Missähän mahtaa olla vika? Auto on bmw e39 540ia.
Auto toimii muuten hienosti mutta nyt puolen vuoden aikana autosta on irronnut ylävesiletku jo kolme kertaa.
Kaksi kertaa letku on irronnut siten että olen pysäköinyt auton normaalisti parkkipaikalle. Kun olen palannut autolle hetken kuluttua niin jäähdytysnestettä on monta litraa maassa ja ylävesiletku irti jäähdyttimen päästä. Kerran letku irtosi keskellä moottoritietä valtavan höyryn kera.
Jokaisen kerran jälkeen auto on kuitenkin toiminut nesteiden lisäyksen ja ilmauksen jälkeen taas normaalisti pari kuukautta.
Olen myös vaihtanut ylävesiletkun koska se oli pullistunut valtavan kokoiseksi.
Letkun vaihto ei auttanut, eli irronut myös uudella letkulla kerran.
Jos paisuntasäliön korkin avaa moottorin ollessa lämmin, tulevat nesteet paineella pihalle. Normaalia?
Auto puhaltaa normaalisti lämmintä sisälle ja mittari on puolessa välissä.
Voisiko selvitä vesipumpun, termostaatin tai korkin vaihdolla?
Vai onko kansipahvit palaneet tai kannet halki?
Auton huoltohistoria ei ole tiedossa.
Auto toimii muuten hienosti mutta nyt puolen vuoden aikana autosta on irronnut ylävesiletku jo kolme kertaa.
Kaksi kertaa letku on irronnut siten että olen pysäköinyt auton normaalisti parkkipaikalle. Kun olen palannut autolle hetken kuluttua niin jäähdytysnestettä on monta litraa maassa ja ylävesiletku irti jäähdyttimen päästä. Kerran letku irtosi keskellä moottoritietä valtavan höyryn kera.
Jokaisen kerran jälkeen auto on kuitenkin toiminut nesteiden lisäyksen ja ilmauksen jälkeen taas normaalisti pari kuukautta.
Olen myös vaihtanut ylävesiletkun koska se oli pullistunut valtavan kokoiseksi.
Letkun vaihto ei auttanut, eli irronut myös uudella letkulla kerran.
Jos paisuntasäliön korkin avaa moottorin ollessa lämmin, tulevat nesteet paineella pihalle. Normaalia?
Auto puhaltaa normaalisti lämmintä sisälle ja mittari on puolessa välissä.
Voisiko selvitä vesipumpun, termostaatin tai korkin vaihdolla?
Vai onko kansipahvit palaneet tai kannet halki?
Auton huoltohistoria ei ole tiedossa.
Comment