Announcement

Collapse
No announcement yet.

puhti pois

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sugardaddy
    Newbiemmer
    • Oct 2004
    • 6

    puhti pois

    Eli kohde on 318i vm.86 ja ongelmana on tehojen puute. Korkeemmilla kierroksilla tuntus pelaava suht kohtalaisesti ja jaksaa kiihtyä kolmosella ja jopa nelosellakin joskus pikkasen. Alakierroksilla ei lähe mihikää (eli esim. jos kolmosen tuuppaa jossai 40km/h ni ei taho lähtee oikei, menee aikaa). Auton huiput on 150-160 4-vaihteella mitä nyt uskalsin tuolla tiellä koittaa, alko täristä jo sen verra pahasti, että päätin olla hajottamatta koko konetta. Vitosella ois tietty voinu jatkaa, mutta tie alko loppua keske :(

    Tyhjäkäynti on melko tasane oman korvan mukaa sen verra mit' näistä nyt tiedän ja auto ei nyi. Kone säksättää jonku verra ajaessa. Mistähän vikaa kannattas alkaa ettimää? Ite oon epäilly ruiskua tai bensapumppua mutta mite noista nyt sitte saa selville et onko se vika siel (se tyypilline "tankataa täytee, ajetaa jotai 100km ja katotaa kulutus" testi on just menossa...)?

    Sitte tuonne takapäähän. Mitähä maksaa takaristikon vaihto? Joskus huomaa kaikilla vaihteilla pientä tärinää ja vitosella jos painaa enemmä kaasua siellä 80-90km/h ni auto tärisee sen verra et takalasi helisee ja menis hieronnasta se kyyti Ei ole ihan varmaa ett' ristikko on syynä mutta sitä ollaa tässä uumoiltu ja "automekaanikkoki" sano et siellä se varmaan on, hintaa ei osannu kuitekaa sanoa
    Look does not matter, but the speed does
  • bmwcruiser
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 410
    • Lappeenranta

    #2
    No mutta sehän on vaan laiska syntyään
    E30

    Comment

    • sugardaddy
      Newbiemmer
      • Oct 2004
      • 6

      #3
      No siinä oot kyllä oikeessa, mutta ei tuon nui laiska pitäs olla. 0-100 meni melkei 20sekkaa et jotaki siel mättää. Ei tosin tuossa kannata iha luottaa ajanottoon, mutta pitkään siinä meni... :P
      Look does not matter, but the speed does

      Comment

      • Jeff
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2003
        • 202
        • Mämmilä

        #4
        Originally posted by sugardaddy
        (eli esim. jos kolmosen tuuppaa jossai 40km/h ni ei taho lähtee oikei, menee aikaa)

        0-100 meni melkei 20sekkaa et jotaki siel mättää.
        No varmasti menee, jos jo 40:n nopeudessa kolmosta heittää sisään.

        Comment

        • Bemmu318
          Bimmer Rookie
          • Sep 2004
          • 54
          • Mikkeli

          #5
          Ei varmasti pitäs olla noin laiska.oma 318i -86 kiihtyy 0-100km/h 10sek ja huiput 180km/h,3-vaihteella 40 vauhdista lähtee kiihtymään ihan hyvin,vielä nelosellakin,vakio auto,tosin 4v-lootalla,eli pitäs sun jaksaa kolmosella,pitäs olla pikkasen viel pienempi toi pykälä ku mulla kolmonen..jotain mätää siin on,vaihda tulpat,johdot,kansi,suodattimet ja toivo et auttaa... :juo

          Comment

          • MikkoJII
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 1807
            • Lapua

            #6
            nokka-akseli loppu jos alkaa täriseen kone, nimimerkillä kokemusta on :juo
            E32 750i 11/89

            Comment

            • sugardaddy
              Newbiemmer
              • Oct 2004
              • 6

              #7
              Originally posted by Bemmu318
              Ei varmasti pitäs olla noin laiska.oma 318i -86 kiihtyy 0-100km/h 10sek ja huiput 180km/h,3-vaihteella 40 vauhdista lähtee kiihtymään ihan hyvin,vielä nelosellakin,vakio auto,tosin 4v-lootalla,eli pitäs sun jaksaa kolmosella,pitäs olla pikkasen viel pienempi toi pykälä ku mulla kolmonen..jotain mätää siin on,vaihda tulpat,johdot,kansi,suodattimet ja toivo et auttaa... :juo
              Njoo en taida jaksaa tuollasta alkaa tehä. Remontin loppusumma varmaan ylittää auton tänhetkisen arvon/hinnan jolla ostin aika reilusti joten mieluummi ajan suoho ja ostan kutosen tilalle :P

              Tuo MikkoJII:n ehottama nokka-akseli vois olla kyl olla vikana, mutta mites sen varmistaa ja paljonko uus akseli&työt tulis maksamaa ku ite en sitä mämmikourana (lue: lukiokoulutuksella) varmasti saa laitettua :P
              Look does not matter, but the speed does

              Comment

              • tihuovin
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1422
                • Oulu

                #8
                Nokka-akselin kunnon varmistaminen on helppoa, tosin se vaatii että otat venttiilikopan irti. Jos nokat ovat kuluneet urille, yhdestä tai useammasta nokasta, nokka-akseli on entinen.

                t: Timo

                Comment

                • Japi
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2003
                  • 276
                  • Espoo

                  #9
                  Luulen että vika löytyy bensapuolelta.
                  Vaihdapas bensansuodatin (mikäli ei tiedossa milloin viimeksi vaihdettu) ja kokeile uudestaan sen jälkeen, josko auttaisi asiaa. Monesti tukkeutunut suodatin aiheuttaa "hieman" tehonpuutetta ja mikä pahinta, seoksen laihentumista.

                  Laiskahan tämä katiska on alakierroksilla, mutta pitäisi kiihtyä kyllä 0-100 nopeammin kuin 20 sekkaa :wink:
                  "Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
                  -Tuntematon
                  ex-E30 318i -87
                  droF Mondeo STW (eka ja vika...)

                  Comment

                  • Lanttu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 1643

                    #10
                    Originally posted by Japi
                    pitäisi kiihtyä kyllä 0-100 nopeammin kuin 20 sekkaa :wink:
                    Kuskista riippuen.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎