Mikä on m50b25 jakokettingin vaihtoväli ja onkohan minkä hintainen homma ko vaihattas?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
jakokettinki asiaa
Collapse
X
-
Ei ketjua tarvitse vaihtaa moottorin elinaikana, tietenkin rattaat ja kiristin kuluu sekä ketju venyy..
Onhan noita joskus menny poikkikin.- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
-
-
Ite vaihtaisin varmasti ennen 250tkm, ja hintaa oli muistaakseni työn osalta 700e merkkiliikkeessä.:think Osat taitaa olla sellaset 300e. Omaan vaihdoin ketjun+muut kilkkeet kyllä jo 200tkm kohdalla, jolloin alaketjun oikeanpuoleinen ohjuri oli särkynyt alapäästään, ts. roikkui yläpään varassa, ja olis varmaan päässyt huonolla tuurilla karkaamaan kokonaan. Toisestakin täysin vastaavasta tapauksesta olen foorumilta lukenut.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostIte vaihtaisin varmasti ennen 250tkm, ja hintaa oli muistaakseni työn osalta 700e merkkiliikkeessä.:think Osat taitaa olla sellaset 300e. Omaan vaihdoin ketjun+muut kilkkeet kyllä jo 200tkm kohdalla, jolloin alaketjun oikeanpuoleinen ohjuri oli särkynyt alapäästään, ts. roikkui yläpään varassa, ja olis varmaan päässyt huonolla tuurilla karkaamaan kokonaan. Toisestakin täysin vastaavasta tapauksesta olen foorumilta lukenut.
Ei tunnu lähtevän sylinterinkantta irroittamatta?Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostIte vaihtaisin varmasti ennen 250tkm, ja hintaa oli muistaakseni työn osalta 700e merkkiliikkeessä.:think Osat taitaa olla sellaset 300e. Omaan vaihdoin ketjun+muut kilkkeet kyllä jo 200tkm kohdalla, jolloin alaketjun oikeanpuoleinen ohjuri oli särkynyt alapäästään, ts. roikkui yläpään varassa, ja olis varmaan päässyt huonolla tuurilla karkaamaan kokonaan. Toisestakin täysin vastaavasta tapauksesta olen foorumilta lukenut.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by JD View PostKuinka onnistuit vaihtamaan pitkän ohjaimen, sen joka kiristää ketjun?
Ei tunnu lähtevän sylinterinkantta irroittamatta?
Tuossa vielä havainnekuva:
Originally posted by JJT View PostPitikö millaista ääntä tuo tuo hajonut ohjuri? Vai ei mitään?
Edit: Tuota kuvaa kun ynnäilin, en oo enää ollenkaan varma, että kummasta päästä tuo oikeanpuoleinen ohjuri oli rikki, kun alapää taitaakin kellua vapaana ketjun päällä.:think Jokatapauksessa korvakko, josta kiinnitystappi menee läpi, oli lohjennut. Remontista aikaa 2v, niin alkaa muistikuvat hataroitua. Searchilla löytynee kyllä silloin kirjoitettua juttua aiheesta.Last edited by O-Peksi; 15-09-2009, 18:08.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostOhjurin kiinnitystapit on kierteellä(jonka ite hoksasin vasta sen jälkeen, kun olin vaihtanut vasemman puoleiseen "liukuun" pelkän liukupinnan uudesta osasta) ja molempien ohjureiden pitäis mahtua irtoamaan paikoiltaan, kun kiinnitystapit ruuvaa irti.:think:Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/
Comment
-
-
Originally posted by JD View PostM50 -93 koneessa siinä on pyöreä tappi, ei mitään mistä kääntää auki. Muissa tapeissa on nuo kuusiokannat. Jos irtoisi tappi niin helppo nakki mutta nyt ei, liukupinnan vaihto näyttää ainoalta ratkaisulta jos ei irrota kantta.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostNo prkl, onpas oudosti tehty. Mut eihän sitä ohjurin runkoa oo toisaalta mikään pakko vaihtaa, kun ei se käytössä kulu. Haurastumisesta en tosin tiedä. Miulla ei kyllä liukupintakaan ollu noilla kilometreillä vielä kulunut yhtään, että sikäli tyhjä arpa oli mennä sekin vaihtamaan.
Sinänsä hölmöä sekin ettei BMW myy erikseen muovipintaa vaikka se on irto-osa jolla oma osanumerokin...Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/
Comment
-
-
Originally posted by JD View PostMinulla on tapaus jossa lyhyempi muovinen ohjuri hajonnut ja tämän pidemmänkin liukupinnan ylemmät muovikiinnikkeet murtuneet, siksi molemmat vaihtoon. Kilometrejä autossa 160tkm.
Sinänsä hölmöä sekin ettei BMW myy erikseen muovipintaa vaikka se on irto-osa jolla oma osanumerokin...ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostNo jopas. Taitaa olla suht yleinen vika sit tuo, kun kovin moni ei kuitenkaan ole avannut jakopäätä ollenkaan, ja niistäkin harvoista avatuista on niin "monesta" tuo paljastunut.
Comment
-
-
Itse kun tuossa 220tkm kohdalla vaihdoin kummatkin kiristimet, niin nokkien päässä olevat rattaat ainakin näyttivät hyviltä, ja ketju näytti istuvan niihin hyvin. Tästä voi tarkastaa, ovatko rattaat aivan syöty loppuun.
Myös merkkiliikkeen kanta asiaan oli, että ei noita moottorin elinaikana tarvitse vaihtaa.
Comment
-
-
Originally posted by Aazu View PostItse kun tuossa 220tkm kohdalla vaihdoin kummatkin kiristimet, niin nokkien päässä olevat rattaat ainakin näyttivät hyviltä, ja ketju näytti istuvan niihin hyvin. Tästä voi tarkastaa, ovatko rattaat aivan syöty loppuun.
Myös merkkiliikkeen kanta asiaan oli, että ei noita moottorin elinaikana tarvitse vaihtaa.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by JD View PostM50 -93 koneessa siinä on pyöreä tappi, ei mitään mistä kääntää auki. Muissa tapeissa on nuo kuusiokannat. Jos irtoisi tappi niin helppo nakki mutta nyt ei, liukupinnan vaihto näyttää ainoalta ratkaisulta jos ei irrota kantta.
Tämä opittu kantapään kautta, kun koneen kasausvaiheessa pulttasin kannen kiinni ennen kiristinojuria... En raskinut enään kantta aukaista joten hakkasin tapin pihalle alakerran kautta ja oli tosiaan niin tiukassa, että halkes sen karkaistun tapin pää samassa rytäkässa. Uusi tappi menikin sitten kivuttomasti jäähdyttämällä paikalleen.
En tosin voi suositella kenellekkään kyseistä toimenpidettä...E30 M50b28 -90 Cirrusblau
E39 520d Touring -00 Sienarot II
MB Sprinter
Lynx Rave Re 600 -15
Suzuki GSX-R1100 -95
Comment
-
-
Originally posted by Aazu View PostItse kun tuossa 220tkm kohdalla vaihdoin kummatkin kiristimet, niin nokkien päässä olevat rattaat ainakin näyttivät hyviltä, ja ketju näytti istuvan niihin hyvin. Tästä voi tarkastaa, ovatko rattaat aivan syöty loppuun.
Myös merkkiliikkeen kanta asiaan oli, että ei noita moottorin elinaikana tarvitse vaihtaa.
On muuten se pieni ohjuri todella kovaa muovia joten ei vissiin isoa napautusta tarvi että menee paskaks. Purkuvaiheessa hieman kun tarjosi ruuvaria niin kiinnike napsahti tallinnurkkaan.E30 M50b28 -90 Cirrusblau
E39 520d Touring -00 Sienarot II
MB Sprinter
Lynx Rave Re 600 -15
Suzuki GSX-R1100 -95
Comment
-
Comment