Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tekniikanvaihto 316i vm.91 - 520i vm.89

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • agisma
    Bimmer Rookie
    • Nov 2007
    • 104
    • Oulu

    Tekniikanvaihto 316i vm.91 - 520i vm.89

    Elikkä tuli päästö asioissa ongelmia.

    Minun auto 316i vm.91 (e30) on vähäpäästöinen ja minun pitäisi todistaa että tämä tekniikanluovuttaja on myös vähäpäästöinen. Onko olemassa mitään lappuja 520i vm-89 (e34) autoista että ne olisi vähäpäästöisiä. Konttorin koneelta ei löytyny tietoja kyseisen auton pakokaasusuodatuksesta.

    Kiitos jo etukäteen!
    *Bmw e30 316i Bavaria vm.-91*
    M50B25TU "Pommikone" -R.I.P.-
    - Bmw E92 335D -07
  • Neppo
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 721
    • Laihia

    #2
    Onko tuosta apua? Tuo pitäisi olla kaikilla konttoreilla.

    Last edited by Neppo; 07-09-2009, 14:00. Reason: Lukihärö

    Comment

    • agisma
      Bimmer Rookie
      • Nov 2007
      • 104
      • Oulu

      #3
      Originally posted by Neppo View Post
      Onko tuosta apua? Tuo pitäisi olla kaikilla konttoreilla.

      http://www.ake.fi/pdf/BMW%20ohje2.pdf

      Ei kuulemma riitä! koska kori on vähäpäästöinen ja kone ei. Tuo lappu kattaa muistaakseni johonki 12.88 asti.
      *Bmw e30 316i Bavaria vm.-91*
      M50B25TU "Pommikone" -R.I.P.-
      - Bmw E92 335D -07

      Comment

      • Axum
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 4416
        • Kuopio

        #4
        Muistelisin että vanhan koneen katsotaan täyttävän päästönormit jos putkeen laittaa katin.. ihan mutua..

        näin ainakin syyskuussa -82 valmistettu m20 moottori heinäkuussa -87 rekisteröityyn e30:iin
        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
        - E39 528ia
        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

        Puretaan 520ia -97
        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

        Comment

        • agisma
          Bimmer Rookie
          • Nov 2007
          • 104
          • Oulu

          #5
          Ainakin kottorilla sano että ei pelkkä katti riitä putkessa. "katti ei tee moottorista vähäpäästöistä".

          Tietenki vois kokeilla kysyä tuota jostain muusta konttorista jos ne hyväksyy sen.
          *Bmw e30 316i Bavaria vm.-91*
          M50B25TU "Pommikone" -R.I.P.-
          - Bmw E92 335D -07

          Comment

          • muuris
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 3501
            • Jyväskylä

            #6
            Ei riitä kattien laitto muuttamaan ei-vähäpäästöistä vähäpäästöiseksi. Toki katit pitää löytyä E30:stä tekniikanvaihdon jälkeenkin. Luovuttaja-auton pitää olla vähäpäästöinen, ja se selviää kyllä konttorilla kun antaa luovuttajan rek numeron. Jos eivät osaa tarkastaa asiaa, vaihda konttoria.

            520i '89 eivät ole automaattisesti vähäpäästöisiä. Suurella todennäköisyydellä ko yksilö ei ole vähäpäästöinen, kun on vielä M20 -koneella..


            OT: Miksi moinen muutos? Alkuperäisiä E30 320i saa suht halvalla. Ymmärtäisin, jos olisi joku erikoisempi tekniikka tulossa, mutta vastaavia kun on saanut ihan tehtaaltakin..
            Last edited by muuris; 13-09-2009, 12:56.
            E30 325iX '86
            Instagram

            Comment

            • agisma
              Bimmer Rookie
              • Nov 2007
              • 104
              • Oulu

              #7
              Tekniikka on siitä erikoinen että se on porattu 2.5 (83mm). teho on 236hp.

              Ja kyseinen tekniikka on peräisin 520i:stä. Sillä kyselin että sais laitettua tuon tekniikan, Mut jos ei muu auta nii pitää tehä suunnitelmat uusiksi ja alkaa suunnitteleen m50 tekniikkaa.
              *Bmw e30 316i Bavaria vm.-91*
              M50B25TU "Pommikone" -R.I.P.-
              - Bmw E92 335D -07

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                #8
                Meleko äkänen kone.

                Mitäs muuta sille on tehty kuin porattu?

                Vakio isku ja 83mm poraus eivät tuota läheskään 2,5l tilavuutta.
                Olli.

                Comment

                • agisma
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2007
                  • 104
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Rocla View Post
                  Meleko äkänen kone.

                  Mitäs muuta sille on tehty kuin porattu?

                  Vakio isku ja 83mm poraus eivät tuota läheskään 2,5l tilavuutta.
                  Tuosta linkistä löytyy kyseinen tekniikka
                  Last edited by agisma; 16-09-2009, 17:10. Reason: Koneteho n.236 Takapyöriltä 205hp
                  *Bmw e30 316i Bavaria vm.-91*
                  M50B25TU "Pommikone" -R.I.P.-
                  - Bmw E92 335D -07

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    #10
                    Originally posted by agisma View Post
                    Tuosta linkistä löytyy kyseinen tekniikka
                    http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=805848
                    No katoppa sattumaa.

                    Uskallan väittää, etteivät kuvissa oleva kuitti ja dynolappu ole samasta moottorista, eikä varsinkaan dynolapun moottori ole autossasi.

                    Ja moni muu uskaltaa siihen päälle väittää, ettei dynolappu ole luotettava.
                    Olli.

                    Comment

                    • advance
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1689

                      #11
                      Jos tuossa nyt vaikka kakssattaakin ois vielä reservissä niin minusta tuo hinta on ihan neuvoteltava vielä.

                      Ja mitä tuo otsikon 520i tässä kuvastaa, tuo myytävä tekniikkahan on e30 korissa jo valmiina?

                      Comment

                      • agisma
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2007
                        • 104
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by Rocla View Post
                        No katoppa sattumaa.

                        Uskallan väittää, etteivät kuvissa oleva kuitti ja dynolappu ole samasta moottorista, eikä varsinkaan dynolapun moottori ole autossasi.

                        Ja moni muu uskaltaa siihen päälle väittää, ettei dynolappu ole luotettava.

                        No onneksi en pysty asentamaan kyseistä tekniikkaa. Nii sillä se jäi sitten ostamatta. Mistä tiedät ettei tämä ole luotettava?

                        Pitää tuleivaisuudessakin kysellä täältä jos vaikka löytys samanlainen fakta jostain muustakin asiasta.

                        Kiitos!
                        *Bmw e30 316i Bavaria vm.-91*
                        M50B25TU "Pommikone" -R.I.P.-
                        - Bmw E92 335D -07

                        Comment

                        • agisma
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2007
                          • 104
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by advance View Post
                          Jos tuossa nyt vaikka kakssattaakin ois vielä reservissä niin minusta tuo hinta on ihan neuvoteltava vielä.

                          Ja mitä tuo otsikon 520i tässä kuvastaa, tuo myytävä tekniikkahan on e30 korissa jo valmiina?

                          Kone on alunperin 520i:stä.
                          *Bmw e30 316i Bavaria vm.-91*
                          M50B25TU "Pommikone" -R.I.P.-
                          - Bmw E92 335D -07

                          Comment

                          • Kape30
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2008
                            • 509
                            • Nokia

                            #14
                            Originally posted by agisma View Post
                            Kone on alunperin 520i:stä.
                            Mutta kuitissa kone kuitenkin tehty -87 320:piin...
                            Vai olisiko sittenkin käynyt niin hassusti että kone tehty e30:iin, mutta kuitenkin penkitetty 520:ssä ja laitettu sit takaisin sinne e30:iin...

                            Onnittelut että jätit ostamatta. Laita mieluummin se m50 sinne keulalle...
                            E30 M50b28 -90 Cirrusblau
                            E39 520d Touring -00 Sienarot II
                            MB Sprinter
                            Lynx Rave Re 600 -15
                            Suzuki GSX-R1100 -95

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              #15
                              Originally posted by Kape30 View Post
                              Mutta kuitissa kone kuitenkin tehty -87 320:piin...
                              Vai olisiko sittenkin käynyt niin hassusti että kone tehty e30:iin, mutta kuitenkin penkitetty 520:ssä ja laitettu sit takaisin sinne e30:iin...

                              Onnittelut että jätit ostamatta. Laita mieluummin se m50 sinne keulalle...
                              Niin, toi kuitissa oleva nimi viittaa foorumin käyttäjään "isnp" dynolapussa oleva nimi taas käyttäjään "mikae34".

                              Molemmille Puukka on rakentanut tuolla ilmoituksessa mainitulla reseptillä moottorin, molemmille autojen omista koneista, eli dynolapussa ja kuitissa on eri moottorit.

                              Kuvassa oleva moottori on l-jetronic ruiskulla, dynolapun moottorissa on motronicin hiluihin asennettu unichip, eli voisi olettaa ettei kuvassa ole dynolapun moottori.

                              Oman käsitykseni mukaan tuo dynolapun moottori on yhä mikae34:n autossa paikoillaan.

                              Käyttäjän Insp auto kolaroitiin korjaamattomaan kuntoon seuraavan omistajan toimesta.

                              Moottoreissa oli ruiskun lisäksi myös olellisia eroja imusarjoissa ja kaasuläpissä.

                              Dynolappu näyttä ilmeisen valokopiolta, johon on ennen kopiointia lisätty tietoa mustekynällä, kuitti taas vaikuttaa ilmeisen aidolta.

                              Tuosta dynolapusta on keskusteltu aikanaan tällä foorumilla runsaastikin, muistaakseni asiassa kävi niin, ettei moottori luovuttanut toisessa dynossa myöhemmin mitattuna noita luvattuja lukemia, prosenteissa jopa huomattavasti vähemmän.
                              Olli.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎