autolla,kerran kävi jopa niin ettei lähtenyt kahdella eri autollakaan ( e39 528ia ja neliveto maasturi), vaan piti hommata traktori paikalle. Eli tuohon hommaan vaikuttaa aika moni muukin asia kuin auto, mm rampin alku ja loppupää missä kunnossa ovat, onko irtokiviä jne.. niin kuin tiedätte...

                    Comment

                    • J-Poika
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2004
                      • 835
                      • There's a place in the North, far far away

                      #11
                      ei tartte olla painavakaan vene mutta jos traileri menee hiekalle / mudalle ja siihen ajaa veneen päälle niin on todella tiukassa vetää ylös...

                      Comment

                      • Jürgen_
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2008
                        • 2707
                        • Mylsä

                        #12
                        Originally posted by J-Poika View Post
                        ei tartte olla painavakaan vene mutta jos traileri menee hiekalle / mudalle ja siihen ajaa veneen päälle niin on todella tiukassa vetää ylös...
                        Jää pian trailerista akseli sinne jorpakkoon kun kunnon veturilla tempasee :think
                        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                        Comment

                        • J-Poika
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2004
                          • 835
                          • There's a place in the North, far far away

                          #13
                          Originally posted by Jürgen_ View Post
                          Jää pian trailerista akseli sinne jorpakkoon kun kunnon veturilla tempasee :think

                          no sekin... mutta pehmeelle uppoaa traileri kun siihen lyö painoa päälle... siis kevytkin vene on ylämäkeen iso massa pehmeällä

                          Comment

                          • samtheman1
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2008
                            • 208
                            • Mikkeli

                            #14
                            Joopa joo

                            Mut kyseessä on ollu ihan hyvät betoniluiskat, eikä oo kiviä tiellä. Tuo venepaketti nousee ihan tavallisella diisselipösölläkin, joten ihmetyttää miksi tuo kakslitranen tukehtuu. Pitänee käyttää ammattilaisilla valohoidossa, jotta selviäis ilman auton vaihtoa. Aisapaino oli muuten 80kg, mutta eikai se oo vielä ratkaisevasti liikaa...
                            -Ennen hyvä suunnistaja, nykyisin erakko-

                            Exiä E39 520D, E38 735

                            Nykyisiä E61 525D, E65 745

                            Comment

                            • samtheman1
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2008
                              • 208
                              • Mikkeli

                              #15
                              Paska mikä paska

                              Vikakoodit luettu, eikä mitään löytynyt. Takavedon ostin, kun luulin sen olevan etevämpi noissa vetohommissa. Äkkiseltään luulis, että nuo 138 hevosvoimaa jaksais moisen paketin (vene 450kg+moottori 106kg+traileri 150kg) rampilta nostaa, mut kun ei niin ei. En tiedä miten saksalainen nuo hevoset älyää, mutta suomenhevosilla nousis varmasti Auto on varmasti hyvä siinä mihin se on suunniteltu, eli kulkemaan 200km/h Saksan autobaanalla, eikä 5km/h Suomen beronirampilla. Ei muuta kun auto(merkin)n vaihtoon...
                              -Ennen hyvä suunnistaja, nykyisin erakko-

                              Exiä E39 520D, E38 735

                              Nykyisiä E61 525D, E65 745

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎