Tuossa alkaa olla kova peli, ja toimii ihan valovirralla. Hanasta voi syöttää kuumaa vettä, niin johan tulee puhdasta. Maksaa toki jonkun talviauto-E30:n verran varmaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Maalipinnan ongelmat
Collapse
X
-
Meillä on ollut työmaalla kohta kymmenen vuotta tuollainen pesuri joka tuuppaa 15 litraa minuutissa 180 baarin paineella, suuttimena on kiinteä viuhkasuutin. Sillä on pesty omat, firman ja henkilökunnan autot. Ainoastaan yhdestä 626 mazdasta lähti maalit muovisesta takaspoilerista. Puhtaaksi auto ei tuollakaan teholla lähde vaan avuksi tarvitaan pesuainetta ja hankausta.
Comment
-
-
Originally posted by Ekape View PostMeillä on ollut työmaalla kohta kymmenen vuotta tuollainen pesuri joka tuuppaa 15 litraa minuutissa 180 baarin paineella, suuttimena on kiinteä viuhkasuutin. Sillä on pesty omat, firman ja henkilökunnan autot. Ainoastaan yhdestä 626 mazdasta lähti maalit muovisesta takaspoilerista. Puhtaaksi auto ei tuollakaan teholla lähde vaan avuksi tarvitaan pesuainetta ja hankausta.MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
-
Sen nyt voin vaan tässä tuoda julki, että omalle kohdalle on osunut bemareita 2000-luvun alkupuolelta, jotka eivät kestä edes halvalla boschin pesurilla pesua. Tämä ongelma on siinä mielessä ikävä, että se on ainoastaan auton omistajan henkilökohtainen voivoi. Kovin uusista autoista ei oo kokemusta, mutta kaveri juuri kertoi omasta e90 bemarista löytyneen samanlaista ongelmiaa. Lakka lähtee kiitämään muoviosista.
Jos maalitakuu ei ole voimassa, kehoittaisin olemaan aika varovainen niiden pesureiden kanssa. Voi saada paljon vahinkoa aikaiseksi, jonka joutuu ihan itse maksamaan ja joka olisi kokonaan vältettävissä käsinpesulla. Ei oo maali 2000-luvulla enää samanlaista kuin sitä ennen.
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostJuu niin menee JOS maalitakuu on voimassa. Mun auton maalaukset joutui metro-auto maksamaan omasta pussista, kun olivat liian ystävällisiä ja luottivat siihen että koritakuu hoitaa."MURPHY'S LAW"
"Whatever can go wrong will go wrong,
and at the worst possible time,
in the worst possible way"
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostJuu, mutta sieltä ei selviä auton ikä. Koritakuu ja maalitakuu ei ole sama asia. Koritakuun piikkiin ei mene. Maalitakuun piikkiin voi mennä, mutta se ei ole kuin pari vuotta vanhemmissa autoissa (2001-2004)."MURPHY'S LAW"
"Whatever can go wrong will go wrong,
and at the worst possible time,
in the worst possible way"
Comment
-
-
Eihän auton pesusta tuu mitään jos ei oo pesuria kaverina...
Kuin monet autofixaamot pesee pelkällä letkulla autoja??? Ite en ainakaan tiedä yhtään. Ja saa olla melko huonosti maalattu auto josta maalit varisevat 20€ pesurilla:think Eihän autolla voi ajaa sitten etes vesisateessa ettei sade vie maalia mennessäänE61 530d M-Sport LCI
HJ61
ex. E93 330, E36/8 ,E39 525tdsa ,e39 530dA, e34 525 tdsa, e36 325 tds M-Sport Touring
Comment
-
-
Nisti:
Sori, kämmensin vähän ja sotkin pari eri topiccia keskenään. Joka tapauksessa kannattaa olla varovainen sen pesurin kanssa. Mä sain kantapään kautta kyllä testata sen asian.
Se mitä fiksaamot tekee, ei juuri tähän liity. Niistä kovin moni tekee aivan vitulleen hommat. Niissä hommissa aika on rahaa ja mitä useamman auton saa hoidettua päivässä, sitä enemmän fyrkkaa siitä tulee. Kun tuota autofiksamista on tullut itsekin harrastettua, niin se on selvinnyt mullekin, ettei se oo kannattavaa hommaa jos sitä tehdään kohtuuhinnalla ja huolella. Kunnolla tehtynä siihen menee väkisinkin aika paljon aikaa.
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostNisti:
Se mitä fiksaamot tekee, ei juuri tähän liity. Niistä kovin moni tekee aivan vitulleen hommat. Niissä hommissa aika on rahaa ja mitä useamman auton saa hoidettua päivässä, sitä enemmän fyrkkaa siitä tulee. Kun tuota autofiksamista on tullut itsekin harrastettua, niin se on selvinnyt mullekin, ettei se oo kannattavaa hommaa jos sitä tehdään kohtuuhinnalla ja huolella. Kunnolla tehtynä siihen menee väkisinkin aika paljon aikaa.E61 530d M-Sport LCI
HJ61
ex. E93 330, E36/8 ,E39 525tdsa ,e39 530dA, e34 525 tdsa, e36 325 tds M-Sport Touring
Comment
-
-
Ei näytä loppuvan. Porukalle näyttää riittävän se, ettei auto oo paskanen, kun se haetaan. Hologrammeja saa olla vaikka kuinka ja muovilistat saa olla täynnä pieniä jällkiä, joita niihin tulee kun laikka osuu listaan. Äijät ei jaksa edes listoja teipata. Sitten sitä kiillotus purua on raot täynnä jne... Autoliikkeiden autoja katselee, niin on kyllä aivan uskomattoman paskaa jälkeä mihin on tullut törmättyä. Toiki osa tekee hyvääkin jälkeä, mutta ei tuo huono jälki mitenkään poikkeuksellista ole.
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostEi näytä loppuvan. Porukalle näyttää riittävän se, ettei auto oo paskanen, kun se haetaan. Hologrammeja saa olla vaikka kuinka ja muovilistat saa olla täynnä pieniä jällkiä, joita niihin tulee kun laikka osuu listaan. Äijät ei jaksa edes listoja teipata. Sitten sitä kiillotus purua on raot täynnä jne... Autoliikkeiden autoja katselee, niin on kyllä aivan uskomattoman paskaa jälkeä mihin on tullut törmättyä. Toiki osa tekee hyvääkin jälkeä, mutta ei tuo huono jälki mitenkään poikkeuksellista ole.e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige
Comment
-
-
Originally posted by joni_wt View PostAika erikoista touhua tuntuu siellä päin tosiaan olevan. :think
Ylivieskassakin on pari elävää esimerkkiä siitä kun fiksihommat tehdään päin persettä, eipä siellä fiksaamoiden pihassa autoja vaihto-autoja näy. Toisin taas kun siellä missä ne tehdään kunnolla niin hommia riittää niin paljon ku vaan kerkeää tehdä.Originally posted by EGomanon kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiotSatakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
Comment
-
Comment