Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 523i touring vm. -97 isompaa konetta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Saarine
    Bimmer Rookie
    • Apr 2009
    • 48
    • Valkeakoski

    BMW 523i touring vm. -97 isompaa konetta?

    Tervehdys!

    Omasta BMW 523i:stä hajos kansi ja alakertakin ilmeisesti heikossa hapessa ja ajattelin että voisi samantien laittaa uuden moottorin tilalle. Isompi moottori olisi mielenkiintoinen vaihtoehto mutta saako 523i:hin tilalle jotain isompaa moottoria (esim. 535i, 540i..) ? Millaisia muokkauksia mahdollisesti vaatisi tämä projekti?
    Nykyiset: F01 730d

    Entiset: F10 M5, F11 535d, E92 M3, E92 335CiA, F30 318d, F10 535i, e92 335i M-Sport, e92 320xd, e90 318d touring, e39 523iA
  • -Tk-
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2002
    • 387
    • Jyväskylä

    #2
    2.8 koneen ainakin voi laittaa helposti ja toimii samoilla ruiskunosilla ja sähköillä.
    325d -11, 730i -87, 315 -82 | ex. 530i -07, 325d -07, 330d -04, 323Ci -99, 320i -92 Cabrio, 523i -96, 2x 325i -91, 316i -90, 318is -90, 316i -89, 316 -84, 315 -82

    Comment

    • Janzki
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 4947
      • Lohja

      #3
      Kasi vaatii jo mulkkaamista alustaan, jarruihin jne..Vituttaa sanoa, mutta halvemmaksi tulee ostaa ehjä kasi kuin alkaa tekemään.
      Harrastamista ei toki puutu jos kasia alat autoon ymppäilemään.
      Sähköposti.
      IG: janzki_

      Comment

      • Convertible
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 2638
        • Turku

        #4
        Kai se kuutosten tehokkain 3.0 (231hv) kone olisi helpoin laittaa.
        F25 X3 35d
        E87 118i
        E46 330ti
        E46 M3
        E30 M3
        E30 M3 Convertible
        Z3 Roadster

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #5
          Uusi 3.0 alakerta n.3k€, sopii bolt-on.

          Comment

          • jouskari318is
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 215
            • Tampere

            #6
            Ihan mielenkiinnosta, paljon oli kilsoja koneessa kun se hajos? Ja hajosko ihan suuren km-määrän takia vai tapahtuiko jotain muuta joka sen hajotti?

            Comment

            • Saarine
              Bimmer Rookie
              • Apr 2009
              • 48
              • Valkeakoski

              #7
              Kiitos vastauksista! Kävin tänään kuitenkin ostamassa 523i koneen kun sain 1 300e ja on ajettu vain 162tkm, eli ei paljon mitään. Oma kone käytännössä hajosi siihen kun oli sitä ongelmaa että kuumenee ja sitten ajoin vain kunnes kannen tiiviste paloi matkalla huoltoon, kilsoja oli 314 000 km mittarissa eli ihan hyvin mielestäni.

              Ajattelin että voisi tuohon laittaa vähän uutta osaa ja mahdollisesti turbon niin saisi vähän lisää tehoa mutta täytyy katsoa. Laitan varmaan hetken kuluttua uuden viestiketjun projekteihin tästä.

              Edit: Tuli vaan mieleen että tuskin vanhasta koneesta muuta hajosi kuin kansi mutta jonnekin hävisi kaikki öljyt, täytyy jossain kohtaa availla ja katsoa. Kansiremontti tosin olisi maksanut koneistuksineen sen saman 1000e että ei kannattanut vanhaa korjata, uutta konetta tilalle kun öljypohjan tiivistekin oli huonossa kunnossa.
              Last edited by Saarine; 10-10-2009, 14:39. Reason: Unohtu lisätä koneesta tietoja
              Nykyiset: F01 730d

              Entiset: F10 M5, F11 535d, E92 M3, E92 335CiA, F30 318d, F10 535i, e92 335i M-Sport, e92 320xd, e90 318d touring, e39 523iA

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16344
                • Leppävirta

                #8
                Originally posted by Saarine View Post
                Ajattelin että voisi tuohon laittaa vähän uutta osaa ja mahdollisesti turbon niin saisi vähän lisää tehoa mutta täytyy katsoa. Laitan varmaan hetken kuluttua uuden viestiketjun projekteihin tästä.
                Turbon..? en ole kyllä vielä kuullut että näissä ois bensakoneissa ollu turboja.. jälkiasennuksiakaan, toki voihan niitä olla mutta mitenhän sen katsastaminen sujuu?
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • Saarine
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2009
                  • 48
                  • Valkeakoski

                  #9
                  Originally posted by Haju69 View Post
                  Turbon..? en ole kyllä vielä kuullut että näissä ois bensakoneissa ollu turboja.. jälkiasennuksiakaan, toki voihan niitä olla mutta mitenhän sen katsastaminen sujuu?
                  Tämmöinen löytyi Schmiedmanilta http://www.schmiedmann.com/910/produkt/TURBOT3T4.htm

                  Ilmeisesti sopii 523i:hin myös?
                  Nykyiset: F01 730d

                  Entiset: F10 M5, F11 535d, E92 M3, E92 335CiA, F30 318d, F10 535i, e92 335i M-Sport, e92 320xd, e90 318d touring, e39 523iA

                  Comment

                  • Madfexx
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 3646
                    • Lempäälä

                    #10
                    Originally posted by Saarine View Post
                    Tämmöinen löytyi Schmiedmanilta http://www.schmiedmann.com/910/produkt/TURBOT3T4.htm

                    Ilmeisesti sopii 523i:hin myös?
                    Mutta ajattelitko tuolla kilpiin saada? Sitten tulee kyllä halvemmaksi ostaa suoraan esimerkiksi se 540i... Toki jos harrastaa tahtoo :think
                    Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                    Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                    Comment

                    • jsa014
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 1651
                      • Turun Pallivaha

                      #11
                      Enpä oikein nyt usko että yhtälö 523+ Schmiedmanilta ostettu 400€ turbokit toimii ihan sellaisenaan

                      Ensinnäkin jos haetaan jotain noin +50HP, tarkoittaa se sitä, että ainakin alusta ja jarrut on päivitettävä vastaamaan vähintään 530-mallia (Ellei 523:ssa ja 530:ssä ole jo joitain samoja osia). Toiseksi, moottorinohjaus on saatava mukaan peliin, tuskinpa vakio ECU osaa turbon kanssa toimia. Kolmanneksi, jotta tuon saa kilpiin, pitää tehdä iso kasa testejä ja selvityksiä.

                      Näiden summana on, että jos vain haluat tehoa, niin myy pois ja osta sitä tehoa jo valmiina. Koska kun myyt tuon 523:n ja laitat päälle rahat jotka menisi tuon 523T:n kilpiinsaamiseen, saat kevyesti sen 540:n.

                      Mutta jos harrastaa halutaan, niin mitäs siinä sitten
                      316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Uusi 3.0 alakerta n.3k€, sopii bolt-on.
                        Nyt kyseessä singlevanoskone, joten ei todellakaan ole bolt-on tuo 3.0l tuplavanosalakerta?
                        Taasen V8-koneisisahan on mm.eri etuakselisto simpukkaohjauksineen, kun taas kutoskoneisissa mm.hammastanko.

                        Comment

                        • r.w.
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2007
                          • 2510
                          • Länsirannikko

                          #13
                          Originally posted by Hemi View Post
                          Nyt kyseessä singlevanoskone, joten ei todellakaan ole bolt-on tuo 3.0l tuplavanosalakerta?
                          Mistä se alakerta tietää, montako vanosta on? Ei kai sitä koko lohkoa vaihtaa kannata.
                          Last edited by r.w.; 13-10-2009, 01:18.
                          1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #14
                            Originally posted by Hemi View Post
                            Nyt kyseessä singlevanoskone, joten ei todellakaan ole bolt-on tuo 3.0l tuplavanosalakerta?
                            Taasen V8-koneisisahan on mm.eri etuakselisto simpukkaohjauksineen, kun taas kutoskoneisissa mm.hammastanko.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎